vrijdag 13 mei 2011

WAAAATTTTT....STAPELEN GESTOPT??!!....


....net nu ik heel veel nieuwe stapel-inspiratie heb.
En die storing op Blogger gisteren en vandaag was ook al zo'n beproeving. Ik heb jullie allemaal gemist.
Vorige week stond er bij mij een stapel-blog voorgeprogrammeerd, omdat ik toen niet thuis was. In de hoop dat hij vanzelf op het aangegeven tijdstip gepubliceerd zou worden. Alleen gebeurde er niks (kan dat eigenlijk wel?). Die stapel bewaar ik tot na de zomerstop, want Irma heeft beloofd dat 'Stapelen op vrijdag' terugkomt.

Voor deze week heb ik zo'n leuke stapel verzonnen, dat ik hem evenzogoed plaats.
Vorige week was ik met mijn dierbaren in het prachtige Parijs (mocht je het nog niet meegekregen hebben, dan is het nu wel duidelijk....hihihi). Daar werden we belaagd door heel veel Eiffeltorentjes-verkopers.
 Hier zijn er een paar.......


Vooral jongste zoon had er last van. Was een beetje zijn eigen schuld, want hij vond het grappig om af te dingen op de prijs. Dat terwijl hij helemaal niet van plan was om iets te kopen.
We hebben deze mannen een poosje geobserveerd. Zodra er een agent in de buurt kwam, stoven ze alle kanten op en waren ze in no-time uit het zicht verdwenen. Om even later weer vrolijk terug te keren en door te gaan met hun opdringerige verkooppraktijken.
Ik vraag me trouwens af wat het verhaal is achter deze straatventers. Worden ze gedwongen? Zijn ze illegaal in Frankrijk en proberen ze op deze manier wat bij te verdienen? Valt er überhaupt  iets mee te verdienen?
Er waren genoeg toeristen op de been, maar er werd bitter weinig verkocht.
Ach ja, op deze vragen zal ik waarschijnlijk nooit antwoord krijgen.

En dan nu......tadaaaaaa......de stapel


Jaja, jongste zoon kocht maar liefst 12 Eiffeltoren-sleutelhangers....IN EEN SOUVENIRWINKEL!!!!! Om aan 'chickies'(straattaal van tegenwoordig) te geven. De reden waarom hij ze in een winkel kocht en niet bij de venters wil ik jullie niet onthouden. Hij beweerde dat de sleutelhangers van de straatverkoopers veel sneller kapot zouden gaan. Wat denk je van metaalmoeheid...ze lopen er een hele dag mee te rammelen.
Daar zit natuurlijk wat in, maar ik moest wel heel erg hard lachen om zijn verklaring.

Nu nog even een foto van de enige echte..........

11 opmerkingen:

  1. Tja die straatventers, je ziet ze overal in Spanje, Frankrijk en Italië. Volgens mij zijn ze (bijna) allemaal illegaal, en worden ze min of meer gedwongen om dingen te verkopen. En 't typische is: als de zon schijnt, verkopen ze zonnebrillen, en binnen 1 minuut na de 1e regendrup zie je ze met paraplu's op straat .....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk is het leuk als Blogger weer werkt en ik hoop dat het zo blijft.Ben alleen wat sceptisch!Parijs ben ik nooit geweest dus ik kan niet oordelen .En stapelen?? gewoon doen hoor ,altijd leuk.Fijn weekend.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je stapel is superleuk, jammer dat er niet meer stapels zijn, maar je kunt je hart ophalen op woensdagm bij Vip de roos, iets met bloemen en er bij Renny van Bizy at home met een genietmoment, dus jij blijft wel bezig hoor.
    Ja, blogger had ook last van moeheid:)) Mijn post van gisteren is verdwenen dus ik kon weer opnieuw beginnen, maar ik ga nu snel de andere blogs lezen, kijken wie zich het meest ergerde aan deze storing, ha, ha,

    Heel veel groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja die storing op blogger was een serieuze storing pfff...ook mijn posts waren weg, maar ook mijn lappie is stuk (huil)....
    Maar jou post is leuk, maakt me gelijk weer aan het lachen vooral het verhaal van je zoon en metaalmoeheid ;-))) leuke stapel heb je!! ik heb er ook zo'n aantal liggen van daar, wel bij de straatventers gekocht, ze zijn idd wat opdringerig, maar ach ze verkochten zo weinig dus heb er maar een paar meegenomen....

    Fijn weekend
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja natuurlijk in zo'n winkeltje is de kwaliteit tig keer beter ... hoe komt ie er op, geweldig!

    Je kan je post inderdaad 'inplannen' om gepubliceerd te worden, deed ik ook wel eens maar sinds ik zoveel problemen heb om überhaupt een post erop te krijgen (duurt soms wel 24 uur), doe ik dat niet meer ... want dat leverde hele rare situaties op mijn blog op; was het zaterdag en stond de post voor de dinsdag erop (inclusief dag en datum) er al gewoon op, zo raar ... vast de blog-mysteries!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meid, die stapels zijn hartstikke leuk. Leuk al die Eiffeltorens.

    Heel fijn weekend!
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was ff afkicken he gisteren.
    Normaal heb ik op vrijdag geen tijd en juist dan....
    Wat een stapel torens

    geniet van je weekend
    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al is stapelen op vrijdag even gestopt, geniet ik hier toch nog even van je Franse stapel.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog maar eens een poging wagen om een reactie te geven Marion. Heb genoten van je foto's van Parijs. De sleutelhangers zijn superleuk, Fabienne had er ook een aantal meegebracht. Wil je nog even laten weten dat het zaterdag weer antiekmarkt is op de Nieuwe Markt. Fijn weekend gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als jij zoveel inspiratie hebt stapel je gewoon door dat maakt niet uit. Mooie stapel en leuk verhaal van je zoon. Er zit wel wat in hoor moet ik zeggen.
    Fijne zondag, groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...