dinsdag 16 augustus 2011

Ik pieker nog even verder....

De zon schijnt, de weersvooruitzichten zijn beter dan ze in weken zijn geweest, maar echt voluit genieten lukt nog ff niet. Ik pieker teveel en blijf last houden van pijnlijke spieren en gewrichten. Mijn rug lijkt volledig ingestort dus mijn dinsdagwandeling (1 uur stevig doorstappen, gezellig met een vriendin) heb ik afgezegd. Op het werk wil ik het nog even volhouden tot alle collega's weer terug zijn van vakantie en voor de huisarts heb ik pas vrijdag tijd......zucht......

Mijn hoofd loopt over en dat heeft gedeeltelijk te maken met de vervolgopleiding van dochterlief. Zij wil een opleiding in Rotterdam gaan volgen waar ze wiskunde voor nodig heeft. En dat had ze nou net niet in haar profiel  zitten. Daar is wel een oplossing voor en dat is dat zij donderdag, vrijdag en maandag aanstaande helemaal naar Hoofddorp (treinreis van zo'n 2 uur) moet om een 2-daagse cursus te volgen met daaropvolgend maandag een wiskundetoets. Ze had een back-up-plan voor een opleiding in Tilburg, maar er zit een 'houdbaarheidsdatum' aan haar lotingsbewijs. Ik krijg er de zenuwen van, want wat als het éne niet lukt, kan ze dan nog op de andere opleiding terecht?
Tot overmaat van ramp is het contract van de supermarkt waar zij als vakantiekracht aangenomen was niet omgezet in een weekendhulp-contract en zit ze nu zonder baantje. Lijkt een beetje op uitbuiting, want als vakantiewerker verdien je 10x niks en de vaste medewerkers komen nu allemaal weer terug dus ze hebben niemand meer nodig. 't Is een dubbel gevoel, want de sfeer bij deze supermarkt (nee, geen namen) was helemaal niet prettig. Soms 4 uur kassa zonder enige pauze. Maar ja, aan de andere kant....er kwam een beetje geld binnen. Hopelijk vind ze snel iets anders, maar van supermarkten heeft ze haar buik vol. Dan weet je het wel......

Vanochtend even bij een zieke collega langs geweest. Zij was vandaag voor een chemo-behandeling in het ziekenhuis. Dat zet mijn probleempjes weer in het juiste perspectief, want zij weet heel zeker dat ze zich de komende dagen heel ziek gaat voelen. Ik heb op haar verzoek een paar foto's gemaakt en we hebben gezellig gekletst ter afleiding. Ik had een boekje voor haar meegenomen met mooie 'spreuken'. Ik ben heel slecht in woordelijk onthouden maar 1 ging ongeveer zo: Als je het gevoel hebt in de regen te staan, is er altijd wel iemand met een paraplu in de buurt.

Nu ga ik ff in de zon. Nog even een stukje van mijn huis wat ik wat ik wel aardig gestyled vind (Als tegenhanger van het gezeur over mijn dienblad....hihihi) en dan toch mooie momentjes pakken. Boekje, lunch, tuin.......en nu geen geklaag en gezeur meer ;D



Oh ja, voor ik het vergeet. Mijn zomerdeken is af en hij is al in gebruik. Heerlijk!!!! Als mijn dekbed te warm is, pak ik mijn luchtige ZOMERDEKEN en droom lekker verder.........
Dat ie niet kleurt bij de rest van mijn slaapkamer zal mij een worst wezen. 't Was tenslotte maar een probeersel. Eentje die goed is uitgevallen.


16 opmerkingen:

  1. Laat ik nou ook wel eens van die piekermomenten hebben ... met name 's nachts, dan lig ik regelmatig te 'malen' en 'doemdenken' en zie ik overal spoken en torenhoge probleembergen ... Ziet je dochter 't ook als een probleem om 3x naar Hoofddorp te gaan? En ach, als de sfeer in de supermarkt toch al niet zo geweldig was ... wie weet vindt ze nu dè weekendbaan van haar dromen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde nog zeggen: groetjes, Inge ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk lossen de problemen met je dochter zich vanzelf op, ik ga voor haar duimen als ze voor de wiskunde toets gaat! Supermarkten zijn er inderdaad goed in om vooral de voordelen van krachten te benutten en de medewerkers naar huis te sturen als ze te duur worden.

    Maar een collega met chemo laat je inderdaad beseffen dat sommige problemen minder groot zijn dan ze soms lijken, ik hoop dat je collega er weer helemaal boven op komt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, daar kun je toch behoorlijk mee bezig zijn, het gaat over je dochters toekomst. Helaas helpt het zo weinig, probeer het een beetje van je af te zetten en laat haar in ieder geval je vertrouwen in haar zien... maar ik snap je helemaal hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vervelend als het allemaal zo onzeker is... Onze dochter´s contract bij de plaatselijke supermarkt werd ook niet verlengd. Ze werkte er 3 jaar en dan moeten ze een contract voor onbepaalde tijd aanbieden, en dat doen ze nou net niet... Maar ze vond bij "toeval" een heel leuk baantje in een kledingwinkel, een stad verderop. Helemaal blij, dus... niet piekeren hoor, het komt vast allemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Probeer er niet van wakker te liggen. Wees een vangnet. Het komt vast in orde allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het komt vast allemaal in orde...sterkte met alles....mooie deken....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Probeer het een beetje van je af te zetten, het stylen helpt je daarbij en je hebt dat heel mooi gedaan! maar piekeren kan je niet zo goed tegenhouden hé...ik ben ook zo'n piekeraar met momenten zucht...komt allemaal goed, hoor!

    je zomerdeken is leuk ik vind de kleuren heel mooi zo! ik weet niet wat kleuren je slaapkamer heeft, maar maakt ook niks uit je hebt een heerlijk zomerdeken!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat het goed komt bij je dochter en dat ze de opleiding kan gaan volgen die ze graag wil doen. Fijn dat je een steun kan zijn voor je collega dat doet je vast goed, Ik hoop dat je toch ook een beetje kan genieten de komende dagen. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei spannend voor je dochter, ik ben zo benieuwd wat het wordt, tegenwoordig moet je zo goed opletten of alles klopt, of je vooropleiding helemaal waterdicht is...succes.
    Je gezondheid is belangrijk hoor, denk aan jezelf!!!
    Neem tijd voor jezelf en ik hoop ook voor de zon.

    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik snap het ..... ik ben niet echt een piekeraar
    maar als het met de kid's niet zo lekker loopt dan pieker ik ook ... ik hoop voor je dat het
    probleem zich snel oplost .... mooie zomerdeken trouwens goed gelukt .... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geef me de hand...al die spanningen doet ons geen goed
    Je hebt vast mijn hyves gelezen,een deel daar van hoe het hier gaat.
    Hoop dat je meissie het gaat redden.
    Denk je ook een beetje aan jezelf xxx
    Leuk hoor je pimpjes en de zomerdeken

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pas jij even heel goed op jezelf ... !!!
    Gewoon even een virtuele knuffel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kom gewoon even dag zeggen!!!

    Kop op meiske...

    Liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He meid wat spannend voor je dochter, maar niet meer voor mama denk ik zo! Veel succes enne niet teveel piekeren!

    Lieve groet,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als je in een dipje zit komt het nogal eens voor dat één of ander in je lichaam het laat afweten. Bij jou is dat je rug. Ik hoop dat je voldoende rust neemt, gewoon eens even niets ....het helpt hoor.
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...