zaterdag 23 juli 2011

All time favorite

Laatst zat ik naar de film 'Billy Elliot' te kijken en daar was het weer....mijn lievelingsliedje!!!
De film was overigens ook ontzettend leuk. Een beetje een 'feel good' movie en wat mij betreft een echte aanrader!!!!



Nu het nummer. Het is 'Town Called Malice' van The Jam!!! Vanaf dat het de Nederlandse hitlijsten in 1982 bestormde, tot aan het heden is dit mijn favoriete song. Ik heb er natuurlijk wel meer, maar deze staat al jaren met stip bovenaan. Ik kan eigenlijk niet uitleggen waarom dat is. De tekst is zelfs een beetje deprimerend en gaat over een grijs en grauw voorstadje met zijn bewoners. Maar hoe Paul Weller het zingt, het orgeltje en de drumroffel maakt het voor mij gewoon onweerstaanbaar. Toen ik het net op mijn mp3 had gezet, kon ik er niet voorbij. Twee, drie keer achter elkaar luisterde ik ernaar. Met die oortjes in mijn oren was het een hele nieuwe ervaring. Die gekte is nu voorbij, maar ik geloof niet dat er ooit een ander nummer komt dat de plaats van "Town Called Malice' gaat innemen.........

3 opmerkingen:

  1. Mooie film, lekker in 't gehoor liggend liedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken de film niet, maar na het zien van de trailer, heb ik hem alvast genoteerd op mijn lijstje "good movies".

    Bedankt voor de tip.

    Lieve groet

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan nu even niet het nummer luisteren door het immense geluid dat onze tv produceert door het playstationspel ... zucht ...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...