dinsdag 24 juli 2012

Le Marché et la Plage (vakantie deel 4)

Op een verre vakantiebestemming was het bezoeken van de plaatselijke markt altijd 1 van de uitstapjes. Best vreemd want in mijn eigen woonplaats ga ik nooit naar de markt. Die is op maandag en dan werk ik altijd. Maar het voordeel van een thuisvakantie is dat je kunt doen wat je wilt. Dus ik ging maandag met mijn ma naar de markt. Door het prachtige, zonnige weer leek het bijna of ik een markt in het buitenland bezocht. Met het verschil dat ik iedereen kon verstaan. Zelfs nog een luchtige kniebroek weten te scoren. Stad en land voor afgelopen en je vind het gewoon op de markt..........


De rest van de dag bracht ik in mijn tuintje door. Beetje zonnen, beetje klussen. Eindelijk de vaasjes uit Daphne's kamer zwart gespoten en als je wat bewaart dan heb je wat........ik heb de tuinposter van vorig jaar, die het net niet was, verknipt, op een doek gespannen en aan mijn palletprikbord gehangen. Vorige week kocht ik bij I.ntratuin deze twee schattige, weerbestendige schilderijtjes. Ook meteen een plaatsje gegeven......


De zon is een weldaad. Veel minder last van mijn gewrichten en da's mooi meegenomen.
Ik ben heel blij dat we (man en ik) weer voor een thuisvakantie hebben gekozen. Totaal geen last van stress. Ik heb sowieso een vreselijke hekel aan reizen. Ook aan koffers inpakken. Ben echt het liefste thuis. Dan maar saai.

Het 'la Plage' moet je maar met een flinke korrel zout nemen. Dinsdag zou een hele mooie dag worden dus even iets anders dan de tuin. Het 'strand' dus. Oké, er was zand en er was water, maar wij zaten/lagen op de dijk in zanderig gras. Ik hoopte dat het aan de waterkant iets koeler zou zijn dan in mijn oven-achtertuin. Lang in de auto met dit weer is ook geen pretje en dus togen wij naar Tholen, klein half uurtje rijden. Pff....viel tegen....waar was dat verkoelende briesje?? Het eerste uur ging nog wel. Maar de temperatuur bleef stijgen Toen ik uiteindelijk na 2 1/2 uur zweten opperde om maar naar huis te gaan, had manlief de auto al gestart. Wat was ik blij dat we geen uren hadden gereden voor een 'beter' strand.

Hadden we maar op dat gele bootje gezeten....lijkt me heerlijk.

Helaas heeft dit warme weer ook een keerzijde. Ik krijg er hoofdpijn van en niet zo'n beetje ook. Of ik vannacht zal slapen....ik weet het niet. Oh ja, vanavond begint de terugreis voor dochter. Ik krijg er de zenuwen van, want ze moeten langs het gebied met bosbranden. Nog erger....oudste zoon vertrekt morgenavond richting Lloret. Per auto. Moet dus ook langs de bosbrand. Hellup.....ik vrees dat mijn hoofdpijn nog even aanhoud. Blijk ik toch last van stress te hebben in deze vakantie.


7 opmerkingen:

  1. Hier ook iemand die hoofdpijn krijgt van dit weer ... vandaag viel het mee het was een vaag drukkend gevoel ... en ook wij blijven thuis dit jaar net als vorig jaar ... wij gaan wel dagjes weg ... groetsssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk verhaal met foto's. Sterkte met je hoofdpijn en bezorgdheid. Hier nog zo'n thuisblijffan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook zo eentje die last heeft van hamertjes bovenin en geen idee waarom (of misschien ook wel) ... en wij dachten vanochtend op tijd vertrokken te zijn richting Zeeuwse kust. Dat was een grapje want ipv 75 minuten deden we er nu 'ietsje' langer over en was de lol dankzij die hamertjes er eigenlijk al weer vanaf, maar ... ik zag de zee jihoe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan je het allemaal grappig vertellen. Hoofdpijn kan je inderdaad krijgen van stress maar ook van de zon hé, misschien morgen er maar niet in gaan.
    Hoop dat je kinderen een veilige reis hebben.
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met je hoofdpijn en de zorgen over je kids. Het is zó waar: kleine kindjes kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig verhaal, Marion! Die buitenschilderijen zie je op dit moment veel meer.
    Jammer dat je zo'n hoofdpijn krijgt van de zon, ik zit onder de jeuk en met een tube mentholgel in mijn buurt.
    Het zal vast wel goedkomen met je grote kinderen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoop dat het weer beter gaat met je hoofdpijn en gelukkig hebben we elkaar nog om over onze zorgen (the Kids) te praten, maar komt goed...
      Liefs je vriendin Wicky

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...