maandag 7 maart 2011

HUISVROUW SJONKE.....0 PUNTEN



Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de naam ‘huisvrouw’ niet waard ben. Ik heb gefaald en hoe!!!! Laatst wilde ik mijn was uit de machine halen en zag tot mijn grote schrik dat deze vuiler was dan toen ik hem in de wasmachine had gestopt. Het leek wel of er een stuk karton was meegewassen. Overal zaten stukjes papperige, grijze smurrie. Ik had me al verwonderd over het plasje water dat ik telkens voor de machine vond als ik een wasje gedraaid had. Dacht dat er iets met het rubber was van het waspoederbakje. Nou….niet dus.

Bij nader inspectie bleek dat dit desbetreffende waspoederbakje niet zo schoon meer was. En dat is nogal zacht uitgedrukt. Het was ronduit smerig. Er zaten grote klodders aangekoekte waspoederresten in alle hoeken en gaten van het bakje. Na wat wrikken kreeg ik het uit mijn Miele gepeuterd en ik ben zeker een half uur bezig geweest om de brokken viezigheid weg te schrobben en spoelen. Jakkie….. echt goor . Sommige stukjes leken een beetje te leven. Heb ik dus bijna een nieuwe diersoort gekweekt in mijn eigen wasmachine door mijn huishoudelijke nalatigheid.

Hoe heb ik het zover kunnen laten komen? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat mijn vorige wasmachines nooit zo lang meegingen. Daar heb ik volgens mij nooit het bakje schoon hoeven maken. Maar ja…Miele-wasmachines staan er om bekend dat deze bijna onverwoestbaar zijn. En dan krijg je na jaren wassen dus heeeeeeele vieze waspoederbakjes.

Anyway…het karweitje is nu geklaard. Ik ga dat ding in het vervolg maar vaker schoonmaken. Ik heb al genoeg was, zonder dat ik 2 keer dezelfde moet laten draaien. Ik denk dat mijn was vanaf nu een stuk schoner en frisser zal zijn......

7 opmerkingen:

  1. OEI.....

    succes..
    veel plezier met je schonere was;P

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, eigenlijk mag ik niet lachen, want da's verre van beleefd maar ik zie me al dat nieuwe diersoort wat nog net niet uit de wasmachine gekropen komt en nu dankzij jouw poetswoede opeens weer volledig is uitgeroeid ... en ze hadden nog zooo hun best gedaan haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik zit lekker ongegeneerd te lachen hoor!!Ik zie het voor me hoe je die drap eruit moet peuteren hahaha.Maar een optie is om gewoon vloeibaar wasmiddel te gebruiken ,heb je veel minder troep van in de doseerbakjes!
    Groetjes en een fijne week.
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha...een geruststellend idee dat je was nu witter zal zijn dan ooit!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Natuurlijk schaam ik mij wel een beetje om mijn huishoudelijke miskleun, maar ach.... we zijn er niet ziek van geworden en mijn koffiekopjes zijn wel schoon ;-)
    Lachen mag hoor....zit ik echt niet mee.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik altijd vloeibaar wasmiddel....dus....maar er ligt wel een plasje soms onder onze machine we zijn ook al op zoek naar een nieuwe de trommel sluit ook al slecht...we hebben een bovenlader....zal niet anders willen.....maar dan heb je niet veel keus meer tegenwoordig.......en een tijdje geleden stonk ie ook steeds zo...maar dat is opgelost...af en toe wat azijn in de bakjes doen en klaar ! ...succes en zo erg is het ook niet hoor alles word vuil en we vergeten allemaal wel eens wat ik ook hoor!! liefs fijne week van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi hi zou mij niet overkomen ahum
    Gelukkig is je was weer schoon
    p.s heb je de afvoer filter ook al eens schoon gemaakt,dat ding zit helemaal onderaan de wasmachine....je weet niet wat je ziet als je het eruit haalt.. jakkes

    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...