vrijdag 26 augustus 2011

Miskoop van de vorige eeuw......

WAAROM, OH ZEG MIJ WAAROM......
Waarom vond ik het nodig om zoveel jaar geleden, voor mijn uitzet, een 9-delig glasservies voor 9 personen aan te schaffen???? Je reinste geldverspilling. Ik had het met een paar wijnglazen en wat borrelglaasjes kunnen doen. Er zaten niet eens bierglazen bij. Of eigenlijk wel, maar die zijn er nooit voor gebruikt. Leg mij eens uit wat ik met 9 cognacglazen moet? Ik ken niet eens iemand die cognac drinkt!!


Het neemt ook zoveel plek in. Ik heb een aantal glazen ingepakt in een doos en in de bijkeuken gezet, maar het grootste deel staat in mijn keukenkastje. Weet je.....mijn keuken wordt ook gebruikt om eten te koken. En wat gebeurt er dan met die glazen.........die worden vies, want door de kiertjes van mijn keukenkastjes komt damp en vette lucht en zo.....whoaaaaaaaaa.

Dus wat heb ik vandaag gedaan? Ja, je raadt het al, ik heb glazen kapotgego.......eh glazen afgewassen. En nu staat mijn ongebruikte glasservies weer te 'shinen' in mijn keukenkast.


Als mijn kinderen straks aan hun uitzet beginnen, zal ik hemel en aarde bewegen om ze er van te weerhouden een glasservies uit 81 delen aan te schaffen.
Ga ik het mijne ooit wegdoen.......nee.......ik ben zo'n sentimentele dwaas........

18 opmerkingen:

  1. Haha ook zo'n serie uit de Royal Leerdam fabriek? Ik had dat destijds ook in mijn 'uitzet', waarschijnlijk omdat het ook zo bij mijn moeder in de kast stond ... alleen hebben mijn ouders mega veel familie en komen die glazen met feestjes wel uit de kast voor de borreltjes en de portdrinkers en de advocaat-lepelaars ... maar als ik een feestje geef, staan die dranken allang niet meer op het lijstje, totaal oubollig haha, heb geloof ik alleen de wijnglazen nog, de rest heb ik braaf in een kast laten staan toen ik aan mijn jungletocht begon.

    En niks regen morgen, we doen een nieuwe schilder-poging. Werk ze, groetjes en een fijn weekend, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het is wat zo'n glas servies.Al die ongebruikte glazen .Maar het hoorde er allemaal zo bij toch?Fijn weekend
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kun je het je kinderen tegen die tijd niet cadeau doen...zij blij (nou ja), jij blij ;-)?

    Fijn weekend en lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En weet je wat 't is met die bierglazen? Volgens de heren (want ik drink geen bier) is 't glas te dik .... En tegenwoordig is 't ook nog 'ns 'in' om 'uit' de fles te drinken ... Of uit van die speciale Palm o.i.d. glazen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een allegaartje aan (glas)servies, maar herken wel wat in je verhaal. Mijn glaswerk staat ook bij gebrek aan meer ruimte in een keukenkastje en ja.......dat heeft dan weer regelmatig een sopje nodig.
    Maar bij jou blinkt en glanst het weer.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij zijn er ook ingetuind. De complete serie van Christal d'Arques - model Louvre. Eeuwig zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo herkenbaar en ja zo onnodig.
    Ook ik moet ze elke keer weer uit het keukenkastje halen en soppen/drogen en weer
    'tentoonstellen' achter het glas. Maar.....weg doen....ho maar.
    Fijn weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ken dat gevoel, heb hier zo een 12 delig eetservies (grote, kleine, soepborden) in bladvorm en ze staan...zomaar plaats in te nemen in de kast. Glazen servies valt best mee, geen 81 stuks :-)

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nope nooit ingetuind, heb alleen een paar wijnglazen en frisdrankglazen, je hebt wel een mooi glazenset, maar ik wil ze niet afwassen... vroeger lustte ik wel is een ietsie pietsie cognac, nu gebruik ik cognac in de saus of om te flamberen, lekker hoor!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken dat gevoel, sta hier ook met een 12 deling eetservies (kleine, grote en soepborden), gelukkig kan ik die opstapelen in de kast. Glazen servies valt hier best mee, toch geen 81 stuks ... :-)

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt ze toch niet werkelijk weer afgewassen??? Ik vond die eerste optie een stuk beter. Hup naar de glasbak er mee. Of zeg ik nu echt iets verkeerds?

    Fijn weekend!
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja...ik sluit me aan bij Gerreke...sorry !!...liefs fijn weekend van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja...ik wil bijna zeggen wat moet je ermee????bij mij is het ook bij een paar glaasjes gebleven....(gelukkig)
    Maar geniet nog maar zolang het staat van je mooie schone glazen....
    fijn weekend!!
    groetjes manuela

    ps...Als je nog eens heeeeeeeeell boos bent...en de behoefte hebt om te gooien wie weet ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Stom hè? Haha, ik moet er wel om lachen. je schrijft het zo leuk op.Geef het gewoon aan iemand cadeau. Of zet het op MP: gratis af te halen. Of ruilen voor knutselspullen of ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, dat werd je toen gewoon aangepraat -grote onzin! Maar ik deed ook braaf wat anderen zeiden en zit nu ook met nijpend ruimtegebrek... Bij de volgende schoonmaakbeurt van de kamerkast (want daar staat dat servies van mij) kijk ik eens heel goed wat ik regelmatig gebruik. En dan heb ik nog m'n dure borden/schalen servies.
    Oudste dochter zegt nu dat ze pas dingen gaat kopen als ze het nodig heeft. Goede insteek!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha. Dat had ik ook. Op een gegeven moment ben ik gewoon ALLE glazen gaan gebruiken. Zo dronken de kids af en toe uit een likeurglasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waááát heb je ze écht weer afgewassen !!!!!
    Hahaha hier gaat dat huppekee de glasbak in :-)
    Ik ga me geen werk op de hals halen hoor hihi
    Ik ben héél gemakkelijk geworden.
    FIETSIE FOETSIE WEG = PECH
    Nouh wens je een héérlijk weekend ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik anders al tijden op zoek naar mijn ontbrekende gesneuvelde glazen om het weer compleet te maken. En ja noem het maar sentimenteel. Vanmiddag gewoon even dekringloop in gelopen en wat stond daar te blinken in een glazen vitrinekast MIJN GLAZEN. Je snapt het al ik heb een tas volgeladen en ja ik as weer een flinke duit armer want ze wisten daar ook wel dat het kristal was :( Idd kastvulling maar wat ben ik er blij mee. Mis nu nog 1 wijnglas en 2 borrelglaasje (die ik nooit gebruik en toch zijn gesneuveld) Nah ja wie weet loop ik daar ook nog eens onverwachts tegen aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...