maandag 25 juli 2011

Project tafel

Eindelijk zijn we begonnen met het vervelendste klusje op de lijst. Moest buiten gebeuren en aangezien er vandaag geen regenwolken in de lucht hingen was het tijdstip aangebroken om de eetkamertafel aan te pakken. Pffff......wat een karwei. De tafel heeft een waslaag en die moest eraf. Ik wil namelijk al heel lang dat de tafel afgelakt wordt zodat ie niet zo besmettelijk is. Waar zijn we aan begonnen......

De rinser die we op advies van de verfwinkel hadden, deed zijn werk wel, maar we bleven hetzelfde plekje schoonmaken. Vervolgens het stoomapparaat geprobeerd. Wilde ook niet echt vlotten. Uiteindelijk toch maar op zoek gegaan naar glas om daarmee te waslaag af te krabben. En dat lukte nog het beste. Maar we zijn er nog lang niet........zucht.....

Zie ons in actie, ik in mijn 'kluskleren' en manlief in zijn 'goeie goed' (zoals altijd...grrr):


Tips en bemoedigende woorden (hihi) zijn welkom, want ik heb er een hard hoofd in of het nog goed gaat komen met onze tafel........

Even een kleine aanvulling: We doen alleen het blad. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die gedraaide poten af te gaan krabben. Die waslaag van het bovenblad afkrijgen was al een vreselijk karwei.

13 opmerkingen:

  1. Helaas geen tips uit "Huize 4 linkerhanden".
    Wel een "hup, hup, hup, meisje!"
    Zo goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, je kluskleren zien er netjes uit hoor.
    Met gala zitten schuren is ook wat ;-)
    'k Hoop dat het er goed afgaat, zodat de nieuwe laag erop kan. Wij hadden onze keukentafel ook gedaan en het is nu heerlijk, geen kringen enzo.
    Vraag me niet wat Farmer gebruikte, ben zelf ook niet zo technisch...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja-het enige wat ik kan toevoegen=doorgaan-succes-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tips heb ik helaas niet .Ik kan alleen maar zeggen ,heel veel succes
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooohhh wat een k.. klus zeggen wij hier dan ik heb ook geen gouden tip of zo alleen gemoedigende woorden als het moet eerst erger voor het beter wordt ......eeeruuuggg ...
    heel veel succes .... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha neuh geen TIP
    wat een rotwerkje je zou willen dat ke kon toveren ;-)
    Wij willen graag een aantal oude (donker)teakhouten kastjes terug brengen naar oudwit. Heb een boekje besteld maar de moed zinkt je zowat in je schoenen hihi
    Nouh succes meid we horen het wel als een klaar is ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar eh....we doen alleen het blad hoor. De poten blijven gewoon met waslaag......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha ha we doen alleen het blad,dat kan ik ook......
    Lekker klusje he bleeeeeeee ik weet het nog van de sercretaire pfffff
    Succes meis xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kun je de tafel niet laten logen, in een loogbad of hoe noemt dat?

    Succes en sterkte met de tafel, geen leuke klus maar als ze klaar is zijn jullie mega trots!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ohh jeetje wat een klus!!
    ik heb ook geen idee hoe je dat het beste aan kunt pakken.. ik kan jullie alleen maar veel succes wensen en blijf maar denken aan het eindresultaat dat wordt schitterend!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk......pfffff.....je kan het !!! succes !! ...liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar kan ik je helaas niet aan helpen (dit wat betreft de tips) héél veel succes, straks heb je er veel plezier van (dit is de aanmoediging ;)) Vandaag is het niet echt weer om een buitenklusje te doen, dus even lekkers wat anders verzinnen...

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...