donderdag 14 juli 2011

Bekijk het van de zonnige kant.....

Ja, het regent en niet zo zuinig ook. En ja, ik heb vakantie en we blijven thuis. Dan heb je natuurlijk liever mooi weer, maar je kunt het ook anders benaderen.......

Als ik vandaag had moeten werken, dan had ik in de stromende regen naar mijn werk moeten fietsen. Regencape aan, veel wind vangend en waarschijnlijk mijn broekspijpen niet droog gehouden. Nat bezweet en hijgend van het harde trappen aangekomen. Een saaie dag tegemoet gegaan, want geen hond komt naar de bieb met dit weer. Dat bleef mij bespaard.

Mijn eergisteren gekochte tuinaanwinsten krijgen genoeg te drinken op dit moment. Hoef ik me totaal geen zorgen over te maken. Niet met slangen, sproeiers of gieters in de weer. Spaart tijd uit. En er komt heus wel een droge dag waarop ik lekker in de tuin kan genieten van die nieuwe plantjes.

Ik vermaak me op dit moment op een andere manier. Ben vanochtend naar 2 kringloopwinkels geweest. Daar heb ik nu alle tijd voor. Manlief had zijn laatste (nacht)dienst gedraaid en lag nog heerlijk te slapen en ik had een auto tot mijn beschikking. Ik was amper binnen bij de eerste kringloopwinkel en ik kwam haar tegen. Zooooo toevallig. Een poosje gekletst over bloggen, kringlopen en het moederschap, heel gezellig. Daarna tussen de spullen gesnuffeld. En we gingen geen van beiden met lege handen naar huis :-)


Mijn aankopen zijn een plantentafeltje, een lijstje dat mij aan mijn oma deed denken (heb de foto van mijn ma met haar broers en zussen erin gedaan) en een leuk chocoladeblikje.

Ik reed nog snel naar de kringloop koopjeshal. Helaas viel daar niet zo veel te snuffelen. Toch zag ik iets kleurrijks.......een vrolijk beschilderd bordje wat waarschijnlijk een plekje in mijn tuin gaat krijgen.


Als het weer niet snel verbeterd, hoef ik me gelukkig nog niet te vervelen. Als rasechte biebmiep (geen veellezer, maar plezierlezer) heb ik er natuurlijk wel voor gezorgd dat ik voldoende leesvoer in huis heb........

En met bloggen vermaak ik me ook wel. Ik vind altijd wel een tijdstip om eventjes een verhaaltje te posten.

17 opmerkingen:

  1. ZO is het gewoon positief blijven ....
    leuke nieuwe aanwinsten hoor vooral dat
    fotolijstje vind ik top ..............

    Groetsssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he, de kringloopwinkels.
    Jij bent weer goed geslaagd.Leuke aankopen gedaan.
    Je hoeft je niet te vervelen met al die boeken.
    Heerlijk onderuit met een glaasje wijn of kopje thee en lezen maar..
    Nou alvast een fijn weekend dan maar en tot blogs,

    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tuurlijk, ook die regen heeft zo zijn voordelen! Het is maar net hoe je het bekijkt! Heerlijk zo'n stapel boeken. Ik ga zaterdag naar de bieb, daar begint de verkoop weer. Mooie vondsten heb je gedaan! Lekker van genieten!
    Nu nog één keer: een hele fijne vakantie nog, ik duim voor mooier weer de komende weken! Tot over een poosje!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig bordje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi lijstje. Hier in de omgeving zijn de kringlopen wel dicht in de vakanties, da's jammer. In Den Bosch niet, maar die is weer vrij prijzig. Maar 'k ga er vast nog wel naar toe, al is 't maar om het snuffelen ;-)
    Net je andere blog ook gelezen. Kan het me voorstellen, die veelheid aan herinneringen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bekijkt het positief, geen regenpak, geen gieters, maar heel veel voordelen...zo is het maar net.
    Je boft met je mooie schatten, dit weer lokt mensen aan om te kopen en te verkopen, doen wij n, op MP, mensen zitten thuis te neuzen en kijken of er iets van hun gading is. Zo komen wij van onze spullen af..heerlijk dit weer:)))
    Morgen misschien droog, ik hoop het voor je, dan kun je in je tuin genieten.


    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit vind ik een hele leuke post. De positieve kant van het leven blijven benadrukken. Groeten en geniet van je bezigheden. Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal goed!1 niks klagen over het weer maar er het beste van maken .En je hebt weer wat leuke dingen gevonden.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat tjoklat-blikkie hadden wij vroeger thuis. Leuk idee - naar de kringloop. Mijn favo uitje is toch echt de bieb hoor. Vooral als het regent.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja hier ook hoor, regen, regen...maar we zijn positief bezig en jij ook! leuke spullen heb je gescoord en nog een leuke babbel in de krinkel!

    Veel leesplezier!!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier ook veel regen, maar jij laat (heel verstandig!) daar je vakantie niet door verpesten en zoekt gewoon iets ander leuks om te doen. Leuke kringloopvondsten heb je gedaan (zag bij haar ook al iets leuks voorbij komen ;)) Ben trouwens vanmiddag nog wel even naar de bieb geweest, want dit is toch ideaal weer om met een boek op de bank te liggen...

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gelukkig laat jij je niet door de regen uit het veld slaan!! en na regen komt zonneschijn, we krijgen ons portie vast nog wel:)
    en inderdaad geen gesjouw met gieters haha!
    en toch hoop ik dat het morgen wel een droge zonnige dag wordt zoals beloofd, kunnen we allemaal weer van het buitenleven genieten!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En zo is het ... !!! Een regenachtige dag biedt even goed mogelijkheden om wat leuks te ondernemen ;-) Het moet echter niet té lang duren hihi
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig dat plantentafeltje. Aflopen van kringloopwinkels is echt gezellig, zeker als je genoeg tijd krijgt.
    Ben vanaf morgen met vakantie, en je geeft mij een schitterend idee, marieke ga nog eens een kijkje nemen in de kringloopwinkels hier in de buurt. En laat het dan maar regenen.

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. gewoon positief blijven,lekker in huis frutsellen,kaarsjes aan en het beste er van maken...
    het heeft ook wel gezelligs,maar voor de genen die vakantie hebben hoop ik toch dat het wat beter weer word!
    Leuke dingen heb je gevonden.
    groetjes gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi hi wij laten ons niet uit het veld slaan door die paar druppels kuch kuch
    Je hebt weer heerlijk geshopt mooie spulletjes weer.
    Nog even en dan straalt de zon weer

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...