zaterdag 30 april 2011

Oranje boven.....

Heerlijk, zonnig weer, effe op stap en lekker eten......Koninginnedag 2011 was voor mij zeer relaxed.
Rustig aan-ochtend gehouden, wasje gedraaid (houdt nooit op). Met vriendin tijd afgesproken hoelaat we naar de Vrijmarkt zouden gaan. Zij opperde om maar iets in de stad te eten. Dan konden we eerder weg. Vond ik een strak plan!! Onze mannen zijn niet zo van de rommelmarkten dus bleven thuis.
Eén van haar dochters en mijn dochter wilden ook wel mee. Konden niet zo vroeg, dus die kwamen wat later.

Maar goed ook, want ik denk dat de Vrijmarkt niet echt aan deze 2 meiskes besteed is. Ik vond het weer leuk om te snuffelen. Heb een paar leuke dingen gezien. Met veel wilskracht heb ik me in weten te houden. Ik heb maar 1 ding gekocht. Zo'n grijs gespikkelde melkkoker (is dat het??), die natuurlijk heel goed bij mijn schuimspaan past. Wie weet, ga ik dit wel verzamelen. Staat ie niet enig op mijn nieuwe sidetable.


Bij de plaatselijke bakker kochten we wat te snacken, ik een overheerlijk saucijzenbroodje en mijn vriendin een pizzabroodje.
We moesten nog heel hard lachen. Toen mijn vriendin aan kwam fietsen om mij op te halen, complimenteerde ik haar met haar leuke jasje. Ze zei dat ze het al jaaaaaaaren had en blij was dat ze het bewaard had. Wat denk je wat wij bij één van de kraampjes met tweedehands spullen tegenkwamen....juist, precies zo'n jasje. Zoooooo jammer dat ik geen fototoestel bij had. Was een onbetaalbaar kiekje geworden. En zij zag de humor er ook wel van in!!!

Na onze rommelmarktroute gingen we richting terras. Even de meiden gebeld hoever ze waren en die bleken al onderweg. Het was mega-mega-druk. Overal stonden fietsen. We moesten goed zoeken om een plekje voor onze vehicles te vinden.
We hadden gelukkig wel heel snel een leeg tafeltje gevonden. Meteen de meiden ge-smst waar we zaten en vooral genoten en mensen gekeken. Tot 3 keer toe kwamen er mensen vragen of die stoelen vrij waren, dus wij zaten met smacht op onze dochters te wachten. Staat zo raar als je zegt dat ze bezet zijn en er komt niemand. Duurde gelukkig niet lang.
Nu hebben mijn vriendin en ik nogal eens een maffe bui. En die meiden schamen zich daar natuurlijk voor. En dan komen wij niet meer bij van het lachen. Dolle pret.
Het was goed toeven op het terrasje, maar we wilden nog een beetje 'stadten'. De moeders en dochters splitsten zich weer op. Die jonge meiden houden toch van andere winkels dan wij.

Na het shoppen, ter afsluiting, nog een terrasje opgezocht aan de rustige kant van het Oranje-gedruis. Hadden we dat maar niet gedaan, want we zakten allebei in en wilden daarna snel naar huis. Maakte niet uit, want onze dag kon al niet meer stuk. Alleen zo vervelend dat onze fietsen ingebouwd waren. We hadden veel mazzel dat de auto die er naast stond juist wegreed. Anders hadden we nog heel wat capriolen uit moeten halen om bij onze fietsen te komen.

Eenmaal thuis kon ik de laatste zonnestralen in mijn tuin nog even meepikken (tuin op het oosten, dus rond half 6 geen zon meer). Manlief zou voor het eten zorgen. Hij maakte spaghetti carbonara en dat is 1 van mijn lievelingsgerechten. Smakelijke afsluiting van een heerlijk dagje.
Vanavond 'business as usual' wat waarschijnlijk betekent dat de strijkplank nog tevoorschijn komt.
Op de kalender zet ik een zonnetje, want het was een TOPDAG.

10 opmerkingen:

  1. Fijn dat je een TOP dag hebt gehad met humor hihi, goeie van dat jasje
    je melkkoker is mooi !! ik ben ook weer helemaal terug bij het emaille, heb vorige week een piepklein Frans blauw emaille poppen trechtertje gekocht, zo leuk, is maar 6 cm groot
    fijne avond nog en Strijk ze (blehhh niet echt een hobby denk ik)
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een heerlijke dag. Ben ook naar de vrijmarkt geweest, heb niet teveel gekocht, maar kon me ook weer niet inhouden.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jou dag was zeker geslaagd als ik het zo lees. En of het een melkkoker is weet ik niet maar ik vind 'm heel mooi. Heb mezelf iets minder in weten te houden;))maar ach, het is maar 1 keer per jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk de ouderwetse melkkoker.En heerlijk op terrasjes zitten en mensen kijken ,dus dat ga ik morgen ook weer doen! Uhhh heb nog geen weerbericht gehoord!Jouw dag was in elk geval geslaagd en dan yummy pasta MMMM .Nu ff lekker nagenieten en ik wens je een fijne Zondag
    Liefs Elisabeth

    PS ik gebruik alweer een tijdje vit B forte en ben gestopt met medicatie die haaruitval kan veroorzaken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt heel geslaagd jou dag!! heerlijk, Marion! en leuk emaille heb je gekocht!

    Geniet lekker na en nog een fijn weekend
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi die melkkoker !! prachtig....klinkt allemaal erg gezellig !!.....fijne zondag nog liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fijn dat je zo genoeten hebt van deze dag, en je melk koker die is echt mooi!!

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig dit soort topdagen en je aanwinst staat weer super op je tafel! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een superaanwinst die melkkoker Marion. Heerlijk hè zo'n topdag en morgen nog lekker nagenieten! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een gezellige dag en het begin van een nieuwe verzameling ;)

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...