Posts tonen met het label cadeau. Alle posts tonen
Posts tonen met het label cadeau. Alle posts tonen

zaterdag 3 september 2011

En eindelijk..........

....daar was ie weer..........DE ZON!!!!!!!

Iedereen genoten van de afgelopen, zonovergoten dagen? Ikke wel hoor en vandaag, na 2 werkdagen, eindelijk voluit. Heerlijk!! Om kwart over 9 zette ik mijn stoeltje klaar. Krantje, ontbijtje en zon absorberen.

Tegen 11 uur de fiets gepakt en met een vriendin een superleuke woonwinkel (klik voor de webwinkel) onveilig gemaakt. Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel. Zulke mooie woonaccessoires. En ook tassen, meubelen, sieraden en nog veel meer. Ik kocht er meteen een cadeautje voor een jarige vriendin en trakteerde mijzelf op  2 gave armbandjes en 3 schattige mini-lijstjes. Volgende keer pak ik de auto, dan kan ik nog veeeeeeeeel meer kopen.

Vreselijk gelachen toen vriendin bij een bakker nogal luid verklaarde 'dat  hier niks lekkers is'. Zij bedoelde eigenlijk te zeggen dat ze niks zag waar ze zin in had, maar het kwam er iets ongenuanceerder uit.

Richting bloemenwinkel kwamen we voorbij een ander zaakje. Opheffingsuitverkoop, alles 50 %.....daar moesten we dus eventjes naar binnen. En wat ik daar tegen kwam.........


.....deze kerstman op een bezemsteel. En aangezien mijn jarige vriendin volledig kerstgek is (en dat is nog zacht uitgedrukt), kon ik hem niet laten staan en kocht hem samen met nog een ander kerstfiguurtje. Dat laatste was niet in doorzichtige folie ingepakt en ik ben vergeten mijn cameraatje mee te nemen 's middags. Bloemenwinkel overgeslagen, want het was al lastig genoeg om met een bezemsteel naar huis te fietsen.

Eenmaal thuis eerst nog een paar uurtjes in mijn tuintje gezeten. Het was errug warm, toch moest en zou ik ieder straaltje zon pakken. Maar ja, er stond  nog een verjaardag op het programma. Lekker opgefrist ging ik richting birthday-girl om haar te verrassen. Het mooie hart met tekst en roosjes vond ze al prachtig, maar de echte knallers waren toch de kerstaccessoires!!!

vrijdag 12 augustus 2011

Dipje??!!

Ik heb er last van, maar gelukkig ben ik niet alleen!!! Ik merk het aan de blogs hier op blogger en ik zie het aan de verschillende reacties. We lijken met zijn allen in een dipje te zitten.
DE COLLECTIEVE DIP.
'Iedereen' is moe en een beetje zwaarmoedig. Zou het in de lucht zitten? Ik weet het niet. Maar ik voel me nu niet meer zo alleen in mijn ietwat sombere bui.

Doordat ik wat minder lekker in mijn vel zit heb ik ook grotere moeite om gezellig te reageren op andere blogs. Vind ik toch al niet makkelijk. Vooral niet als er al een stuk of wat reacties staan met precies de juiste bemoedigende, troostende of gewoon hele mooie woorden. Ik ben daar zo jaloers op.....mensen die precies het juiste weten te zeggen. Ik zit soms minutenlang naar het scherm te staren, zoekend naar wat ik zou willen zeggen en........dan komt er niks. Maar ik lees alles hoor, dus ook al reageer ik niet, je kunt er van op aan dat ik op de hoogte blijf...hihihi.

De afgelopen dagen heb ik sowieso iets minder achter de computer gezeten omdat mijn lijf weer eens niet meewerkt. Het lijkt wel of al mijn gewrichten ontstoken zijn tot aan mijn vingerkootjes toe. Ligt waarschijnlijk aan het vochtige weer. Is funest voor mijn hypermobiel lijf. Kan ik een nieuw lijf bestellen???? Eentje dat niet rammelt aan alle kanten.

Getver....wat heb ik nu een deprimerend blogje geschreven. Moet ik eigenlijk met iets positiefs afsluiten. Ehhhhh......JAAAAAAA, ik heb wel iets. Vandaag hebben wij van mijn zeer genereuze pa (en natuurlijk was mijn ma het er mee eens) een nieuwe tv gekregen. Dinsdag wordt ie bezorgd en dan spatten de programma's van ons full HD led scherm de woonkamer in. 't Is bijna gĂȘnant dat wij het zolang met onze oude kijkbuis hebben gedaan. De kinderen schaamden zich kapot. Maar ik ben zo iemand van 'hij doet het toch nog'. Echter, de laatste tijd begon ik er stevig van te balen dat we bijna geen tv-zenders meer konden ontvangen via de analoge weg.

 onze oude tv zonder BBC2

Toen ik daar vorige week mijn beklag over deed tegen mijn ouders kwam mijn pa een paar dagen later met de aankondiging dat we van hem een tv zouden krijgen. Hij kijkt zelf al jaren digitaal.
(Heeey pa en ma....BEDANKT HEEJ...smak,smak, smak)

'Chips'....nu lijk ik weer superoppervlakkig en zeer materialistisch...zucht. Ik weet heus wel dat geluk niet in spullen zit. Geluk zit in jezelf en als vandaag wat minder is, dan is er altijd morgen nog.........

FIJN WEEKEND!!!!

zondag 15 mei 2011

Fietsen, wandelen en een cadeautje

Ik maak tegenwoordig van bijna iedere zondag een vriendinnendag. Deze week ook weer. Manlief naar de voetbal, kids slapen uit. Zelfs als ze niet uitslapen hebben ze ma niet nodig dus.....ik kan gaan en staan waar ik wil. Heerlijk is dat.

Ik heb twee hele goeie vriendinnen die voor mij het gemis van een zus (ik heb ook geen broers) compenseren en waar ik alles mee kan bespreken. En zij uiteraard ook met mij. Echte hartsvriendinnen. We spreken heel af en toe met zijn drieen af, maar meestal apart. Zo kwam het dat ik vandaag met Wicky op de fiets naar 2 verschillende rommelmarkten ging met de nadruk op rommel dus niks gekocht. En op een, ietwat winderig,  terrasje (what's new...hihi) belandde. Later op de middag heb ik met andere vriendin Natasja een stevige wandeling gemaakt. Bijkletsen, wat filosoferen, beetje klagen EN lichaamsbeweging....de perfecte manier om een iets te koude zondagmiddag door te komen.
Was weer gezellig.......

Even terug naar gisteren, toen ik na een lange, saaie werkdag thuis kwam (ik zou op zaterdag ook niet naar de bieb gaan) was daar een verrassing. De give-away van Bella Bosso was aangekomen. Dat betekende.....CADEAUTJES UITPAKKEN. Wat voor moois er in het pakket zat??........hier komen de foto's!!


Uit het pakketje kwamen een geweldig mooie dekschaal met lieve blauwe bloemetjes, twee harten, 1 van porselein met blauwe bloemetjes en 1 metalen met een mooie lavendelafbeelding en een schattig geurzakje met de geur van ....CHOCOLA.....mmmmmmm.


Ik wil Colinda en Jeroen van Bella Bosso langs deze weg  hartelijk bedanken voor deze ontzettende leuke cadeautjes. Ik heb er een mooi plekje voor gevonden en de dekschaal komt perfect uit bij de botervloot die van mijn oma is geweest. Het vaasje met mijn wijwaterbakje past er ook goed bij. Ik ga er alleen een andere kan bij zoeken.



p.s Voor het geval dat iedereen denkt dat ik een hele zondag gelummeld heb......valt mee....tussen de bedrijven door 4 wassen gedraaid. Gaat allemaal gewoon door en voor mijn vriendinnen is het niet anders....

zondag 6 februari 2011

En wat heb ik gekregen…..

…eh….ik durf het bijna niet te zeggen……ik heb voor mijn verjaardag een nieuwe stofzuiger gekregen. Op eigen verzoek nog wel. ’t Is geheel tegen mijn principes om ‘iets’ voor het huishouden te vragen als cadeau dus ik ben heel erg van mijn geloof gevallen deze keer. Ik stofzuig niet eens vaak!!!!! Ben sowieso geen huishoudelijk licht. Kan hele goeie schijnbewegingen maken en daar houdt het eigenlijk mee op.

Meestal is het manlief die de stofzuiger bedient. Maar na het opruimen van de kerstboom ging ik zelf met het lawaaimonster aan de slag om mijn huisje naaldenvrij te maken. En ineens, zomaar uit het niets werd ik aangevallen door het kreng. Dat was een beetje te verwachten, want deze stofzuiger werd op verschillende plekken met tape bij elkaar gehouden. Mijn manneke is niet zo voorzichtig met spullen….’t is nogal een rouwdouwer en daar heeft de stofzuiger veel onder geleden. Maar ja, zolang die het nog doet en ik gebruik hem niet, heb ik er ook geen last van. Tot iets meer dan een week geleden. Stang viel er voor de zoveelste keer af en de Miele keerde zich tegen mij. De helft van mijn tuniekje kwam vast te zitten in de slang. Snel het agressieve apparaat uitgeschakeld om me te bevrijden en toen bekeek ik de stofzuiger eens goed. Nou ja zeg….kon echt niet meer. Het leek de oorlogsveteraan der stofzuigers. Conclusie…er moet een nieuwe komen. En met mijn verjaardag in aantocht......twee vliegen in 1 klap.

Ik wist dit jaar niks anders te verzinnen. Mobiele telefoon werkt nog, ben niet zo van de sieraden, kleding koop ik vaak genoeg (vooral in de uitverkoop), mooie foto van de kids krijg ik alsmaar niet (staat al heel lang op mijn verlanglijstje). Aangezien ik de feestelijke decembermaand een hoop snuisterijen voor de huiskamer had gekocht, bleef daar ook weinig te vragen over. Dvd’s leen ik bij de bieb en muziek download ik van de pc. En mijn parfumfles zat nog vol genoeg.

Nu zijn er vast een heleboel vrouwen die een giga-lijst kunnen opratelen met dingen die ik had kunnen vragen (en die tips hoor ik graag, ik ben immers volgend jaar weer jarig), maar deze jarige job had geen inspiratie. Vandaar dat er nu sinds mijn verjaardag een mooie, nieuwe, glanzende, geruisloze, lichtgewicht dus lekker handzame stofzuiger aan onze inboedel is toegevoegd.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...