zaterdag 9 juli 2011

Verzamelwoede

Het was een perfecte zaterdag voor een braderie. Samen met manlief (jaja, hij was de klos) naar de Krabbenfoor in het naburige Bergen op Zoom geweest. Het was weer een paar jaar geleden dat we er voor de laatste keer waren. Heb hele leuke herinneringen aan de Krabbenfoor. In onze verkeringstijd en begin van ons huwelijk gingen we er ieder jaar heen. En met de kinderen zijn we ook menigmaal naar de Bergse Krabbenfoor geweest. Eén keer ging ik met buurvrouw/vriendin en een nog heel jonge oudste zoon. Dat was de eerste keer dat oudste zoon met de trein reisde. Het was een geweldige dag.
Normaal doe ik zoiets liever niet op zaterdag i.v.m. de drukte, maar het was de enige dag dat mijn manneke en ik samen vrij waren. Je kunt je voorstellen dat het goed druk was. Op een bepaald stukje was het zowel heen als terug voetje voor voetje vooruit schuifelen. Hebben we op de terugweg niet gedaan hoor. We zijn van het traject afgeweken en hebben een sluiproute genomen ;-)

Op een rustig pleintje was er een kleine rommelmarkt en daar kwam ik mijn favoriete emaille tegen. Zodoende heb ik mijn grijs gewolkte verzameling weer een beetje kunnen uitbreiden. Een vergiet heb ik links laten liggen, daar werd 7 euro voor gevraagd. Ja doeiiiiiii....dat vond ik teveel. Maar het pannensetje was gelukkig niet zo duur. Ik weet eigenlijk niet precies wat het is, ik vermoed een soort van stoompannetje omdat er gaatjes in de éne helft zitten. Als iemand het weet, hoor ik het graag....




In een woonwinkel vond ik een leuk houten rekje voor een zacht prijsje. Dat wil ik eigenlijk voor buiten gebruiken, maar ik weet niet goed waarmee ik het rekje dan moet behandelen. Ik vermoed een blanke lak of zoiets. Wie geeft mij de gouden tip??

Met de buit van vandaag begint het al op een echte verzameling te lijken!!!!


Ik begin een beetje gewend te raken aan het nieuwe uiterlijk van mijn blogger-dashboard. Het schijnt dat alleen blogger draft vernieuwd is, dus als je die niet gebruikt zal er waarschijnlijk weinig veranderen.

13 opmerkingen:

  1. Leuk!
    Ja, alleen als je 'blogger in draft' gebruikt zie je de veranderingen. Ik wilde 'mijn reacties' zien als 'pop-up', dat kan niet veranderd worden bij 'blogger in draft', die heb ik toen tijdelijk uitgeschakeld. Tip van een blogvriendin. 't Is wat, maar we worden er steeds beter in, in dat bloggen dan ... ;-) Fijne zondag! Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nooit gehoord van blogger in draft...ik zal dat dan vast ook niet hebben :-)!

    Mooie aankopen heb je gedaan...ik maak er te weinig tijd voor, maar het is altijd leuk om een rommelmarkt aan te doen!

    Een fijne zondag!!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi ik had ook blogger draft maar nu weer het gewone even uitgeschakelt nu heb ik weer het oud dasch bord ik vind dit beter een wat heb je weer leuke dingen gekocht super fijne dag groetjes rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij idd een stoompan...en je bordje dat je buiten wil hangen, uit welk materiaal is het? ijzer? karton? emaille??

    Leuke vondsten en je tafel is heel leuk zo met dat gewolkt emaille!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hij is al minder dik, bedankt!

    Dan zou ik kleurloze vernis gebruiken, die heb je ook in spuitbussen bij de gamma en meerdere laagjes aanbrengen, dus een stuk of 3 keer maar elke keer een fijn laagje...en tussen de laagjes door goed laten drogen.
    Met een verfborstel gaat het niet zo mooi zijn, denk ik...

    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja stevig aflakken lijkt mij ook het beste dan heb je er nog wel een paar jaar plezier van denk ik .... leuke verzameling emaille ....
    Het lijkt mij ook een soort van stoompannetje ik heb die gewoon in het rvs ...

    Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je verzameling is geweldig, je hebt in een record tempo een verzameling gekregen, leuk joh.
    Aflakken is het beste, blanke lak ook in spuitbus te krijgen.
    Ik gebruik blogger in draft niet, te lastig, hi, hi, maar je weet het, je kunt hem uitschakelen en dan is alles zo weer normaal.

    Fijne week en lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk die 'groeiende' verzameling enne aflakken inderdaad; wie weet tik je ergens blanke botenlak ofzo op de kop dat beschermt super. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd leuk om je verzameling weer aan te kunnen vullen met nieuwe vondsten!

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed dat je manlief mee hebt gekregen ;-)
    Enne nog goed gescoord óók !!!
    Leuk is je verzameling grijs emaille.
    Je hebt al een hele uitzet bij elkaar gesprokkeld.
    FIJNE AVOND
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig al die gewolkte pannen. Ik heb er zelf ook een. Mijn moeder kookt nog altijd in deze pannen, heeft er een hele set van. Je hoekje is heel gezellig, heb je die leuke tafel waar alles op staat ook 2de hands op de kop getikt? Vind um zoooo leuk.

    Groetjes en een fijne dag,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja het is nu wel een echte verzameling hoor, heel leuk!!
    en blogger draft.. dat ken ik niet.. zou ik dan geluk hebben??

    fijne week!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk voor je dat je verzameling uitgebreid is. En vooral die prijsjes dan he. Geniet er van. LIEve groet JAnneke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...