donderdag 10 februari 2011

X-FACTOR IN EEN NIEUW JASJE

Wat een aangename verrassing…..The X-factor nieuwe stijl!!!
Na het overweldigende succes van The Voice of Holland, met als grote winnaar publiekslieveling Ben Saunders, denderde RTL4 meteen door naar de volgende talentenshow. Ik zei nog tegen mezelf: Ik ga echt niet kijken. Ik verwachtte vreselijke afzeik-televisie in de auditieronde net als bij de voorgaande edities van X-factor en Idols. Een reden waarom ik Popstars van concurrent SBS links heb laten liggen.



De eerste X-factor uitzending heb ik dan ook niet vanaf het begin gezien. Deze keer dacht ik mijn vrijdagavond tv-vertier te vinden bij eerdergenoemde SBS met ‘Sterren dansen op het ijs’. Maar dat viel tegen!!! Langdradig, niet normaal meer. Als de kandidaten aan het schaatsen zijn, kun je niet ff wat anders doen tussendoor, want dan mis je van alles. Dat is met mijn concentratie vermogen van een mug een ware beproeving. Dus zappen naar The X-factor. Muziek kun je luisteren, hoef je niet perse te kijken. Zoals gezegd was het een aangename verrassing. Het programma heeft een rigoureuze metamorfose ondergaan en de uitzending was snel, strak, vol talent en very entertaining. De audities in de HMH waren met publiek. Dan komt het kaf niet eens opdagen en krijg je alleen het koren te zien. Heel wat anders dan in een kleine ruimte met alleen de 4 juryleden.Nou ja…..een klein beetje kaf was er wel.
Misschien waren de coaches de bagger ook spuugzat. En omdat de talenten van The Voice hele goeie zangers en zangeressen waren, zouden de kijkers misschien wel afhaken bij tenenkrommende valszing-audities ‘oude stijl’. Slim bekeken van RTL4. En ik….kan nu lekker een beetje computeren met een gezellig muziekprogramma op de achtergrond. En als er iets speciaals voorbij komt, richt ik me snel op de tv. Na 2 afleveringen is voor mij wel duidelijk dat er nog een aantal aangename weken met veel luisterplezier zullen volgen……

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...