woensdag 27 juli 2011

Wow....hij lijkt wel nieuw!!!

Het bovenblad van mijn eetkamertafel is geweldig opgeknapt. Ik was zo bang dat het zou mislukken, maar niets is minder waar. Jaren van uitstellen, omdat het een hels karwei leek. En achteraf hebben we het in 2 dagen voor elkaar gekregen.

Maandag het bovenblad schoon gemaakt en dat viel zwaar tegen zoals ik in mijn vorige blogje schreef. Alle 'makkelijke' methoden werkten niet en toen hebben we het tafelblad met stukjes glas minutieus afgeschraapt. Wat was ik bang dat we stukjes zouden vergeten zodat de lak niet zou 'pakken'. Dat glas was ook nog een verhaal apart, want waar haal je zo snel een stuk glas vandaan. Geen oud fotolijstje te vinden natuurlijk. Toevallig had ik laatst de kast schoongemaakt en daar lag een reserveglasplaatje van een lantaarn. Ik weet het...rare plek om zoiets te bewaren. Probleem 2 was om scherven te krijgen waar een rechte kant aan zit. Een glassnijder hadden we niet en ook geen geduld om eerst ff naar een doe-het-zelf-zaak te rijden. Uiteindelijk kwam alles goed. Onze expres gemaakte scherven hebben geluk gebracht.

Dinsdag heeft manlief de tafel gelakt met een matte parketlak. Drie lagen maar liefst dus we hopen dat hij nu goed genoeg beschermd is tegen vuilaanvallen. Wat een verschil met eerst. Van een plakkerige tafel waar ik van gruwelde als ik er met mijn handen overheen ging en die niet schoon te krijgen was (wat ik ook probeerde), naar een superglad, makkelijk te reinigen exemplaar. Hij kan weer jaren mee!!!!!


 Het onderstel hebben we niet aangepakt. Ik vond het niet nodig en het kleurverschil valt reuze mee. Toen de tafel maandag buiten stond zagen we trouwens dat de poten die dichter bij het raam staan, lichter zijn dan de poten aan de andere kant. Dus kleurverschil was er toch al......

12 opmerkingen:

  1. Wat een karwei zeg. Maar het is niet voor niets geweest, het resultaat mag er dus zijn.
    Dit karwei staat ons ook nog te wachten maar toch nog maar een beetje uitstellen. Ik leg er nu meestal een tafellaken op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig geworden. Ik vraag me af wat er bij ons onder vandaan komt als we gaan schuren en schrapen. Blank hout? http://ram-in-ravels.blogspot.com/2011/01/onze-eetkamer.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een heel karwei geweest ,maar het resultaat is heel erg mooi geworden.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik wil hem graag in deze kleur houden, maar het blad is erg beschadigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie hebben er werk aan gehad en zoektochten naar glas ;-) maar hij is schitterend geworden!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was even klussen, maar met een prachtig eindresultaat, hier heb je nog lang plezier van!

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het kost een paar zweetdruppletjes maar het resultaat mag er wezen Marion.
    Hier heb je nog ja-ren plezier van !!! Wat wordt je volgende klus ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig dat je blij bent met het resultaat van 2 dagen schuren schrapen en nog eens schuren ..
    Het ziet er mooi uit ..... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een karwei, maar het is het resultaat dat telt, en dat mag er zijn.

    Liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een hele klus maar dan heb je ook wat!!
    en je kunt weer wat van je lijstje schrappen ook heel fijn:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die moeilijke klus hebben jullie maar mooi gefixed-geniet ervan-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...