zondag 22 juli 2012

Vacance de Jardin

Het zal wel krom Frans zijn wat hierboven staat, maar vakantie in mijn tuintje bevalt me goed......

Zaterdag nòg een rondje A.ction gedaan. Dit keer met vriendin Wicky...gewoon een dagje opgeschoven. Weer een tas vol natuurlijk. Funshoppen met een vriendin is altijd gezelliger (en duurder...lol) dan in je eentje.
's Middags kwam ik er achter dat ik een ernstige vorm van kringloop-moeheid onder de leden heb. Met manlief toog ik naar de Emmaus Stichting in Langeweg. Groot genoeg, volop spullen, maar er was helemaal niks wat mij kon bekoren. Ik vond alles 'ouwe troep'. En jullie weten wel hoeveel ouwe troep ik het afgelopen jaar bij elkaar vergaard heb en hoe blij ik daar toen mee was. Nu niet meer dus......
Terug thuis begon ik plannen te maken voor mijn pallet. Ik hoopte dat mijn manneke dat zondag aan de muur zou bevestigen. Tot mijn grote vreugde begon hij meteen in de schroevendoos te zoeken naar schroeven die lang genoeg waren. Samen hebben we dit klusje geklaard en nu heb ik een soort van prikbord voor de tuin. Maakt niet uit hoeveel spijkers ik erin jas en wat ik er aan hang......ik kan het telkens weer veranderen!!!


Speciaal voor de foto een paar spulletjes opgehangen. Ik weet nog steeds niet precies wat ik er mee ga doen. Misschien schilder ik er een vlindersilhouet op. Misschien ga ik lepels verzamelen en wordt het een lepelrek. En......ik heb nog een pallet. Staat op dit moment een beetje lambriseringachtig te wezen tegen de schutting. Best grappig.


Al zie ik hem eigenlijk wel naast de voordeur met heel groot ons huisnummer er op. Jammer genoeg ziet manlief dat niet zo zitten.

En zondag.....ahhhhhh ZONdag. Eindelijk werd het zomer. Omdat echtgenoot van fietsen houdt en ik van wandelen, hees hij zich in zijn lycra pakje (oh, wat vind ik dat vreselijk) en trok ik mijn wandelschoenen aan. Hihi, nu lieg ik dat ik barst want ik heb helemaal geen wandelschoenen. In mijn flaneerjurkje en gewone schoenen wandelde ik met een grote omweg naar mijn ouders. Was heerlijk......


Bakkie gedronken en samen met ma naar L.idl. Ik krijg op zo'n mooie dag altijd zin om te bbq-en en gelukkig zijn hier de supermarkten op zondag open. (Nog wel, ze gaan het weer terugdraaien...grrr) Meer mensen waren op dat idee gekomen, want het liep aardig vol in de L.idl. Gelukkig vond ik genoeg vlees en toebehoren voor een smakelijk 3-persoons bbq-festijn. Omdat ik te voet was, was het plan dat mijn ma haar fiets zou oppikken en de boodschappen naar mij zou brengen. Maar.....wat een bof.....mijn overbuurvrouw was ook bbq-boodschappen aan het doen. Die heb ik lief aangekeken en ik mocht met haar meerijden. Vond mijn ma helemaal niet erg.

Heel de middag in mijn tuintje doorgebracht en zonnestralen geabsorbeerd. GENIETEN in hoofdletters. Met als zeer smakelijke afsluiting: de barbecue.
Voor het eerst sinds hele lange tijd weer op briketten gebarbecued. We gebruikten altijd de electrische. Oh wat was het lekker. Ons oud beestje cued nog als de beste........even een actiefoto......proest.....

Omdat oudste zoon moest werken en dochter nog steeds in Lloret zit, waren we maar met zijn 3-en.  Ik begin mijn meisje missen.........is het nog geen woensdag.......



9 opmerkingen:

  1. Leuk zo die pallet, kun je elke keer weer wat anders aan hangen. Hier ging de bbq ook weer aan, heerlijk dat zomerse weer, mag wel even blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ;o)
    O, wat ben je lekker op dreef.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt duidelijk de zomer in je bol! Laat dat ook maar lang duren hi hi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een heerlijk dagje.En we lijken zomer te krijgen dus nog meer genieten.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je een energie. Als ik naar de Action ga, is hij zo groot dat ik binnen de kortste keren weer buiten sta, niet wetend waar ik moet beginnen.
    En in de kringloopwinkel ga ik meestal meer op servies- en glaskant. dan kan ik nog wel eens wat moois vinden.
    Ik ben wel heel benieuwd wat je nu gaat doen met je vergaarde "rommel"?
    Wat een heerlijk zondag, he? Alleen vanmiddag waren er een paar dikke wolken die voor de zon schoven en die maar niet wilden opschuiven waardoor het buiten zitten op een gegeven moment een beetje koud werd. Maar het was fantastisch en we mogen nog meer dagen krijgen.
    Geniet nog heel veel van je vakantie in de tuin.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, die pallet aan de muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahah vond het ook al verdacht rustig bij de kringloop ;-)
    Ik kan er de laatste tijd ook niets moois meer vinden maar kijk ook heel selectief.
    We hebben er even op moeten wachten maar het lijkt nu toch echt zomer !!!
    Heerlijk en inderdaad dan halen we met z'n allen de bbq van stal mmm
    Leuk gevonden die pallet aan de muur !!!!! Enne een fijne vakantie in eigen tuin.
    Hier dezelfde bestemming ... Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg leuk je pallet(ten) ...
    En jouw zondag klonk als heeeeeeeeeeeel erg gezellig ...

    Groetsssssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig zo genieten van je vakantie in je eigen tuintje, doe ik ook!!
    Alhoewel ik moet nog enkele weekjes wachten, want mijn eerste vakantie week gaat van start op 13 augustus.

    Ook die kringloop moeheid komt mij bekend voor ...dus er even weg van blijven en dan ga ik terug op ontdekking...ook binnen enkele weken dus...

    Je pallet vind ik leuk, best decoratief!!

    Liefs en geniet nog van die heerlijke zomerdagen!!

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...