Ik verbaas me weer eens ergens over. Komt wel vaker voor, maar wat ik nu ontdekt heb...tjonge....echt een overbodige knop.
En waar zit die knop?
Op mijn nieuwe wasdroger.....
Toen ik met een fikse kaakholteontsteking geveld lag, vond mijn oude wasdroger dit het juiste tijdstip om de geest te geven. Lekker hoor, goed ziek, flink koorts, veel (handdoeken)was en weinig ruimte om alles op te hangen. Geen prettige combinatie. Met veel trucjes en heel weinig spullen erin kreeg ik het oude beestje nog wel aan de praat. Voor de veiligheid bleef ik in de buurt van het veel kabaal makende, dampende apparaat.
Doordat ik zo beroerd was, kon ik natuurlijk niet even naar een winkel hollen om een nieuwe te bestellen. Ik had inmiddels de folders doorgespit en had een condensdroger op het oog. Iedere dag hoopte ik genoeg opgeknapt te zijn om te gaan shoppen voor een droger. Ging 'm helaas niet worden dus plan B in werking gezet. Online shoppen. Ik vond 'mijn' condensdroger voor een wel heel aantrekkelijke prijs op de site van R.edcoon. Er stond bij dat het een 'Europees model' was dus daar heb ik eerst de klantenservice voor gebeld. Wat betekent dat, Europees model'? Nou, dan kan het dus zijn dat het bedieningsdisplay in het Duits is.
Duits is voor mij niet onoverkomelijk dus huppekee, de droger besteld. Bij de klantenservice hadden ze info gegeven dat hij dan maandag verstuurd werd en binnen 48 uur thuisbezorgd. Dinsdagavond kregen we zowel telefonisch als via e-mail de verwachte leveringstijd. Zo hoefde er niet de hele dag iemand thuis te blijven. Verliep allemaal perfect.
Woensdagmiddag werd ie, netjes op tijd, geleverd. Uitpakken, op zijn plek zetten en....meteen een was erin. Oh, wat was dat een rustgevend geluid, het zachte gezoem van mijn nieuwe condensdroger. Het raam in mijn bijkeuken besloeg niet eens. Geen spatje damp kwam er van af. Op mijn gemak ging ik het display bestuderen. Met de Duitstalige handleiding erbij. En toen zag ik ineens de 'overbodige' knop. Echt te gek voor woorden gewoon. De droger is dus zo in te stellen dat hij over 3, 6 of 9 uur begint met drogen. (Bij een wasmachine of vaatwasser kan het handig zijn) Nu weet ik niet hoe jullie dat doen, maar ik ga toch niet 9 uur lang natte was in een droger laten zitten voordat ik het programma laat draaien. Dan zijn die handdoeken allang gestikt. Ik plan mijn wasjes sowieso dat ik ze meteen af kan werken.
Mijn conclusie: Het apparaat is vast door een man ontworpen...........
Wat denken jullie??
Een foto met het (Duitstalige) bewijs:
Ik moest nog lachen om de reactie van oudste zoon. Ik zei hem dat ik maar liefst 71 euro had uitgespaard door deze met Duits display te kopen. Hij zei: Beter toch....je koopt er een woordenboekje van 5 euro bij en Klaar is Kees...... Maar zelfs dat is niet nodig. Het wijst zich vanzelf uit!!
Posts tonen met het label wasgoed. Alle posts tonen
Posts tonen met het label wasgoed. Alle posts tonen
vrijdag 11 november 2011
donderdag 17 februari 2011
DA'S WATER !!!
Da's water.....een gevleugelde uitspraak van onze kampioen. Onze vlekkenkampioen wel te verstaan. En dan bedoel ik niet een vlekkenkampioen die als een Shout of Vanish-wonder iedere vlek weet te verslaan, maar een echte kampioen vlekken MAKEN.
Wie het is?
Niet de zoons, niet dochter Daphne en ik ben het ook niet. Het is...tadaaaa...(tromgeroffel)...echtgenoot Peter. Er ligt geen shirt, overhemd of spijkerbroek in de kast ZONDER vlek.
Heel vaak merk ik pas dat er een vlek in zit als ik er met de hete strijkbout overheen ben geweest. Dan weet je dat het nooit meer goed komt. Met zo'n heet strijkijzer brandt de vlek lekker in.
Het komt regelmatig voor dat ik de vlekkenmakerij onder mijn ogen zie gebeuren. Het ene moment is zijn shirt nog schoon en het volgend moment zit daar een donkere schaduw. En als ik dan vraag 'wat ie nu weer geknoeid heeft', krijg ik steevast als antwoord: DA'S WATER. Inderdaad, het lijkt een waterplek, maar ik kan je verzekeren dat het 10 van de 10 keer een vetvlek blijkt te zijn.
Na het zoveelste 'da's water'-antwoord hebben we er 1 grote grap van gemaakt. Als er geknoeid wordt met chocola, rood fruit of als jongste zoon met grasvlekken thuiskomt (onze runner-up in vlekken maken) roepen we steevast: DA'S WATER.
Ach ja, ik kan er maar beter om lachen. De meeste vlekken die Peet maakt krijg ik er toch nooooooit meer uit. Als hij de was zelf zou moeten doen, zou hij misschien wat voorzichtiger zijn.
Eén keer heeft hij het nog bonter gemaakt. Toen ging hij met zijn beste spijkerbroek aan de container schoonmaken. Flinke scheut Glorix in het water en je voelt hem al aankomen....de helft van de inhoud van het emmertje belandde op zijn kleren. Ik heb wel heel erg hard moeten lachen toen hij vroeg of 'dat er nog uit zou gaan.........'
Wie het is?
Niet de zoons, niet dochter Daphne en ik ben het ook niet. Het is...tadaaaa...(tromgeroffel)...echtgenoot Peter. Er ligt geen shirt, overhemd of spijkerbroek in de kast ZONDER vlek.
Het is soms niet te geloven hoe snel hij in nieuwe kleren een vlek weet te maken/krijgen. Bijvoorbeeld afgelopen zomer in zijn beige korte broek. Net nieuw, hartstikke schoon en op dag 1 van de vakantie was daar ineens een zwarte, streperige vlek. Die kon er lekker intrekken tijdens ons 10-daags tripje. Eenmaal thuis, 3 wasbeurten later met extra behandelingen (Shout, Dubro en speciaal chemisch stinkend vlekkenspul) zat de vlek er nog steeds in. Ik laat het maar zo.Heel vaak merk ik pas dat er een vlek in zit als ik er met de hete strijkbout overheen ben geweest. Dan weet je dat het nooit meer goed komt. Met zo'n heet strijkijzer brandt de vlek lekker in.
Het komt regelmatig voor dat ik de vlekkenmakerij onder mijn ogen zie gebeuren. Het ene moment is zijn shirt nog schoon en het volgend moment zit daar een donkere schaduw. En als ik dan vraag 'wat ie nu weer geknoeid heeft', krijg ik steevast als antwoord: DA'S WATER. Inderdaad, het lijkt een waterplek, maar ik kan je verzekeren dat het 10 van de 10 keer een vetvlek blijkt te zijn.
Na het zoveelste 'da's water'-antwoord hebben we er 1 grote grap van gemaakt. Als er geknoeid wordt met chocola, rood fruit of als jongste zoon met grasvlekken thuiskomt (onze runner-up in vlekken maken) roepen we steevast: DA'S WATER.
Ach ja, ik kan er maar beter om lachen. De meeste vlekken die Peet maakt krijg ik er toch nooooooit meer uit. Als hij de was zelf zou moeten doen, zou hij misschien wat voorzichtiger zijn.
Eén keer heeft hij het nog bonter gemaakt. Toen ging hij met zijn beste spijkerbroek aan de container schoonmaken. Flinke scheut Glorix in het water en je voelt hem al aankomen....de helft van de inhoud van het emmertje belandde op zijn kleren. Ik heb wel heel erg hard moeten lachen toen hij vroeg of 'dat er nog uit zou gaan.........'
zaterdag 5 februari 2011
MAGISCHE WASMAND
Niet verder vertellen hoor, maar ik heb een heel bijzonder object in huis. Iets met onvoorstelbare toverkracht. Zelfs het stukje vloer eromheen lijkt betoverd. Ik lieg niet. Ik ben de trotse bezitter van....tadaa.......een magische wasmand.
En waarom istie magisch dan???
Nou....vaak is mijn wasmand HELEMAAL leeg en kun je rondom de wasmand gewoon de badkamertegels zien. Maarrrrr.....in 'a blink of an eye' zit dat plompe geval weer bomvol en liggen er allerlei kledingstukken als trofeeeen omheen. Je zou bijna denken dat het spookt in mijn huis.
Maar nee....dat is het niet. Het zijn ook geen kaboutertjes, want er zitten geen rode puntmutsjes bij. Trouwens, als het 'de kaboutertjes' wel waren had ik ze al lang zelf aan het werk gezet.
De echte schuldigen zijn natuurlijk mijn 3 pubers. Ze verzamelen zorgvuldig hele stapels vuile was op hun kamers en met enige regelmaat wordt deze in en rond de wasmand gedumpt.
Volgens mij stamt de uitdrukking 'maandag wasdag' uit het stenen tijdperk want hier is het dinsdag wasdag, woensdag wasdag, donderdag wasdag enz. Mijn trouwe Miele draait overuren en de pakken waspoeder zijn niet aan te slepen. Toch blijft die wasmand nooit lang leeg, hooguit een halve dag.
Tja, het lot van een moeder vrees ik.
Zou het niet fijn zijn om die magische wasmand in te ruilen voor een MAGISCHE SPAARPOT!!!!!!
En waarom istie magisch dan???
Nou....vaak is mijn wasmand HELEMAAL leeg en kun je rondom de wasmand gewoon de badkamertegels zien. Maarrrrr.....in 'a blink of an eye' zit dat plompe geval weer bomvol en liggen er allerlei kledingstukken als trofeeeen omheen. Je zou bijna denken dat het spookt in mijn huis.
Maar nee....dat is het niet. Het zijn ook geen kaboutertjes, want er zitten geen rode puntmutsjes bij. Trouwens, als het 'de kaboutertjes' wel waren had ik ze al lang zelf aan het werk gezet.
De echte schuldigen zijn natuurlijk mijn 3 pubers. Ze verzamelen zorgvuldig hele stapels vuile was op hun kamers en met enige regelmaat wordt deze in en rond de wasmand gedumpt.
Volgens mij stamt de uitdrukking 'maandag wasdag' uit het stenen tijdperk want hier is het dinsdag wasdag, woensdag wasdag, donderdag wasdag enz. Mijn trouwe Miele draait overuren en de pakken waspoeder zijn niet aan te slepen. Toch blijft die wasmand nooit lang leeg, hooguit een halve dag.
Tja, het lot van een moeder vrees ik.
Zou het niet fijn zijn om die magische wasmand in te ruilen voor een MAGISCHE SPAARPOT!!!!!!
Abonneren op:
Posts (Atom)

