woensdag 20 juli 2011

Geurend geel

Voor mijn bloemetje op woensdag ga ik wederom voor geel. Zowel in mijn tuin als in mijn huiskamer heb ik geurend geel staan. Buiten de anijsachtige geur van venkel (Foeniculum vulgare 'Giant Bronze'). Al jaren op verschillende plekken terug te vinden in mijn tuin. De bloemenschermen lijken op zonnestralen en aan het eind van het seizoen strooi ik de zaadjes kwistig in het rond, want hij ruikt zo lekker dat ik er van verzekerd wil zijn om hem het jaar erop weer in mijn tuin te hebben. Waar ie 'teveel' staat haal ik hem er gewoon uit.



Binnen heb ik mijzelf getrakteerd op de lieflijke geur van gele fresia's. Dit waren de lievelingsbloemetjes van mijn oma. En ik snap waarom. Regelmatig hang ik met mijn neus in de bloemetjes. Als je erlangs loopt, krijg je een zweem van hun parfum mee. Geweldig!!!!



Meer bloemetjes op woensdag kun je vinden bij 'Een sneller kloppend hart ♥'

13 opmerkingen:

  1. Ik ben ook dol op geel en op de geur van fresia's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben zelf niet zo'n fan van geel, maar hier in de tuin ook bloeiende venkel! net als jij hou ik van de geur en de mooie bloemenschermen:)

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind geel een heel vrolijke zonnige kleur en ga het steeds leuker vinden .Mooi die venkelbloem en dat vind ik ook altijd ze leuk bloemen die zichzelf uitzaaien.Fresia's waren de lievelings bloemen van mijn moeder,vreemd genoeg lijken ze tegenwoordig bijna niet te geuren ,misschien wel als ze in de vaas staan?? Toch eens proberen.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moest wel even lachen toen ik je 'gele' foto zag ;) Fresia's... die heb ik heel lang niet op een vaasje gehad, maar ze ruiken inderdaad heerlijk, dus de volgende keer bij de bloemenkraam toch maar eens opletten.

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Venkel in de tuin is een goed idee, moet ik onthouden .....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi leuk je bloemen post ik ruik het hier al haha liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fleurige bloemen heb je vandaag.
    Fresia's ja.....de lievelingsbloemen van mij lieve mama, byzonder om die te zien.

    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaja je gaat voor geel...hihi de fresia's heb je ook in andere kleuren :-)) en ruiken doen ze idd heerlijk, mooi jou bloemenpost hoor, heel zomers!

    Ben benieuwd naar je post van je jas!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geel...niet mijn favoriete kleur bloemen, alhoewel ik een zonnebloemgele trouwjurk heb aangehad...toch kies ik liever voor allerlei tinten wit of rood, en zwarte bloemen vind ik heel spannend, eigenlijk allerlei soorten 'aparte' bloemen.

    Venkel ken ik eigenlijk niet als bloem of in eigen tuin, zal het eens onthouden.

    Maar freesia's, heerlijk geurend inderdaad, échte oma-bloemen...

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De geur van je tuinbloemen ken ik niet maar ik ben ook gek op de geur van fresia's, heerlijk. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geel is af en toe zo heel erg mooi, de fresia's vind ik zo'n heerlijke bloem, doet me ook denken aan vroeger, maar hij is nu nog steeds zo lekker om aan te ruiken.

    Geniet er lekker van....


    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geel kan mooi zijn, elke kleur heeft zijn mooie nuances en daarbij nog de geur van een fresia, dat is gewoon genieten !!!

    Liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...