woensdag 3 augustus 2011

Officieel de laatste

Vandaag is het officieel mijn laatste vakantiedag. (Volgens mijn rooster hoef ik pas zaterdag weer te werken...hihi) Helaas weer een sombere dag zonder zon. Na twee verwendagen een beetje een domper, maar ik heb op de valreep nog een lekker bruin kleurtje gekregen. Dat hoort voor mijn gevoel bij 'vakantie' en aangezien wij dit jaar thuis bleven was het nog maar de vraag of dit zou lukken. Van de zonnehemel word ik niet zo erg bruin. Dat is vooral omdat ik het nooit lang volhoud onder dat ding.

Het thuisblijven is mij goed bevallen ondanks het oer-Hollandse prutweer. Niet veel uitstapjes gemaakt en het geplande uitstapje voor vandaag ook maar geschrapt nadat ik op Buienradar had gekeken. Er is een brocantemarkt in Zierikzee, maar ik heb gewoon geen zin om een end te rijden met kans op file en dan een grote kans om in de regen te lopen. Afgelopen zondag met manlief een rommelmarkt bezocht. Genoeg kramen, genoeg spullen en toch niks gekocht. Er was niet veel naar mijn zin en wat ik leuk vond was nogal aan de prijs. En dan kan ik het heeeeeeel goed laten liggen.......

Omdat het toen ook koopzondag was en een vriendin van mij een boodschap nodig had, wandelden we 's middags even naar de stad met aansluitend een terrasje. Onze mannen houden niet van wandelen. Wij wel,  dus vandaar dat we vaak samen op pad gaan. Daar sloeg ik mijn slag bij W.ibra. Ik kocht een 2-persoons badstof hoeslaken voor 3,50. Dit wil ik als voering gebruiken om van een oud dekbedovertrek een zomerdeken te maken. Zomerdeken???!!! Ja...een zomerdeken. Eigen verzinsel. Met heel warm weer is een dekbed niks, maar ik moet 'iets' hebben om 's nachts onder te liggen. Vooral mijn schouders zijn erg gevoelig. Nu pak ik daar een hele oude versleten badjas voor. Eentje van katoen met badstof gevoerd. Helaas is er niet veel meer over van dat ding dus ik kreeg het idee voor een 'zomerdeken'. Paar weken terug op de markt gekeken voor badstof. Was 9,95 per meter en aangezien ik 2 meter nodig zou hebben, vond ik dat veel te duur. Nu dus een koopje. Waar een mens al niet blij mee kan zijn. Als ik hem af heb en het is goed gelukt, zal ik het hier laten zien.

Vanavond gaan we ter afsluiting van de vakantie uit eten. Jammer genoeg niet met zijn vijven, maar met zijn vieren. Baantjes, vakanties en andere afspraken gooiden eerder al roet in het eten en nu had dochter alweer iets anders afgesproken. Gelukkig vind ze het niet erg, want we gaan niet naar 'de Griek' dit keer. We gaan het nieuwe restaurant 'Het Kookpunt' uitproberen. Een groot buffetrestaurant met verschillende 'keukens'. Ik ben benieuwd..... En volgende maand verzinnen we gewoon een speciale gelegenheid en gaan we WEL met zijn vijven!!!!

In deze vakantie twee keer naar een tuincentrum geweest. Eén keer voor wat groenblijvers (het groene geraamte) en één keer voor wat gatenvullers. Een paar dingen heb ik verplant en het begint al wat te worden, maar ik ben er nog lang niet. Door de vele regen heb ik niet hoeven te sproeien. Elk nadeel heb z'n voordeel. Enneh......ik heb met mijn grote mond geroepen dat ik een mooi plaatje van mijn liriope, gecombineerd met gele rudbeckia zou laten zien. Bloeit de liriope niet.....grrrr. Vorig jaar hebben we hem eruit gehaald i.v.m. het opnieuw bestraten van de tuin. Volgens mij heb ik hem iets te lang in zijn pot laten verpieteren en bloeit ie niet van boosheid. Nou ja, volgend jaar een nieuwe kans. Dan maar een foto van de eerste beginselen van kleur in mijn kogeldistel........






15 opmerkingen:

  1. Als vakantie afsluiting heerlijk uit eten...lekker gezellig toch.
    Nog even een paar dagen genieten en dan....weer aan de slag.
    Wens je een gezellige dag,
    Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb even op de site gekeken: niet gek! Veel plezier en smakelijk eten vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee hoor die zomerdeken ....
    Lekker uit eten vanavond heerlijk hoor
    geniet er maar van ...... fijne avond ..

    gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marion, wat gaat de tijd toch snel. Leuk hoor, al je vakantieverhaaltjes. Heel veel plezier vanavond! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alvast eet smakelijk en geniet nog lekker van je laatste vrije dagen!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne avond straks en eet smakelijk! ben benieuwd naar je zomerdeken enne gewoon laten zien ook al vind je het niet goed!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee hoor, die zomerdeken.
    Ik lig ook óf te puffen óf krijg de andere dag kou.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geniet nog van je laatste 2 dagen en het heerlijke etentje. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben ook een zomerdeken aan het haken, het is bijna klaar en al "verkocht". Dochterlief neemt het dekentje mee naar Zweden, want ze vond het lief en heel knus, als herinnering aan thuis.

    Geniet nog maar van die enkele dagjes verlof!

    Liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een zomerdeken wat leuk, ik ben benieuwd naar het resultaat!
    hoop dat je gezellig en lekker uit eten bent, wat een leuke vakantieafsluiting:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat klinkt goed die zomerdeken ;-)
    Ik ben erg benieuwd naar het eindresulaat.
    En ... heeft het gesmaakt ?!
    Lekker GENIETEN van je laatste vrije dagen !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pssst....heeft niemand gezien dat ik een letter vergeten was in de titel van dit blogje. Oef....oké dan. Fout inmiddels hersteld...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heerlijke afsluiting van je vakantie! Ben benieuwd naar je zomerdeken...

    Fijn weekend! Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...