dinsdag 30 augustus 2011

I'M FREEEEEEEEEE........

.....oftewel bevrijd van mijn Facebook-game verslaving. En dat scheelt een hoop tijd, want het was hard werken om mijn boerderijtjes (Farmville) en dierentuintjes (Zooworld) bij te houden. Op het laatst had ik er ook nog een monumententuin (Gardens of Time) bij. In mijn vakantie was ik al met Zooworld gestopt en toen ik pasgeleden vreselijk last kreeg van mijn rug heb ik die andere twee opgegeven. Vanaf 18 augustus ben ik al 'clean'. En da's heel wat voor iemand die 2 Facebook-accounts bijhield, zodat ik via het éne account mijzelf kon helpen op het andere account. Want het zijn echte communitygames die je samen met anderen speelt. Mijn gamevrienden komen van over de hele wereld. Ik heb een boodschap op mijn Facebook gezet en ik hoop eigenlijk dat deze 'vrienden' mij uit hun lijstje schrappen. Dan hoef ik het niet te doen.........


Natuurlijk is er een nieuwe verslaving voor in de plaats gekomen. Ik ben terug bij mijn 'oude liefde': behendigheidsspelletjes. Die speel ik op Hyves. Vòòr mijn Facebook-avontuur deed ik dat ook al. Toen met Bubbleshooter (heet nu Bubblehit) en Mahjong Garden. Tegenwoordig vind ik 'Kasteel Solitaire', 'Dream Pet Link' en 'Dream Beauty Link' errug leuk als tijdverdrijf. Want jullie denken toch zeker niet dat ik iedere dag glazen sta af te wassen (zie hier). Neenee, dat komt maar 1 x in de vijf jaar voor. Dan heb je tenminste eer van je werk.....


Het voordeel van die behendigheidsspelletjes is, dat je ze kunt pauzeren of gewoon stoppen en het enige wat er onder lijdt is je score, maar dat maakt niet uit. Volgende keer beter. Bij die Facebook-dingen moest je steeds meer doen om vooruit te komen en als je daar net als ik gevoelig voor bent, zit je zo een paar uur te zaaien, oogsten en virtuele dierentuindieren te voederen. Nu dus niet meer. Byebye Farmville, Zooworld en Gardens of Time.....tot nooitweerziens........

18 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd. Heel knap van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahahah
    waar je al niet "verslaafd" aan kan raken.
    Dat Farmville schijnt echt erg te zijn !!!
    Ik heb eens een tijdje Happy Pigs op Hyves gespeeld (varkens fokken)

    Nouh ja op een gegeven moment was ik zo fanatiek dat ik mijn wekker zette omdat er 's nachts een zeldzaam exemplaar werd geboren. En ja anders werd ie door iemand anders ingepikt ;-) Gelukkig was het toen kerstvakantie. Toen die vakantie voorbij was ben ik er mee gestopt. Nog regelmatig krijg ik via Facebook en Hyves een uitnodiging om een spelletje te komen spelen. Begin er écht niet meer aan !!!!! :-)

    FIJNE DAG
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begin er niet aan, aan die dingen...dan liever glazen afwassen hihi proficiat dat je hebt kunnen stoppen!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begin er ook niet aan. Mijn blog (en 1 forum) verslaving zijn meer dan voldoende ;-)Kan me wel nog goed de tamagotchi (of hoe heetten die dingen?) herinneren: als de jongens op school waren moest ik ze voeren en verschonen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lachen! Ik heb het ook een tijdje gedaan. Maar was telkens mijn wachtwoord vergeten enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja herkenning niet van farmville want die bui voelde ik op tijd al hangen. Wel zo af en toe een timemanagement- of drie op een rij spelletje. Ergens waar ik het een uurtje voor vrij kan spelen dat werkt voor mij uitstekend. Maar mijn allergrootste verslaving is toch wel bloggen.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, dat is idd een felicitatie waard!
    Ga nou geen nieuwe meer opzoeken...
    Af en toe speel ik zo'n soortig behendigheids- of denkspelletje via een spelletjessite, gewoon om ff mijn hoofd leeg te maken van alle hectiek hier... dat werkt echt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben er gelukkig nooit aan begonnen, manlief vindt mijn blogverslaving al meer dan genoeg haha!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel goed van je!!Die tijd kun je nu eens nuttig gaan besteden aan..ja..aan wat,eigenlijk??hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo te lezen ben je niet helemaal 'free' hihi, want de ene verslaving heeft weer plaatsgemaakt voor een andere.
    Ik begin er niet meer aan, heb ook poosje heel veel spelletjes op de pc gespeeld (zucht)heb nu eigenlijk alleen nog maar een blogverslaving haha
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. doe ook alleen bloggen is voor mij genoeg.
    knap dat je het zo gedaan heb.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh daar heb ik echt geen tijd voor hoor. Naast het runnen van mijn winkel, webwinkel en bijhouden van mijn blog...oeps gaat nooit lukken.
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, jaha waar je je tijd al niet aan kwijt kunt zijn. Maar ach als het je lekker ontspant. En het ontspant ons weer om er bij jou over te lezen.

    Lieve groet,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat je daar nog tijd voor hebt na het bloggen en je gezin.....hihihi!!.....pfffffff.....liefs van mij...xxx.........

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Farmville en andere spelletjes ben ik nooit aan begonnen op FB ,ik ben daar toch al erg weinig .Het enige wat ik wel eens op de pc doe is Bubble shooter .Vind mijn blogverslaving al aardig wat tijd kosten haha maar wel erg gezellig
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. je moet lekker doen waar je zin in hebt een de tijd lekker genieten liefs rommy bedankt voor je lief berichtje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd! Ik was een tijdje geleden ook nieuwsgierig naar Farmville, en toen kreeg ik gelijk van alle kanten cadeautjes toegestuurd...heb het een heel klein poosje gedaan, maar vind het niet leuk. De versie Landleven van Hyves vind ik leuker (oeps, wel verslaafd :-S). Maar idd de behendigheidsspelletjes waar je alleen tegen jezelf speelt, zijn een stuk rustiger.

    Geniet ervan, het gaat vanzelf weer een keertje over, en dan maakt het plaats voor een nieuwe verslaving, hahaha.

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...