donderdag 26 juli 2012

Arrivals, departures and the beach (vakantie deel 5)

Woensdag, aankomst en vertrekdag. En heerlijk weer. Daar moest ik gebruik van maken. Manlief ook. Die sprong weer op zijn mountainbike voor een toertje en ik wandelde via de lange, toeristische route naar mijn ouders. Tijdens deze prachtige dagen waan ik mij in een tropisch vakantieoord. Geniet met volle teugen. Doe precies hetzelfde als al die jaren dat we wel op vakantie gingen. Maar nu is dat lekker dicht bij huis. Toen ik bij mijn ouders zat, kwam het verlossende sms-je van dochter met de verwachtte aankomsttijd. Rond 3 uur. Super om mijn meiske weer te zien en ook goed voor de balans. Als enige vrouw tussen de mannen voelde ik mij soms een beetje de onbegrepen vreemde eend. Mijn jongens beginnen al echte 'Mars'-mannen te worden.
Anyway, na een dikke knuffel kwamen de verhalen los. Ondanks de moeizame start (kapotmoe van de heenreis) heeft ze een hele leuke vakantie gehad. Maar ze gaat never nooit meer met de bus!!!!!



's Avonds was het gezellig druk aan tafel. Vriendje van dochter en vriendin van oudste zoon bleven mee-eten. Heerlijk......zo'n volle tafel. Oudste zoon werd 's avonds naar zijn opstapplek gebracht. Geen bus hoor. Hij reed met vrienden met de auto naar Lloret.

Donderdag nog een keertje ons alternatieve strand bezocht. Nu stond er wel een verkoelend briesje. Beter uit te houden dan afgelopen dinsdag. Ik had ditmaal mijn ligbed meegenomen, want dat kriebelgras is vreselijk irritant.



Er kwam nog een leuk schouwspel voorbij. Ruiters te paard die even een frisse 'duik' kwamen nemen.Ze waren er in alle formaten.......


En een belangrijke sms.....oudste zoon was veilig aangekomen in Lloret de Mar. Ze hadden er maar 13 uur op gereden. Ik heb een bang vermoeden dat ze laagvliegend over de Franse péages zijn gescheurd. Even voor de duidelijkheid: mijn zoon was niet de chauffeur.

Na zo'n 2 1/2 uur vonden manlief en ik het weer welletjes. We pakten onze spulletjes en reden naar huis. Bijna thuis, ECHT BIJNA THUIS, begon onze auto tegen te sputteren. Vlak voor ons woonerf stond ie helemaal stil. Na een paar keer proberen startte de auto gelukkig weer zodat we het pleintje op konden. Met het indraaien op de oprit viel ie weer stil en toen hebben we handmatig geparkeerd. Geduwd dus ;-)
Heb je een goedkope thuisvakantie (nou ja, I.ntratuin was vrij prijzig...hihi). krijg je onkosten aan de auto. Meteen maar de garage ingeschakeld. Dit betekent dat ik vrijdag mijn laatste ritje strand op mijn buik kan schrijven. Tenzij er volgende week nog wat mooie dagen voorbij komen. Dat hoop ik dan maar.

's Avonds de bbq weer aangeslingerd. Had ik dochter beloofd en belofte maakt schuld. Met 1 zoon op vakantie en 1 zoon werken waren we weer maar met zijn drietjes. Ook gezellig hoor. Dochter had nog veel meer verhalen te vertellen over haar vakantie. Natuurlijk weer teveel gegeten. Morgen maar een balansdag houden.....


5 opmerkingen:

  1. Heerlijk vakantieverhaal.
    Fijn dat dochterlief weer heelhuids thuis is. En zoonlief veilig op plek van bestemming.
    Blijf genieten Marion.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Marion, als ze uit gaan vliegen dan vliegen ze meestal heel goed uit, en geloof maar niet dat alles vertelt wordt over de vakanties want niet alles deel je met je moeder. Maar jaren en jaren verder hoor je soms nog dingen waarvan je denkt, O wat ben ik blij dat ik het allemaal niet heb geweten.

    Ik hoop met je mee op mooi weer en nog heel veel mooie zonmomenten.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die auto wilde natuurlijk ook gewoon vakantie houden ipv gas te moeten geven met dit warme weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat ze er weer is! En over een aantal weken is je oudste ook weer thuis. Gelukkig. Hier is nog niemand vd jongens (alleen) weg geweest. Oudste heeft er 't geld niet voor, middelste heeft geen tijd en voor jongste hoeft het niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Marion, fijn dat je dochter er weer is en dat ze het naar haar zin heeft gehad. Heeft ze dat magneetje voor jou meegebracht? Mijn oog viel er meteen op, want mijn vriendinnen en ik sparen die dingen, hihi. Ik heb al twee magneetborden vol en ik wil er nog 'ns een blogpost aan wijden. Elke keer als ik of één van m'n vriendinnen op vakantie of een dagje weg gaan, brengen we voor onszelf en elkaar zo'n magneetje mee. Het leukste vinden we die waar het land of de plaats opstaat. We worden helemaal wild van die magneetjes, haha! En onze mannen worden gek van ons, want die moeten steeds meezoeken naar leuke. Kun je nagaan als m'n vriendinnen en ik samen weggaan, dan is het de ene souvenirsshop na de andere in, wat een lol...
    Groetjes, Marion -x-

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...