....net nu ik heel veel nieuwe stapel-inspiratie heb.
En die storing op Blogger gisteren en vandaag was ook al zo'n beproeving. Ik heb jullie allemaal gemist.
Vorige week stond er bij mij een stapel-blog voorgeprogrammeerd, omdat ik toen niet thuis was. In de hoop dat hij vanzelf op het aangegeven tijdstip gepubliceerd zou worden. Alleen gebeurde er niks (kan dat eigenlijk wel?). Die stapel bewaar ik tot na de zomerstop, want Irma heeft beloofd dat 'Stapelen op vrijdag' terugkomt.
Voor deze week heb ik zo'n leuke stapel verzonnen, dat ik hem evenzogoed plaats.
Vorige week was ik met mijn dierbaren in het prachtige Parijs (mocht je het nog niet meegekregen hebben, dan is het nu wel duidelijk....hihihi). Daar werden we belaagd door heel veel Eiffeltorentjes-verkopers.
Hier zijn er een paar.......
Vooral jongste zoon had er last van. Was een beetje zijn eigen schuld, want hij vond het grappig om af te dingen op de prijs. Dat terwijl hij helemaal niet van plan was om iets te kopen.
We hebben deze mannen een poosje geobserveerd. Zodra er een agent in de buurt kwam, stoven ze alle kanten op en waren ze in no-time uit het zicht verdwenen. Om even later weer vrolijk terug te keren en door te gaan met hun opdringerige verkooppraktijken.
Ik vraag me trouwens af wat het verhaal is achter deze straatventers. Worden ze gedwongen? Zijn ze illegaal in Frankrijk en proberen ze op deze manier wat bij te verdienen? Valt er überhaupt iets mee te verdienen?Er waren genoeg toeristen op de been, maar er werd bitter weinig verkocht.
Ach ja, op deze vragen zal ik waarschijnlijk nooit antwoord krijgen.
En dan nu......tadaaaaaa......de stapel
Jaja, jongste zoon kocht maar liefst 12 Eiffeltoren-sleutelhangers....IN EEN SOUVENIRWINKEL!!!!! Om aan 'chickies'(straattaal van tegenwoordig) te geven. De reden waarom hij ze in een winkel kocht en niet bij de venters wil ik jullie niet onthouden. Hij beweerde dat de sleutelhangers van de straatverkoopers veel sneller kapot zouden gaan. Wat denk je van metaalmoeheid...ze lopen er een hele dag mee te rammelen.
Daar zit natuurlijk wat in, maar ik moest wel heel erg hard lachen om zijn verklaring.
Nu nog even een foto van de enige echte..........





