vrijdag 12 augustus 2011

Dipje??!!

Ik heb er last van, maar gelukkig ben ik niet alleen!!! Ik merk het aan de blogs hier op blogger en ik zie het aan de verschillende reacties. We lijken met zijn allen in een dipje te zitten.
DE COLLECTIEVE DIP.
'Iedereen' is moe en een beetje zwaarmoedig. Zou het in de lucht zitten? Ik weet het niet. Maar ik voel me nu niet meer zo alleen in mijn ietwat sombere bui.

Doordat ik wat minder lekker in mijn vel zit heb ik ook grotere moeite om gezellig te reageren op andere blogs. Vind ik toch al niet makkelijk. Vooral niet als er al een stuk of wat reacties staan met precies de juiste bemoedigende, troostende of gewoon hele mooie woorden. Ik ben daar zo jaloers op.....mensen die precies het juiste weten te zeggen. Ik zit soms minutenlang naar het scherm te staren, zoekend naar wat ik zou willen zeggen en........dan komt er niks. Maar ik lees alles hoor, dus ook al reageer ik niet, je kunt er van op aan dat ik op de hoogte blijf...hihihi.

De afgelopen dagen heb ik sowieso iets minder achter de computer gezeten omdat mijn lijf weer eens niet meewerkt. Het lijkt wel of al mijn gewrichten ontstoken zijn tot aan mijn vingerkootjes toe. Ligt waarschijnlijk aan het vochtige weer. Is funest voor mijn hypermobiel lijf. Kan ik een nieuw lijf bestellen???? Eentje dat niet rammelt aan alle kanten.

Getver....wat heb ik nu een deprimerend blogje geschreven. Moet ik eigenlijk met iets positiefs afsluiten. Ehhhhh......JAAAAAAA, ik heb wel iets. Vandaag hebben wij van mijn zeer genereuze pa (en natuurlijk was mijn ma het er mee eens) een nieuwe tv gekregen. Dinsdag wordt ie bezorgd en dan spatten de programma's van ons full HD led scherm de woonkamer in. 't Is bijna gênant dat wij het zolang met onze oude kijkbuis hebben gedaan. De kinderen schaamden zich kapot. Maar ik ben zo iemand van 'hij doet het toch nog'. Echter, de laatste tijd begon ik er stevig van te balen dat we bijna geen tv-zenders meer konden ontvangen via de analoge weg.

 onze oude tv zonder BBC2

Toen ik daar vorige week mijn beklag over deed tegen mijn ouders kwam mijn pa een paar dagen later met de aankondiging dat we van hem een tv zouden krijgen. Hij kijkt zelf al jaren digitaal.
(Heeey pa en ma....BEDANKT HEEJ...smak,smak, smak)

'Chips'....nu lijk ik weer superoppervlakkig en zeer materialistisch...zucht. Ik weet heus wel dat geluk niet in spullen zit. Geluk zit in jezelf en als vandaag wat minder is, dan is er altijd morgen nog.........

FIJN WEEKEND!!!!

18 opmerkingen:

  1. Veel plezier met je full HD led scherm. Ik heb zelf niets met tv, maar jullie gaan zeker en vast genieten. Wij zitten nog net niet aan een zwart-witbeeld met een sprietantenne. ;o)
    Het dipje gaat wel weer over als het zonnetje terug komt. Neem vast een lekker warm bad.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Sjonke, ik heb je naam al een paar op andere blogs voorbij zien komen dus maar eens even bij je gaan kijken en wat lees ik een dipjespost.
    Ik denk dat het wel met het weer te maken heeft dat heel veel mensen in een soort van herfstdip zitten. Kop op joh,het komt echt weer goed.
    Zet maar een mooie film op die je nu heel goed kunt bekijken op een super tv.

    Fijn weekend
    Lieve groet
    Tanja

    p.s. ik ga je volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap wat je bedoelt met een rammelend lijf ik heb fibro en hypermobiele gewrichten kan er soms ook best veel last van hebben bleh .............
    En reageren op andere blogs tja gewoon niet lezen wat andere schrijven maar wat je denkt als je het blog leest .... dat probeer ik altijd ..
    Hoop dat het snel wat beter met je gaat ...

    Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoor ,ook hier zo'n dipje.Ook heel erg het gevoel ''wat ga ik nu eens schrijven'' We hebben daar allemaal wel eens last van .Reageren lukt mij nog redelijk goed maar soms weet ik niet wat te zeggen dus reageer dan maar niet pff tis wat he!!Ik kijk zelf bijna geen TV en sinds we die ''akelige'' tv hebben met dat enorme beeldscherm vind ik het helemaal niets meer.Oeps wat negatief ,maar ik hoop dat jullie wel genieten van de nieuwe TV .Fijn weekend
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé Marion kop op hoor, in elk geval heel leuk jullie tv (ook al kijk ik geen...;-))) ik denk dat het zeker met het weer te maken heeft, tis maar een verzopen zomer....hé...heb je toch m'n bedankje gelezen op mijn blog? lief dat je een kaartje stuurde, merciekes en een dikke kus+knuffel!!! wilde je een email sturen om te bedanken maar kan het niet vinden op je blog of zie ik niet goed???

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en ja ook ik herken helaas het dipje.. volgens mij komt dat door gebrek aan zon en warmte.. ik verlang heel erg naar de mooie zomerdagen en avonden.. ben een echt buitenmens dus mis heel erg het buiten eten, theedrinken.. vanavond gelukkig buiten kunnen bbqen, heerlijk!!
    ik denk echt dat veel mensen last hebben van dit sombere weer, je zult zien dat het volgende week als de zon gaat schijnen stukken beter gaat:))
    en je reacties vind ik juist altijd leuk!!
    geniet van je nieuwe tv, heel lief van je pa!

    fijn weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn blog van vandaag wil maar weer eens niet in het dashboard verschijnen en alleen daar al om wordt blogger minder leuk, maar er staat alvast een blogje 'in concept' klaar (komt volgende week wel ergens) en daar leg ik mijn 'dipje' uit want ook ik heb er ff last van en niet alleen omdat ik het echte zomergevoel dit jaar mis.

    Fijn en lief dat je een nieuwe tv van je ouders krijgt, dat heeft niks met materialisme te maken maar gewoon met een lief gebaar! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel soms helpt een nachtje echt goed slapen, of in de zon zitten, of iets leuks kopen. Ik heb een hekel aan dipjes maar ze horen er echt bij. Nou hier komt ie hoor, even een dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach joh, we hebben allemaal wel eens zo dag.
    Morgen gaat het vast weer beter.
    Je hebt in ieder geval wat leuks om naar uit te kijken...een nieuwe t.v.
    Fijn weekend.

    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben ook nog zo'n ouderwetse hij-doet-het-toch-nog-beeldbuis.... Maar ja, hij...... Veel plezier met je nieuwe t.v.! Geweldig zo'n vrijgevige pa! Enneh, je mag best even een dipje hebben hoor, gelukkig hebben we daar ook de blog voor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier ook zo'n vervelende dip, ligt vast aan het weer. Is ook niks aan toch :( Ik heb een tijd geleden zo'n grote platte tv gekregen van mijn broer ♥ Mijn vorige was er net zo eentje als jouw oude, een joekel van een toeter en het beeld werd slechter en slechter, maar ja...hij deed het nog inderdaad dus ook geen nwe voor mij. Tot mn broer's mailtje ♥ Geniet ervan en voor alle dippers hoop ik op nog snel een paar mooie zonnige en warme weken :)

    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Meestal probeer ik het lezen van andere reactie te omzeilen, ik reageer op de post vanuit mijn gevoel en als 40 bloggers ook al zo gereageerd hebben, zij dat maar zo! Je kunt na al die reacties echt niet altijd origineel meer zijn hoor!

    De dip heeft vast ook met het weer én je lijf te maken...het één sleurt het ander misschien wel een beetje mee! Goed nieuws: er schijnt een korte opleving van de zomer aan te komen, hou je daar maar aan vast :-)!

    Lieve groet...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik herken de dip, heb er vanavond ook een blogje aan besteed. Ik schaam me dan als ik negatief denk, of reageer, er zijn zoveel lieve,leuke mensen om me heen, maar soms zit het niet mee.
    Als ik dan aan jou denk met je lichamelijke problemen dan denk ik, nee kom op, je hebt het goed, net zeuren.
    Enne dat materialistische, ja als mijn ma een tv zou geven zou ik ook superblij zijn, ha, ha, laat ze het niet lezen dan staat ze morgen op de stoep...
    Marjon, doe rustig aan, doe het op jouw manier dan is het goed.


    Een lieve groet,

    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Boks
    (zeggen onze meiden dan, ken je't?)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 't 'blèh' Weer ... als we 't daar eens op schuiven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een feest van herkenning !!!!
    Ik ben ook zonder inspiratie en voel me net als het weer ;-)
    Virtuele knuffel x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey meiske, kop op...dit zijn even donkere dagen, maar daarna...komt zonneschijn.

    Succes met je nieuwe TV, geniet er maar lekker van!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey naamgenootje,
    Ik ben wat over je blog(s) aan het surfen en kwam bij deze post uit. Ik vind juist dat jij (ook getuige je andere blog) heel goed onder woorden kunt brengen wat je bedoelt! Je hebt ook hier weer een heel leuk stukje geschreven enneh, ik ken je dan wel niet, maar afgaande op wat ik van je gelezen heb, lijk je mij helemaal niet deprimerend, oppervlakkig en materialistisch, maar gewoon een mens met normale emoties. En die zijn nou eenmaal niet altijd even leuk. Voor mij ben je een gezellige Brabantse blogster! :-)
    Liefs van een naamgenootje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...