Dat is dè zin die je in mijn 'Tullepetoanestad' overal zult horen de komende dagen. Hier in het Brabantse is carnaval weer losgebarsten. Vier dagen van hossen, zeulen, dweilen, ziengen en dat alles in een kèk carnavalsoutfitje onder het Tullepetoanse carnavalsmotto van 2011: Vlieg d'ok meej. Het is voor mij vele jaren geleden dat ik me in het carnavalsgedruis heb gestort. En ook al heb ik 'meej veul leut'(met het grootste plezier) carnaval gevierd in die tijd, ik zou het nu niet meer op kunnen brengen. Overvolle café's, waar je ongeveer 1 vierkante centimeter ruimte hebt (misschien overdrijf ik een beetje). Rijen bij de toiletten. Je krijgt sloten bier over je heen en ruikt bij thuiskomst naar een overvolle asbak. Al weet ik dat laatste niet zeker, want hoe staat het met het rookbeleid in de Nederlandse Horeca?? Ik ga het niet uitzoeken. Ik hoor het wel van mijn 3 pubers die zich gisteren (vrijdagavond) al vol overgave hebben ondergedompeld in carnavaleske sferen.
In Tullepetoanestad ontvangt Prins Ries vandaag de stadssleutel van de burgemeester. Meteen daarna wordt het startschot gegeven voor de Tullepetaonse leutstoet (optocht) en mag hij 4 dagen regeren over de Tullepetoanse onderdanen. Ook al vier ik het niet mee, ik zijn nun echte Tullepetoan meej un Tullepetoans hart!!!!!
En iedere keer als ik van mijn werk naar huis rijd, kom ik voorbij het standbeeld van onze Tullepetoan!!!!!
