zaterdag 20 augustus 2011

The mind is cleared.......almost....

.....als het lijf nu ook eens mee wil werken........

Allereerst iedereen bedankt voor de lieve berichtjes op mijn laatste 2, ietwat neerslachtige, blogjes. Maar niemand hoeft zich zorgen te maken dat ik te veel hooi op mijn vork neem hoor. Ik kan heel goed 'nee' zeggen!! En dat heb ik de afgelopen dagen ook regelmatig gedaan. Goed op mezelf passen is een tweede natuur geworden. Ik ken mijn grenzen en laat ook gerust, zonder spijt, leuke dingen schieten als het voor mijn gezondheid beter is. Het enige wat ik nog niet helemaal onder de knie heb is bezorgdheid over de kinderen. Dat zal altijd mijn zwakke punt blijven.......

Eén van die beren op de weg was de lange treinreis die mijn dochter moest maken om de wiskundecursus te volgen die noodzakelijk is voor de toets die haar (hopelijk) toegang geeft tot de opleiding die zij het liefst wil volgen. Toen het donderdag en vrijdag allemaal gesmeerd liep was ik al een stuk geruster. Zelf was ik op mijn 17e een grote bangeschijter die een 2 uur durende treinreis in haar eentje nooit had aangedurfd. En ja....eigenlijk ben ik nog steeds zo'n bangeschijter. Ik ken mijn dochter en dat is ook geen held, maar dit heeft ze toch maar mooi gedaan. Ik barst bijna uit mijn vel van trots, want ik wil natuurlijk liever niet dat ze net zo wordt als ik. Maar ze is gewoon nu al zelfstandiger dan ik ooit zal worden!!!! (Met een beetje hulp van de apps op haar smartphone. Kijk....dat hadden wij vroeger niet.) Voor de toets die ze maandag nog moet maken (weer 2 uur heen en 2 uur terug) moet ze minstens een 5,6 halen om toegelaten te worden. Gelukkig geen onoverkomelijk iets. Zij heeft wiskunde niet voor niks laten vallen. Ze snapte het op de havo ècht niet.

Mijn rug is nog steeds heel erg pijnlijk. Dat is ook de reden dat ik veel minder achter de computer zit. Vooral als ik gewerkt heb moet ik even 'bijtrekken'. Het lukt me niet om alle blogs te lezen, laat staan dat ik overal reacties achter laat. Zelfs mijn Facebook-boerderijtje verpietert. Zodra het beter gaat kom ik iedereen weer stalken...hihi. Ik heb vandaag wel een korte, maar stevige wandeling gemaakt. Dat is het onderhoud dat nodig is voor mijn hypermobiele lijf. Anders heb ik kans dat ik het op mijn heupen krijg....letterlijk. Wakker liggen van de zeurende spieren rondom mijn heupgewrichten. Wil ik er niet bijhebben, dat snap je wel. Helaas knapt mijn rug niet op van zo'n wandeling. Die overspannen spier blijft....eh....overspannen.

De installatie van onze nieuwe tv verliep verliep eveneens niet vlekkeloos. Een aantal Nederlandse zenders konden we niet digitaal ontvangen. Dat was niet de bedoeling natuurlijk. Het moet wel naar behoren werken. Dus naar Ziggo gebeld en vrijdag kwam er iemand langs. Gelukkig was het een kwestie van kabeltje vervangen en toen was het probleem opgelost.

Bijna dacht ik dat alle pech de schuld was van het vreemde houtsnijwerkje dat ik ineens op mijn kastje vond. Waar het vandaan kwam wist ik niet en voordat ik alle gezinsleden gevraagd had of ze wisten waar het vandaan kwam, was ik er al bijna van overtuigd dat het voodookrachten had. Maar vandaag werd het mysterie opgelost. Oudste zoon heeft het ergens op straat gevonden en mee naar huis genomen. Alhoewel, eigenlijk is het mysterie nog niet opgelost. Stel dat het WEL een eng voodoo-achtig object is......hellup........


16 opmerkingen:

  1. Oei wat een bijzonder houtsnijwerk ik denk dat ik het liever niet zou willen hebben beetje
    luguber ....... even over je gewrichtsklachten
    die heb ik ook en ik heb baat bij mijn infra rood deken .... misschien iets voor jou ?

    Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee IK zou dat houtsnijwerk ook niet in huis willen hebben...ook al geloof ik niet in voodoo enzo...maar gewoon...vind het er eng uitzien .

    Sterkte met je rug, weet er helaas van. Mijn hele familie had/heeft rugklachten, operaties etc etc en ook ik ben er helaas mee behept....niet leuk nie :(

    Fijn en zonnig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Afvalbak ;-)
    Ik houd ook niet van die enge dingen. Ik weet niet heb altijd het gevoel dat er "iets" omheen zweeft. Manlief is dol op de maskers uit Togo, het geboorteland van onze dochter. Ik griezel van die dingen. We hebben er nog twee in de kast liggen hier (van de muur zijn ze af) maar wat mij betreft: de afvalbak ;-) !!!!!

    Lastig van je rug ik ken dat probleem. Doe het in je eigen tempo en naar eigen kunnen.

    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He bah voodoo,gewoon verbranden dat ding brrr

    En dan je rug nog,zijn het de spieren misschien help een lekkere warme kruik je iets,
    Zal voor je dochter duimen maandag..komt goed,onze dochter heeft een dergelijk iets gedaan.

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha ,gooi het Voodoo ding gewoon in de kliko .Beterschap met je rug en succes voor je Dochter ,ik hoop dat het goed gaat!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je gezondheid is belangrijk, doe dus echt rustig hoor....je zorgen over je dochter zijn herkenbaar, hier vertrekt er morgen één voor een stage van 2 maanden en de ander vertrekt in de loop van volgende week voor 6 maanden, dus ik voel met je mee, een ouder is altijd bezorgd.
    Je mooie vondst is misschien wel een bijzonder voorwerp:)))wie weet wat het jullie brengt!!!!

    Een warm weekend met veel rust en succes met je dochter!!!

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zou dat enge houtsnijwerkje meteen wegdoen.. ik krijg er een naar gevoel van als ik er naar kijk..
    knap gedaan van je dochter en nu maandag nog, hoop voor jullie op een positief resultaat
    en dat het met je rug ook maar beter mag gaan!

    fijne zondag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog niet weggooien,hoor. Misschien kan je zoon met wat googelen opzoeken wat het voorstelt. Wie weet wat voor amulet of talisman het is? Misschien brengt hij heel veel geluk. En je hoeft hem niet in zicht te leggen. Gewoon in een kastje leggen.
    Succes voor dochterlief en sterkte met je rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wel een eng ding, maar wie weet is het misschien een geluksbrenger, dus nog effe bijhouden, je weet maar nooit !!

    Veel sterkte met je rug...

    Liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap je hebt losgelaten!!! Meid zoals je het opschrijft over je dochter, ik voel helemaal met je mee. Laat horen hé die uitslag, ben zo benieuwd!
    Hartelijke groeten,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nieuwsgierig als ik ben en nog redelijk nieuw in blogland, hier ben ik dus even bij jou aan het kijken.
    Fijn blog heb je, van alles wat en ja, soms is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
    Daar kan ik over mee praten.
    Heerlijk dan om zo'n uitlaatklep te hebben....
    Ik ga je volgen en dank je voor je lieve reakties.
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes vandaag met duimen!! Ik duim met je mee: oudste gaat op kamerjacht ....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach...ik hoop dat je rug snel beter wordt, Marion, ik leef met je mee, laat alles maar even verpieteren ook je boerderijtje op facebook ;-), komt allemaal wel weer in orde!!

    succes voor je dochter en ze is een kanjer!!!

    Dat ding is een vreemd iets...maar ik zou het ook precies niet in huis willen...

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sterkte met je rug, massage door manlief of perskindol wil mij altijd goed helpen.
    lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze blogjes hadden ik gemist door mijn vakantie. Mooi hé, dat je eigen kinderen je soms zo doen verbazen-ik snap dat je super trots was. En ik hoop dat het beter gaat met je rug. Lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...