dinsdag 9 augustus 2011

Project zomerdeken en al wat voorbij komt.....

De eerste stiksels zijn geschied en het begint er al op te lijken.....mijn eigen verzonnen zomerdeken. Na het uithalen van de elastieken rand van het hoeslaken (2-persoons) heb ik het op de oude 1-persoons-overtrek gespeld.


Vandaag heb ik de boven en onderkant gestikt. Ik ben niet zo'n held op de naaimachine en toen ik bijna klaar was, pakte ik dus de stof dubbel. Dom, dom, dom, moest ik weer een stukje uithalen. Het was ook mooier geweest als ik aan de kant van de overtrek had gestikt, maar uiteindelijk gaat het er niet om of de zomerdeken mooi is. Het gaat natuurlijk om de functionaliteit. Nu eens op mijn gemak gaan bekijken hoe ik de lange zijkanten en hoeken aan ga pakken. Het hoeslaken is namelijk een klein beetje breder dan de overtrek. Knip ik de overtollige stof eraf of prop ik het tussen de zoom??? Ik ben er nog niet uit....


Laatst liet ik hier het prikbord vol herinneringen van oudste zoon zien. (Hij wist ervan hoor, voor het geval jullie daar nieuwsgierig naar waren....hihi.) Maar eh....ik kan er ook wat van, want in mijn naaikoffertje zit een portemonneetje met een pandabeertje dat ik al sinds mensenheugenis heb. Er zitten knoopjes in die ik nooit gebruik en waarschijnlijk ook nooit ga gebruiken. En toch zal ik het beursje nooit of te nimmer weggooien. Helaas weet ik niet meer waar ik het vandaan heb.



En het etentje ter afsluiting van onze vakantie was SUPER. Ik heb zoooooo lekker gegeten bij Het Kookpunt. Mocht je ooit in de buurt komen, dan is dit een echte aanrader!!! Allerlei voorgerechten om uit te kiezen (ik nam carpaccio), een sushi-buffet. Een kookeiland waar je een gerecht naar keuze kon laten bereiden. Ik heb gamba's, een coquille-spiesje, garnalenkroket en eendenborstfilet op. En van het toetjesbuffet liep het water in mijn mond. Twee uur onbeperkt eten voor een vast bedrag en allemaal even smakelijk.

 En dan nog wat......
Ik ben zoekende. Niet naar een nieuwe man. Niet naar een nieuwe baan of de zin van het leven.......nee, ik ben zoekende om mijn dienblad met hengsel op een leuke manier te stylen. Het staat er al maanden afschuwelijk bij en vandaag heb ik een poging gewaagd, maar het is niet naar mijn zin. Ik had al een tip voor een spuitfles of apothekerspot gekregen, maar die zijn toch te groot en massief. Dan kan er niks meer bij. Misschien iets van een oude beugelfles of zo, die is smaller. Ik ben ook op zoek naar een gehaakt kleedje om er in te leggen. Helaas ben ik nog niks tegen gekomen. Nu ligt er een servet in als noodoplossing. Dus......HELP!!!!!!



10 opmerkingen:

  1. Hemmes !!!...zullen we morgen naar Roosendaal gaan ????...yammie !!!!...heerlijk......liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, dat kleine beursje! Misschien kan dat op je dienblad?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfoe, van zulk eten heb ik amper gehoord (zei de boerentrien...), laat staan dat ik het weleens heb gegeten!
    En dat portemonneetje is leuk ja, ik heb een lieveheersbeest als speldenkussen... heel schattig... ooit van mijn tante gekregen en jarenlang als knuffel gebruikt en zelfs een naam gegeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent ijverig bezig. Goed hoor. Misschien kun je dat kleedje zelf haken of bij een kringwinkel neuzen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent er maar druk mee,mijn naaimachine staat na 2 keer gebruik op zolder ,ik moet de draad met een loep erbij door de naald zijn te krijgen arghhh en daar heb ik geen geduld voor haha MMM lekker hoor al dat eten ,vooral zo'n toetjes buffet is onweerstaanbaar!!.Ik vind je blad met hengsel er erg gezellig uitzien hoor
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marion mail me ff want ik vind jou mailadres niet meer dan kan je me vertellen hoe groot het kleedje moet zijn misschien heb ik wel één in de goeie maat liggen...dan stuur ik die naar je toe!

    Het eten ziet er heerlijk uit, dat zal vast en zeker lekker geweest zijn! ook ben ik benieuwd naar het eindresultaat van je zomerdeken!
    Lief dat portomonneetje, dat zijn van die spulletjes die je nooit weg doet, hé!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent lekker druk achter de masjien...het is er wel weer voor! Ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat, zowel voor de deken als het dienblad!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi marion,

    ziet er erg lekker uit het eten, dus wij gaan er zeker een keertje heen.
    we hebben op de site gekeken en de prijzen ook nog erg leuk.

    liefs colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk voor jou dat je met zo'n naaimachine overweg kan, mij lukt het niet al te best dus heb ik heel dikwijls hulp nodig.

    Ik denk nog even na voor je dienblad, maar het stylen vind ik soms zo moeilijk, in onze interieurblaadjes lijkt het allemaal zo eenvoudig en mooi maar in werkelijkheid kan het lang duren vooraleer je de juiste combinatie vindt.

    Succes ermee..

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker creatief bezig en wat een schattig portemonneetje! Je dienblad (vind het er leuk uitzien nu)maar misschien ook leuk met wat kleine vaasjes, een toastrekje met (oude) kaartjes, klein stolpje, oud servies... en kanten kleedjes zie ik hier nog wel eens bij de kringloop!

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...