zaterdag 2 juli 2011

Rechts voorrang??!!


Ja, zo was het toch? Op gelijkwaardige wegen heeft verkeer van rechts voorrang....toch.....ja??? 't Is lang geleden dat ik mijn verkeersexamen gedaan heb, maar dit staat mij nog redelijk helder bij. Waarom twijfel ik nu dan?

OMDAT IK TEGENWOORDIG NERGENS MEER VOORRANG KRIJG ALS IK VAN RECHTS KOM!!!!

Als ik naar mijn werk fiets via het 'veilige' fietspad (of naar de stad, is zelfde kant uit) word ik zeker twee keer per week bijna in de wielen gereden door een fietser VAN LINKS!!! En roep niet dat het de jeugd is, want het zijn juist vaker ouderen waar de bijna-botsing mee gebeurt. Die zijn vaak niet meer bij machte om een noodstop te maken dus kan ik telkens vol in de remmen. En dan die electrische fietsen. Volgens mij denken de ouwetjes dat ze MET motortje snelverkeer zijn en dus voorrang hebben. Grrrrr......
(Wil niemand bewust beledigen, zelfs mijn pa heeft zo'n fiets, maar moet mijn frustratie kwijt)

Wat nog veel erger is....ik fiets vandaag met dochter vanuit de stad naar huis. Komt een fietser van rechts, ik zeg tegen dochter: die mevrouw heeft voorrang hoor. En wat doet die eigenzinnige dochter van mij......ze zet een trapje bij en zoeft vlak voor deze mevrouw d'r wiel voorlangs. Oh....daar kan ik mij zo over opwinden. En ja, ik ben diep teleurgesteld in dit eigenwijze, roekeloze gedrag van mijn dochter. Ik ga iets verzinnen om haar zwaar terug te pakken......iets met ventieldopjes denk ik....... (Dochter, als je dit leest: IK BEN BOOS!!)

15 opmerkingen:

  1. Als 'dorpse' een aantal jaren geleden in Utrecht. Voelde me zó ontzettend onveilig met al die fietsers om me heen ....
    Ik rij netjes, steek mijn hand uit na eerst over mijn schouder te hebben gekeken, geef voorrang, stop voor verkeer van rechts .... Tja, waar is 't fout gegaan na onze generatie ;-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het verkeersgedrag vind ik sowieso verbazend...niet alleen van fietsers! Sommigen voelen zich volgens mij de koning van de straat en houden met niemand rekening om over verkeersregels nog niet eens te spreken!

    Een fijn weekend...morgen een eindje fietsen met je dochter...een soort verkeersles of zo hihi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MARION;:JE HEBT HELEMAAL GELIJK-ik worddan zo boos van onredelijk&roekeloos rijgedrag dat ik het liefst het raampje open doe om er iets van te zeggen-op een beschaafde manier.Wat een wereld-verloedering v/d regels-respectloos. En je weet hoe ruimdenkend ik ben. Mooi weekend-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dat terwijl fietsers zelfs van auto's voorrang hebben tegenwoordig...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tegenwoordig allemaal wegpiraten...
    fietsers en voetgangers zijn de zwakke weggebruikers, daar moet je extra bij opletten als automobilist! jammer heel veel doen het niet...maar ik dacht dat Nederland zo'n fietsvriendelijk land was overal zie je mooie fietspaden, die mooi zijn afgeschermd van de rijbaan...? hier in Belgie is dat maar heel weinig, het wordt stilletjesaan beter, maar sommige plaatsen houdt het fietspad gewoon op...moet je recht de rijbaan op of moet je dan kunnen vliegen??

    wees niet te streng voor dochter hoor...

    Lieve groetjes Michelle

    ps; ik denk aan je morgen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verkeer !! rampzalig ,voel me bijna aangesproken over dat ''oudjes'' hoor whahaha ben ook al 60 !Maar het is echt verschrikkelijk .Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik gek word van scholieren die gemiddeld met3 of 4 naast elkaar rijden en echt niet aan de kant gaan ,echt te erg voor woorden want het kan ze geen barst schelen Ook kennen ze het begrip haaientanden niet ,want laatst vonden er een stel dat zij van rechts kwamen dus voorrang hadden ,nog nooit van haaientanden gehoord dus ,want die stonden er toch heel duidelijk .Het blijft opletten voor ons allemaal in elk geval.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geef altijd iedereen voorang ...hahahaha!!.....nee maar inderdaad voorrang neem je niet je moet het krijgen toch ???...liefs fijn weekend...van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja ik werd donderdag in het ziekenhuis (in mijn rolstoel) bijna omver gereden door een dame in een scootmobiel. Enne niet zachtzinnig ;-) hahahaha Het zijn dus niet alleen fietsers !!!!!!
    FIJN WEEKEND
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat eeruugg je eigen dochter dan heb je echt ff een momentje van .... IS DAT ER EEN VAN MIJ ? ? ? ik ken dat soort momentjes hoor ik heb 3 grote jongens die verrassen mij ook nogal eens gelukkig meestal positief maar een enkele keer ook negatief .... ggggrrrr ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, ik groeide midden in de stad op en heb daar wel leren fietsen tussen al het verkeer door a la je dochter, maar het komt vanzelf goed ... ben de rust zelve nu, helemaal braaf op mijn fietsje ... bijna altijd dan toch :-) Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schandalig, de jeugd van tegenwoordig :-)
    Fijn weekend Marion, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Rotonde's met rode fietsstroken, zodat je als auto OP DE ROTONDE MOET STOPPEN VOOR FIETSERS, wie dát ooit bedacht heeft, ZOT!
    Electrische fietsen, scootmobiels, ze moesten ze allemaal begrenzen! Levensgevaarlijk zijn ze, die oudjes op straat, laat ze lekker achter de geraniums gaan zitten...sorry, (schoon)ouders, jullie zijn (nog) niet zo ver, maar het komt ook wel...

    En dan denken ze allemaal: die jeugd van tegenwoordig... Neehee: die oudjes van tegenwoordig!

    En dan verhuren ze bij ons het in het dorp ook nog solexen...en als men daarop zit, denken ze helemaal dat ze de weg helemaal voor zichzelf hebben. Halloooooo, er zijn nog auto's, fietsers en voetgangers, die van dezelfde weg gebruik maken.

    Je kunt volgens mij maar het veiligste binnen blijven zitten...maar dan kom je d'er niet...

    Fijn weekend
    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb juist dat ik altijd voorrang krijg. Maar ik woon in een dorp(swijk) dus daar kan het ook aan liggen.
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Marion, wat leuk dat je volger bent geworden. In het verkeer hou je inderdaad af en toe je hart vast. Maar gelukkig gaat het meestal net goed. Stoer dat je het fietsgedrag van je dochter aan de kaak durft te stellen. Groeten
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...