Posts tonen met het label shoppen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label shoppen. Alle posts tonen

dinsdag 2 september 2014

Altijd blijven lachen......

In eerdere blogs heb ik al geschreven dat ik geen held op de weg ben. Er zijn een paar ritjes die ik wel durf te maken zoals naar Intratuin in Halsteren en Woonboulevard Breda. Het Belgische Essen, waar een vriendin woont, is ook bekend terrein.
Vorige week ging ik met een collega naar Etten-Leur om te shoppen.......is dezelfde route als eerdergenoemde woonboulevard maar dan een afslag eerder. Het ging helemaal prima tot.......ik er bijna was.
Bij de laatste (2-baans) rotonde die naar de parkeergarage leidde zat ik op de verkeerde baan. Ik moest dus een extra rondje rijden. Gierend van het lachen nam ik deze 'omweg' voor lief om vervolgens bij het verkeerde paaltje stil te staan voor een parkeerkaartje. De eerste was voor abonnementen. Een stukje verderop stond er 1 waar ik een kaartje kon printen. Ik moet er even bijvertellen dat dochter met een vriendin achterin zat en dat zij zich plaatsvervangend schaamde voor haar knullige, ietwat domme ma.
Ik niet hoor......ik had de grootste lol om mijn eigen stommiteit. Het parkeren ging verder prima maar het geblunder was nog niet voorbij.....

Dochter vroeg of ik mijn telefoon wel bij had zodat we contact konden houden, want zij en vriendin gingen 'los' van ons shoppen. Ik voelde in mijn tas en.....NEEEEEE.....WAAR WAS MIJN IPHONE!!???
Midden in de parkeergarage dumpte ik de inhoud van mijn tas op de grond wat voor omstanders en mijn shopgenoten toch een ietwat vreemd gezicht was. Gedurende ongeveer 30 seconden kwam er uit iedere porie van mijn lijf een grote stroom vocht gelopen (ik had het echt ff heel warm), want ik had immers mijn rijbewijs EN bankpasje in het hoesje van mijn foon gestopt.
Wat een opluchting toen dat ding uiteindelijk toch gewoon in mijn tas bleek te zitten. Normaal vis ik hem er zo uit. Nu had ik mijn grote (lees: zware) portemonnee thuisgelaten, dus de foon had zoveel ruimte dat ie was gaan zwerven in mijn tas.
Het mocht de pret niet drukken, want toen mijn bloeddruk weer normaal was en het angstzweet opgedroogd heb ik een hele leuke dag gehad. Goed geshopt en heerlijk geluncht bij Zus en Zo (een aanrader mocht je ooit in Etten-Leur verzeild raken)
Enneh....jullie mogen me uitlachen hoor, want je weet.....een dag niet gelachen....... :-)


p.s. Vanwege spam heb ik helaas ook de woordverificatie in moeten schakelen.....

dinsdag 16 april 2013

Druk, druk, druk.....maar wel errug leuk.

Het was een beetje druk de afgelopen dagen en voor komende week staat er weer van alles op het programma. Niet dat ik zo'n enerverend leven heb. Integendeel. Maar nu de sneeuw en ijzel verdwenen zijn komen de gezellige uitjes weer op gang. En niet alleen uitjes hoor. Ook voor de eerste keer gewerkt op de tot servicepunt verbouwde Tolberg-vestiging (thuiswedstrijd voor mij). En heel veel gebreid zoals ik in mijn vorige blogje al liet zien. Vorige week donderdag ging ik 's ochtends naar de flat van mijn collega kijken (ze woont er al anderhalf jaar) en 's avonds hadden we eindelijk de lang-in-de-planning-gezeten minireünie van 'ons oude' donderdagteam. Dat was een lange zit van zo'n vijfenhalf uur maar o zo gezellig.  Heerlijk gegeten en heel veel gelachen. Al schuwden we serieuze onderwerpen ook niet hoor........


Na deze gezellige avond had ik op de parkeerplaats  een vreselijk stressmomentje. De kosten van het parkeren waren 3 euro in contanten. Thuis had ik al gezorgd voor 3 losse euromunten en die had ik bij vertrek even op het dashboard gelegd. Omdat ik de andere kant uit moest dan de anderen zat ik alleen in de auto, maar ik had gevraagd of ik als eerste door de poort mocht....voor het geval dat...... En ja hoor....eenmaal bij de poort kon ik maar 1 munt vinden. Die andere 2 waren tussen het dashboard (daar waar de kilometerteller en benzinemetertje zit) geglipt. Ik snel uitgestapt, lichtelijk panikerend zwaaiend naar mijn collega's in de andere auto. Zij gierden van het lachen natuurlijk en toen er gelukkig nog wat euromunten uit een portemonnee tevoorschijn kwamen, kon ik ook weer lachen. Die 2 euro zitten er nog steeds. Leuke spaarpot toch!!??

Tussen de bedrijven door een wildbrei-bijdrage gemaakt. Die heb ik zaterdag ingeleverd tijdens de brei-inloop bij de bieb.

 Tijdens een eerdere brei-inloop zijn er foto's gemaakt. Sta ik ook op. Ben net even druk in gesprek met een collega......lol........Ik zat daar niet eens te breien, maar te haken.


Zaterdag was er een kofferbakverkoop in één van de R'daalse parkeergarage's en daar vond ik deze keigave, gebutste koffiebus.


Ik was samen met een vriendin en uiteraard sloegen we een terrasje niet over. Dat deden we zondag zelfs nog eens dunnetjes over. Toen gingen we te voet richting stad om op ons vaste terrasje een bakkie te doen. Het zit 'm in die amaretto met slagroom (slecht voor mij, lactoseintolerantie....oei) waardoor dit ons favo terras is ;-)

Ben begonnen met een volgend breiproject. Daar heb ik een fleecedeken voor in reepjes geknipt. Wat een karwei. Ik hoop dat het een tas wordt al zou het ook een fiasco kunnen worden. We zien wel. Het houdt mij van de straat zullen we maar zeggen. Maar vandaag ben ik wel de straat op geweest. Een flinke wandeling gemaakt met 2 buurvrouwen inmiddels. We zijn al bijna een wandelclub ;-)


Nu mijn lijstje voor komende week. Ik hoop dat ik het volhoud.
Woensdag shoppen en lunchen met oudste zoon.
Donderdag een hele dag werken.
Vrijdag proberen iets aan mijn huishouden te doen en mijn ma komt op de koffie.
Zaterdag een paar uurtjes werken.
Zondag naar de jarige tweeling van Wicky
Maandag naar de markt met Natasja.
Dinsdag High Tea bij Intratuin met Carla en Mariette
Woensdag eerst werken en daarna etentje met collega's ter afscheid van Anja.

Volgens mij heb ik nog nooit zo'n volle agenda gehad. Dit is echt uitzonderlijk. Het mag van mij best wat rustiger. Ach, ik laat het maar even over me heen komen. Hierna wordt het vast weer heel erg rustig. En als het zonnetje tevoorschijn komt, rust ik uit in mijn tuintje......met mijn breiwerk.


woensdag 14 november 2012

Het blad valt.......

Oh boom, wat ligt daar aan je voeten?
Het is je voormalige zomerjas
Verkleurd in de prachtigste schakeringen
Ligt het bladerjasje te verdorren in het gras


't Is duidelijk, ik ben niet goed in rijmen en dichten. Heb geen geduld om mooie volzinnen te bedenken. Het blijven hapklare brokjes, die blogjes van mij ;-)

Vandaag was het, na 2 sombere dagen, gelukkig weer zonnig. En dan moet ik er ff uit. Even een powerwalkje doen. Half uurtje maar hoor, want in je eentje lopen is niet zo leuk. Gisteren had ik mijn buuf als wandelmaatje. Is veel gezelliger en toen hebben we een iets grotere ronde gepakt. Vandaag had ik wel mijn cameraatje mee. Vanochtend zag ik zo'n mooi plaatje vanuit mijn slaapkamerraam en ik hoopte dat ik tijdens mijn wandeling ook nog mooie foto's kon maken. De onderwerpen waren prachtig, maar mijn foto's iets minder. Daarom alleen mijn uitzichtfoto van vanochtend......


Doordat de zon op de bladeren scheen leken deze bijna fluoriserend. In combinatie met de strakblauwe lucht was het gewoon adembenemend mooi. Ik heb er niet al te lang naar gekeken, want ik wilde naar de stad. Heb deze winter nog niet veel kleren gekocht. Kon alsmaar niks vinden. Ik ben van de tuniekjes en tegenwoordig zijn het korte bloesjes of jurkjes. Met een probleemzone vanaf mijn taille (buikje) tot aan mijn enkels (veel te dikke onderbenen voor lange laarzen) ging dat het niet worden. Maar vandaag.....yeah....heb ik maar liefst 3 aankopen gedaan. Eén bloesje is wel wat korter, maar met een jasje erover durf ik het net aan.


Zooooo blij. Ik ben ook al zo'n ramp met broeken dus dat stel ik nog even uit.

Ik ben echt goed bezig om ons land uit de crisis te helpen, want gisteren heb ik de W.ibra leeg gekocht. Deze keer vond ik WEL wat in de folder stond. De drie spreuken hangen nu op het kleinste kamertje. Is perfect als wc-lectuur....lol...... En de kersthangers kon ik gewoon niet laten liggen. Ach, het is allemaal niet zo duur bij W.ibra. Dubbel genieten, lekker veel spullen voor weinig geld......


woensdag 3 oktober 2012

Bel de modepolitie!!!

Ik moet ff iets kwijt. Iets waar ik GEEN foto van kan maken, want dan worden manlief en de kids boos. Maar wat mijn man pasgeleden aan had. Vreselijk. Hij droeg een zomeroverhemd met korte mouwen. Omdat het wat frisser was, droeg hij daar een t-shirt onder. Nu het vreselijke.....de mouwen van het t-shirt waren langer dan de korte mouwtjes van het overhemd. Zo heeft hij in de voetbalkantine gezeten afgelopen zondag. Ik hoop niet dat mensen mij er op aankijken dat ik mijn man met zo'n afschuwelijke outfit de straat op stuur. Als ik het gezien had, dan had ik spontaan de kleren van zijn lijf gerukt en iets anders uitgezocht. Zo....dat is er uit. Zat al weer een paar dagen te wringen en dan blokkeert dat mijn andere gedachten. Al moet ik zeggen dat de inspiratieknop weer uit staat op dit moment.

Ik wil nog iets anders kwijt. Vond ik op Pinterest en ik vind het een geweldige tekst!!!!


Lukt vrij aardig de laatste tijd ;-)
Zondag was het prachtig weer EN koopzondag. Omdat ik perse wilde wandelen, maar ook het prijzencircus wilde checken, ben ik te voet naar de stad gegaan en mijn ma is met de fiets achterop gekomen.  Gelukkig vond ik mijn eerste winteroutfitje. Een tuniek bij V&D en een jasje bij Miss Etam........
Helaas ben ik nu geblesseerd. Had de verkeerde wandelschoenen aan vrees ik. Heb nu een geïrriteerde spier aan mijn rechterbeen. Hopelijk gaat het vanzelf weer over.


Dinsdag hadden we een workshop op het werk die om half 12 was afgelopen. Toen ben ik met een collega nog even de stad ingedoken om te shoppen en te lunchen. Liep tegen een heel leuk jasje aan.
En vandaag (woensdag) zette ik in mijn Facebookstatus dat ik een ritje Action wel zag zitten en ik had in no-time gezelschap van een vriendin. Natuurlijk ging ik niet met lege handen naar huis. Foto zijn niet best, want ik heb ze met mijn i-pad gemaakt.



En zo kabbelt mijn leventje zich voort. Met tussendoor nog heerlijke één-op-één gesprekjes met de kids. Geniet ik ook zo van.........

zondag 22 juli 2012

Vacance de Jardin

Het zal wel krom Frans zijn wat hierboven staat, maar vakantie in mijn tuintje bevalt me goed......

Zaterdag nòg een rondje A.ction gedaan. Dit keer met vriendin Wicky...gewoon een dagje opgeschoven. Weer een tas vol natuurlijk. Funshoppen met een vriendin is altijd gezelliger (en duurder...lol) dan in je eentje.
's Middags kwam ik er achter dat ik een ernstige vorm van kringloop-moeheid onder de leden heb. Met manlief toog ik naar de Emmaus Stichting in Langeweg. Groot genoeg, volop spullen, maar er was helemaal niks wat mij kon bekoren. Ik vond alles 'ouwe troep'. En jullie weten wel hoeveel ouwe troep ik het afgelopen jaar bij elkaar vergaard heb en hoe blij ik daar toen mee was. Nu niet meer dus......
Terug thuis begon ik plannen te maken voor mijn pallet. Ik hoopte dat mijn manneke dat zondag aan de muur zou bevestigen. Tot mijn grote vreugde begon hij meteen in de schroevendoos te zoeken naar schroeven die lang genoeg waren. Samen hebben we dit klusje geklaard en nu heb ik een soort van prikbord voor de tuin. Maakt niet uit hoeveel spijkers ik erin jas en wat ik er aan hang......ik kan het telkens weer veranderen!!!


Speciaal voor de foto een paar spulletjes opgehangen. Ik weet nog steeds niet precies wat ik er mee ga doen. Misschien schilder ik er een vlindersilhouet op. Misschien ga ik lepels verzamelen en wordt het een lepelrek. En......ik heb nog een pallet. Staat op dit moment een beetje lambriseringachtig te wezen tegen de schutting. Best grappig.


Al zie ik hem eigenlijk wel naast de voordeur met heel groot ons huisnummer er op. Jammer genoeg ziet manlief dat niet zo zitten.

En zondag.....ahhhhhh ZONdag. Eindelijk werd het zomer. Omdat echtgenoot van fietsen houdt en ik van wandelen, hees hij zich in zijn lycra pakje (oh, wat vind ik dat vreselijk) en trok ik mijn wandelschoenen aan. Hihi, nu lieg ik dat ik barst want ik heb helemaal geen wandelschoenen. In mijn flaneerjurkje en gewone schoenen wandelde ik met een grote omweg naar mijn ouders. Was heerlijk......


Bakkie gedronken en samen met ma naar L.idl. Ik krijg op zo'n mooie dag altijd zin om te bbq-en en gelukkig zijn hier de supermarkten op zondag open. (Nog wel, ze gaan het weer terugdraaien...grrr) Meer mensen waren op dat idee gekomen, want het liep aardig vol in de L.idl. Gelukkig vond ik genoeg vlees en toebehoren voor een smakelijk 3-persoons bbq-festijn. Omdat ik te voet was, was het plan dat mijn ma haar fiets zou oppikken en de boodschappen naar mij zou brengen. Maar.....wat een bof.....mijn overbuurvrouw was ook bbq-boodschappen aan het doen. Die heb ik lief aangekeken en ik mocht met haar meerijden. Vond mijn ma helemaal niet erg.

Heel de middag in mijn tuintje doorgebracht en zonnestralen geabsorbeerd. GENIETEN in hoofdletters. Met als zeer smakelijke afsluiting: de barbecue.
Voor het eerst sinds hele lange tijd weer op briketten gebarbecued. We gebruikten altijd de electrische. Oh wat was het lekker. Ons oud beestje cued nog als de beste........even een actiefoto......proest.....

Omdat oudste zoon moest werken en dochter nog steeds in Lloret zit, waren we maar met zijn 3-en.  Ik begin mijn meisje missen.........is het nog geen woensdag.......



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...