Nou ja....voor mij dan toch. Neemt niet weg dat ik GENOTEN heb van ons 3-daagse tripje PARIJS. Ondanks dat mijn lijf nu op instorten staat (eigenlijk al ingestort is). Ik waggel als een dronken eend. Echt...er is geen spier in mijn lijf die ik NIET voel. Ze zijn allemaal prominent aanwezig. Dit weekend maar even bijkomen en maandag hoef ik gelukkig maar 4 uurtjes te werken.
Ahhhh....PARIJS....ik hou zo van die stad. In mei 2007 en mei 2008 zijn we ook geweest. Nu dus voor de derde keer en de weergoden waren ons gunstig gezind, want we hadden wederom geen jas nodig. 's Avonds een vest aan was genoeg. Daar was het ons om te doen, Paris by Night beleven. Dat hadden we de vorige keren niet meegemaakt, mede door mijn lichamelijke beperkingen. Maar al doende leert men. Rustpauzes inlassen.....veeeeeeel rustpauzes en dan is het best te doen.

Alhoewel....die eerste dag hebben we heel wat kilometers gemaakt. Heel de dag 'bovengronds' gebleven en overal te voet naar toe gegaan. Hoeveel kilometers het waren...kweetniet. Tegen 3 uur stapten we uit de RER bij Forum des Halles. Vandaaruit naar Centre Pompidou, via wat zijstraatjes naar Hôtel de Ville, Seine over richting Notre Dame, het Quartier Latin in (foodheaven voor onze jongens - hier hebben we ook gegeten natuurlijk).

Langs de Seine naar het Louvre gewandeld. Via het Louvre en de Tuilerieen kwamen we op Place de la Concorde en toen leek die Eiffeltoren heel erg dichtbij. Ahum.....was dus niet het geval. Ook nog eens via een omweg, want we zochten een toiletje. Grappig verhaal. We kwamen voorbij een gymzaal (in een mooi oud gebouw) en daar zijn dochter en ik sneaky naar binnen geslopen om van het toilet gebruik te maken. Eenmaal bij de Eiffeltoren waren we uitgeput (ik helemaal gesloopt), maar het uitzicht was tres magnifique. Het was toen rond half 10. Van alle kanten hebben we hem gefotografeerd. Gelukkig heeft dochter een betere camera dan ik, dus we hebben een paar juweeltjes.
Eenmaal terug in ons hotel in Joinville-le-Pont was ik het liefst met kleren en al mijn bed in gedoken.
Dag twee heben we iets rustiger gehouden. Eerst naar Cimitière du Père Lachaise. Voordat we de metro naar de Moulin Rouge pakten, een tussenstopje bij een Boulanger gemaakt. In een stadstuin met bankjes, aan de snoeperij. Na de Moulin Rouge wandelend naar het nabij gelegen Montmartre. Bijna vanzelfsprekend om eventjes langs de suikerta...eh Sacre Coeur te lopen. Daar zagen we de beste straatartiest die we ooit tegen gekomen zijn. Wat die man voor trucs uithaalde. Met een bal op een stokje in zijn mond, klom hij bovenin een lantaarnpaal. Ongelooflijk knap!!! Hij heet Iya Traore en op Youtube zijn vele filmpjes terug te vinden.

Place du Tertre niet overgeslagen. Al zijn we daar maar heel even geweest. De vele trappen naar beneden om bij het metrostation Abbesses te komen en toen gingen we de mist in. Ik wilde graag naar Au Bonne Marché, een groot warenhuis. Helaas was het niet wat ik er van verwacht had. Toch iets te sjiek naar mijn zin. Dan kun je in Lafayette nog anomiemer rondlopen omdat het daar veel voller staat. Deze Marché had trouwens een fourniturenafdeling om je vingers bij af te likken. Lintjes, knopen, stofjes, garen...noem maar op, het was er allemaal.
Wat nu? Na nog een doelloze tussenstop (alhoewel......in Parijs is niks doelloos, want mooie gebouwen vind je bijna overal) gingen we terug naar de Eiffeltoren voor de foto's 'by day'.
Toen onze magen begonnen te knorren gingen we op zoek naar het eettentje waar we de vorige keren hebben gegeten. Het bestond nog, onder een andere naam weliswaar, maar met dezelfde medewerkers. 'Oh Ma Mie' was veranderd in 'Golden 5'. Na een heerlijke maaltijd vertrokken we (metro!!!) naar de Arc de Triomphe en de Champs-Elysées. Daar kun je best goed shoppen. Tegenwoordig zijn er ook betaalbare winkels en als de jongens bordjes met 50 % korting zien, zijn ze niet te houden. Trui voor Nils en bermuda voor Jesper gekocht. Inmiddels waren bij de Arc de lichtjes aan dus voor de tweede keer camera's in de aanslag.
Dag drie was meer een shop-dag. Er is toch niks leukers dan om te kunnen zeggen dat je dat hippe truitje in Parijs hebt gekocht. De markt in Belleville was niet aan ons besteed. We gingen er snel weer weg, we leken de enige toeristen daar. Maar het ondergronds winkelparadijs van het Forum des Halles was niet verkeerd. Hier kochten de jongens nog shirtjes. Dochter Daphne had eerder al haar slag geslagen bij Zara.
We wilden nog 1 stop maken: le Grand Arche. Zo imposant. Een aangezien oudste bouwkunde studeert in Delft is La Défense sowieso errug interessant voor hem.
Omdat mijn pijnlijke lijf echt niet meer wilde, zijn we van het oorspronkelijke plan afgestapt. De bedoeling was om tegen 8 uur 's avonds huiswaarts te gaan, maar het werd ff na 4 uur. Geen last gehad van de spits bij Parijs wel drukte bij Lille en flinke file bij Antwerpen door een ongeluk (we zagen een volledig uitgebrande auto...brrrr) Om 9 uur terug thuis in ons huisje en da's na zo'n vermoeiend tripje ook genieten ;-)