Posts tonen met het label stapelen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label stapelen. Alle posts tonen

vrijdag 13 mei 2011

WAAAATTTTT....STAPELEN GESTOPT??!!....


....net nu ik heel veel nieuwe stapel-inspiratie heb.
En die storing op Blogger gisteren en vandaag was ook al zo'n beproeving. Ik heb jullie allemaal gemist.
Vorige week stond er bij mij een stapel-blog voorgeprogrammeerd, omdat ik toen niet thuis was. In de hoop dat hij vanzelf op het aangegeven tijdstip gepubliceerd zou worden. Alleen gebeurde er niks (kan dat eigenlijk wel?). Die stapel bewaar ik tot na de zomerstop, want Irma heeft beloofd dat 'Stapelen op vrijdag' terugkomt.

Voor deze week heb ik zo'n leuke stapel verzonnen, dat ik hem evenzogoed plaats.
Vorige week was ik met mijn dierbaren in het prachtige Parijs (mocht je het nog niet meegekregen hebben, dan is het nu wel duidelijk....hihihi). Daar werden we belaagd door heel veel Eiffeltorentjes-verkopers.
 Hier zijn er een paar.......


Vooral jongste zoon had er last van. Was een beetje zijn eigen schuld, want hij vond het grappig om af te dingen op de prijs. Dat terwijl hij helemaal niet van plan was om iets te kopen.
We hebben deze mannen een poosje geobserveerd. Zodra er een agent in de buurt kwam, stoven ze alle kanten op en waren ze in no-time uit het zicht verdwenen. Om even later weer vrolijk terug te keren en door te gaan met hun opdringerige verkooppraktijken.
Ik vraag me trouwens af wat het verhaal is achter deze straatventers. Worden ze gedwongen? Zijn ze illegaal in Frankrijk en proberen ze op deze manier wat bij te verdienen? Valt er überhaupt  iets mee te verdienen?
Er waren genoeg toeristen op de been, maar er werd bitter weinig verkocht.
Ach ja, op deze vragen zal ik waarschijnlijk nooit antwoord krijgen.

En dan nu......tadaaaaaa......de stapel


Jaja, jongste zoon kocht maar liefst 12 Eiffeltoren-sleutelhangers....IN EEN SOUVENIRWINKEL!!!!! Om aan 'chickies'(straattaal van tegenwoordig) te geven. De reden waarom hij ze in een winkel kocht en niet bij de venters wil ik jullie niet onthouden. Hij beweerde dat de sleutelhangers van de straatverkoopers veel sneller kapot zouden gaan. Wat denk je van metaalmoeheid...ze lopen er een hele dag mee te rammelen.
Daar zit natuurlijk wat in, maar ik moest wel heel erg hard lachen om zijn verklaring.

Nu nog even een foto van de enige echte..........

vrijdag 29 april 2011

Stapelen....zucht

Er zijn zo van die stapels die je liever niet tegenkomt. Maar in een puberhuishouden is er geen ontkomen aan. Want pubers hebben de onhebbelijke gewoonte om de inhoud van hun kledingkast te stapelen. Maar dan niet IN de kledingkast.....nee.......liever ergens daar BUITEN.

Dit is een stoel!!!


Op de stoel: jeans, sweater, 2 overhemden, vest, jogging, trainingsjack, bermuda.

Dit is een bankje.


Op het bankje (of in het bankje, 't is maar hoe je het bekijkt): 2 joggings, legging, 3 vesten, sportbroekje, stapeltje schone kleren (tja), skinny, singlet, t-shirt, tuniekje. Inclusief 3 sierkussentjes. Past overduidelijk meer op dan op een stoel.

Ze weten donders goed dat kleren op de stoel of in het bankje niet vanzelf weer schoon worden. Daar moeten ze wel wat voor doen. Helaas voor mij wordt de stapel vaak naar de wasmand getransporteerd als deze net leeg is. Denk ik klaar te zijn en hopla....daar is weer een volle wasmand (zie Magische wasmand)

Ach ja...het hoort erbij. En het heeft wel iets therapeutisch als deze rommelige stapels een dag later fris gewassen en keurig opgevouwen in de kast worden opgeborgen. Maar ik ben wel blij dat de kamer van oudste zoon te klein is voor dit soort wasbergen....scheelt een stapel.

Kleine bekentenis...ze hebben het van geen vreemde. Mijn stapel bestaat voor het grootste deel uit broeken, want ik wissel graag mijn 'stugge' jeans of kreukende linnen broek af met een comfortabele jogging ;-)


...met bovenop een zomerjurkje....kan eigenlijk wel in de was. Ik heb nu weer lange mouwen aan.

Meer stapelen op vrijdag vind je bij Irma's 'Allemaal kleurtjes'

HUISHOUDELIJKE MEDEDELING:
Krijg beeldscherm van desktop niet meer aan de praat, oude laptop geeft geen teken van leven meer. Moet vanmiddag en vanavond werken. Zit nu (illegaal) op de mini-laptop van jongste zoon. Had gelukkig gisteren mijn stapelblogje al voorbereid dus hoefde alleen 'bericht publiceren' aan te klikken. Maar ik zal niet in de gelegenheid zijn om vandaag bij iedereen langs te gaan. Ik hoop dat manlief vanavond een nieuw beeldscherm gaat kopen.......tot vanavond allemaal.
FIJNE STAPELDAG!!!!



vrijdag 22 april 2011

Stapelen in de tuin

Ik heb weinig stapel-inspiratie. Daarom een alternatief. Ik hak en plak mijn tuinkastfoto's tot een stapel. Met een kleine onthulling dat ik lang niet alles op orde heb.........





Plank 1, 2 en 3 zien er al gezellig uit, maar ja, plank 4.........ik moet ergens mijn troep laten...........
Hopelijk komt de hosta snel op. Dan zie je er niks meer van ;-)

Meer stapels vind je op de blog van Irma 'Allemaal kleurtjes'

vrijdag 15 april 2011

Ademloos stapelen



Deze vrijdag stapel ik met ingehouden adem.

Waarom??

Ik stapel met iets heel kostbaars. Nou.....waarschijnlijk niet zo heel kostbaar, maar wel iets heel dierbaars. Iets wat voor mij van onschatbare waarde is!!!!!!

Het is het speelgoed-theeserviesje dat van tante Rietje is geweest. Meer over tante Rietje vind je hier en hier.

Omdat ik naar haar vernoemd ben, heb ik haar serviesje geërfd.
En met dit serviesje doe ik deze week mee met Stapelen op Vrijdag............geniet mee, maareh....adem inhouden, niet tegen de pc stoten en toch zeker niet met je vinger het beeldscherm aanraken....voorzichtig!!!!




Na deze gewaagde actie heb ik het serviesje weer veilig opgeborgen op de plek waar het al jaren staat.....in mijn theekastje.

Meer Stapelen op vrijdag vind je op de blog van Irma 'Allemaal Kleurtjes'

vrijdag 8 april 2011

Kaarten stapelen


Hier in blogland kom je veel mensen tegen die iets verzamelen. De één verzamelt Regout servies, de ander blauw gedecoreerd servies. Suikerstrooiers of peper-en zoutvaatjes. Karaffen, spuitflessen, botervlootjes, roomstelletjes....noem maar op. Van alles komt voorbij. En er wordt uitbundig gestapeld met al die verzamelingen. Nu dacht ik dat ik geen 'verzameling' had totdat ik deze week weer met een stapel wenskaarten thuiskwam. Het lijkt trouwens eerder op hamsteren dan op verzamelen. Gewoon een voorraad hebben. Vorige week waren er kaarten bij Trekpleister in de aanbieding en deze week bij Kruidvat. Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik in totaal 30 kaarten heb gekocht. Het is niet eens dat ik zonder zat of zo!!! En zo komt het dat ik deze week stapel met....WENSKAARTEN.






Heel veel wenskaarten. Lieve verjaardagswensen, beterschapswensen, stoere kaarten voor de jongelui, sterkte-kaarten, felicitaties voor een nieuwe woning, vergeten verjaardagen....ik heb ze allemaal.


En sinds gisteren zitten ze in een hele mooie doos. Toen kwam namelijk het pakket aan van de give-away van Sweet Brocante die ik heb gewonnen. Met grote zorgvuldigheid waren de spulletjes ingepakt. Wat er in zat, hou ik nog eventjes geheim......hihihi, maar de doos zit nu bommetje vol met wenskaarten......





Oeps....de prijsstickers zijn te zien. Ach ja....de meesten waren maar 1,75 per 5 stuks. Kan ik echt niet laten liggen.


En wat nu nog erger is....met kerstkaarten heb ik precies hetzelfde. Ieder jaar word ik heel hebberig als ik de doosjes met mooie, stoere of juist lieflijke, grappige of klassieke kerstkaarten zie liggen. Ik heb er voor dit jaar geen nodig, maar ik weet nu al dat ik voor de bijl ga als ik leuke kaarten tegenkom. Mijn moeder is er blij mee, want die hoeft geen kaarten te kopen. Ik schuif gewoon af en toe een doos met kaarten naar haar door.....


Meer stapelen op vrijdag zie je op Irma's blog 'Allemaal kleurtjes'.


..... mijn fototoestel heeft de geest gegeven en ik zie dat deze foto's al van mindere kwaliteit zijn. Vind ik niet gek....mijn cameraatje is tenslotte al 7 jaar oud en de sluiter kan al 4 jaar niet meer dicht. Heeft ie het nog lang volgehouden ;-)


vrijdag 1 april 2011

Stapelen op 1 april

Geen grapje.....ik stapel deze week weer mee. Niet zo'n originele (chips)stapel als vorige week. Iemand liet bij mijn vorige stapelblog een reactie achter dat het verslavend is, je gaat zelfs in 'stapels' denken. Ze heeft gelijk....ik heb deze week heel wat stapels de revue laten passeren, maar ik heb gekozen voor een makkelijke. Ik moest ze toch opruimen, omdat ik nu iets anders op mijn salontafel heb staan (zie banner) Nou...komt ie hoor......



Hooggeëerd publiek, komt dat zien........acrobatische kaarsjes. Deze levensgevaarlijke act hebben ze met veel preciezie uitgevoerd. Oeps...ik sla een beetje door. Ik ga maar verder met de volgende foto's.......



Vervolgens het kunstige 3 maal 3 op een rij.......




En last, but not least.......gestapeld in een kan. En daarin blijven ze voorlopig opgeborgen.


Heb ik nog 1 stapel te goed. Een beetje domme stapel. Ik vergeet namelijk wel eens iets en als je dan kastjes opruimt kom je tot je grote verbazing een theelichtjes voorraad tegen waar je de rest van je leven mee voort kan. Ik brand namelijk niet zo vaak een theelichtje..........
Meer stapels op de blog van Irma - Allemaal kleurtjes

vrijdag 25 maart 2011

'Vreet'stapel

Nee hoor...ik doe (nog) niet mee met 'Stapelen op vrijdag', maar ik zag deze stapel en vond het een kiekje waard. Jongste zoon viert morgen zijn verjaardag en heeft een hoop hongerige pubers uitgenodigd. Onze (voorraad)kasten zitten al propvol en de zakken chips pasten er niet bij. Vandaar dat manlief ze oneerbiedig in een hoekje heeft gedumpt. Ach...'t is maar voor even. Morgenavond is deze stapel verdwenen als sneeuw voor de zon.......


Wat erger is.....het is sowieso ons dumphoekje waar spullen gestald worden waar ik even geen weg mee weet. Opruimen is niet mijn sterkste kant.....zucht.....
aanvulling:
Ruim een uur verder heb ik me dan toch opgegeven voor Stapelen op vrijdag. Nog even uitvogelen hoe dat 'linken' werkt......
aanvulling 2:
Ik snap het al...gewoon de link van Irma's bericht:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...