zaterdag 27 juli 2013

Willen jullie stemmen op mijn foto?

Ik zag vandaag de wedstrijd via de nieuwsbrief van Intratuin en dacht: 'Doe eens gek'. Hij loopt over een paar dagen al af, maar wie weet haal ik net genoeg stemmen voor een klein prijsje ;-)
Hier de link van de foto(collage) die ik afgelopen maandag maakte.
Met mijn voetjes in het babybadje waar alledrie de kids hun ochtendwasje in hebben gekregen toen ze baby waren en met een boek en een mok thee binnen handbereik. Was een tuinmomentje op een zwoele zomeravond ;-)
Ik ben heel benieuwd naar de kracht van de sociale media en wil jullie alvast bedanken voor het stemmen ;-)

woensdag 24 juli 2013

...en de vakantie kabbelde voort.

Oef, wat ben ik blij met een iets koelere dag tussendoor. Kan ik ff bijtrekken. Al geeft dat prachtige zonnige weer wel het gevoel van een ver weg vakantie. Maar dan met mijn eigen luxe, van alle gemakken voorziene vakantiewoning!!!

De weg naar Tholen kan ik bijna dromen. Maandag ging voor de verandering oudste zoon mee. 'Anders lig ik toch maar op bed totdat ik 's avonds moet gaan werken' zei hij. Ik dacht eigenlijk dat het niks voor hem was, maar hij hield het toch vol. Ging zelfs nog met zijn pa 'te water' om extra af te koelen. Was niet echt nodig, want er stond een heerlijk windje.


Naast ons zat een beetje stereotype familie. Je kent ze wel. Dames TE blond en een huid zo bruin en gerimpeld dat het genuine leather leek. De heren met een standaard tribal tattoo op de bovenarm en 1 man was zo donker gebruind dat ik ff twee keer moest kijken of hij nu wel of niet negroide was. Niet dus. Hebben die mensen nog nooit van de gevaren van de zon gehoord?? Ten eerste is het bruin erg onnatuurlijk, ten tweede zeer verouderend en ten derde gewoon levensgevaarlijk. Ik hou van zonnebaden, maar zo bruin hoef ik toch niet te worden.

Dinsdag had ik ff nergens zin in. Mezelf weer in dat strakke badpak hijsen. Zweterig naar Tholen, zweterig daar liggen en zweterig weer naar huis. Ik ga met mijn handicap liever niet in het water, want er zijn geen fatsoenlijke sanitaire voorzieningen aanwezig mocht dat nodig zijn.
Weet je wat we wel gedaan hebben??
We hebben het laatst gekochte zwembad (zo'n 7 jaar geleden) dat zeker 5 jaar ongebruikt in de schuur heeft gelegen weer eens tevoorschijn getoverd. Kids gingen er nooit meer in. Nu was ik blij dat we het niet hebben weggegooid. Daar heb ik, gekleed in een luchtig niet ondersteunend badpak, als een aangespoelde walvis verkoeling in gezocht. En het was heerlijk.


Ik heb de foto een beetje vervaagd. Anders was ie iets te confronterend....hihi. Oudste zoon heeft ook nog gebruik gemaakt van het zwembadje en heeft in heel zijn leven nog nooit zo lang in een tuinzwembadje gezeten als afgelopen dinsdag. Hilarisch. 's Avonds werd de barbecue aangestoken en hebben we gezellig zitten tafelen in de tuin.

Vandaag was de temperatuur een stuk aangenamer dus tijd voor een uitstapje. Vlooienmarkt/curiosamarkt in Zierikzee. Was best wel groot en er was van alles te zien. Zo leuk om te snuffelen en bekende dingen van vroeger tegen te komen. Zoals de oude sleutelhangers in onderstaande collage.....



Uiteraard ben ik niet met lege handen naar huis gegaan. Al ben ik blij dat ik mij niet bij de eerste de beste kraam gek heb laten maken. Ik kocht een grijs gewolkt sauslepeltje met korte steel en een aantal oude sleutels. Bij de ene kraam was het sauslepeltje 4 euro en er kon geen cent van de prijs af. Ik heb er nu één voor 2 euro bij een andere kraam gekocht. Lekker puh! En die sleutels waren maar 20 cent per stuk, terwijl ze bij iemand anders 1 euro per stuk waren...ha, ik trek lekker een lange neus naar die geldwolf.


Vanavond hou ik mij rustig, want het slenteren langs de kramen heeft mijn lijf geen goed gedaan....zucht.


zondag 21 juli 2013

Zonnig en bewolkt

Veel zon, deze vakantie en ook een dagje bewolking. Het zag er zaterdag een beetje somber uit, maar die wolkenlucht is wel heel fotogeniek........

En wat dacht je van model haringkar. Ietwat aan de bejaarde kant, maar het geeft een prachtig plaatje.......


Oh, ik hoor jullie denken: BOEIE.......en ja hoor, die heb ik ook........


We kwamen van alles tegen op ons uitstapje naar Yerseke.


Ook al is het bijna doodzonde om GEEN mosselen in Yerseke te eten, toch heb ik dit niet gedaan. Om de eenvoudige reden dat ik geen mosselen lust. Kibbeling daarentegen vind ik onweerstaanbaar. En de kibbeling bij De Viskèète was de allerbeste die ik tot nu toe in mijn leven heb gegeten!!!

Wat we verder allemaal doen. Nou, niet zo veel. Vrijdag was het goed toeven in Tholen en vandaag was ook niet verkeerd. Klein half uurtje rijden en we zitten aan het water. Voor mij geen lange autoritten. Daar heb ik een gruwelijke hekel aan. Het was er vandaag loeidruk en jammer genoeg was ik mijn camera vergeten om die drukte te vereeuwigen. Dit plaatje is dus van vrijdag ;-)


Er zit 1 nadeel aan dit prachtige weer. We hadden komende week 3 dagen naar Parijs willen gaan. Maar met deze temperaturen zien we dat niet zitten. Ach, wat in het vat zit, verzuurt niet. Laten we het daar maar op houden.

donderdag 18 juli 2013

Solden in Antwerpen

Woensdag begon helaas niet zo zonnig als verwacht. In plaats van een ritje Tholen werd het een ritje Antwerpen. Was weer een jaar geleden dat we daar waren. Toen bezochten manlief en ik in de vakantie de Vogelenmarkt. Dit keer werd het de binnenstad.
Ook al is de SOLDEN volop aan de gang in Belgie, ik wist me in te houden. Heb alleen een leuk armbandje gekocht, 70 % korting!!!


En dat dit boek in de uitverkoop lag is niet verwonderlijk natuurlijk ;-)

Zelfs de naam klopt niet meer, want na de troonswisseling schijnt hij de naam 'Phillipe' aan te nemen. Zullen de Vlamingen leuk vinden.

We voelden ons echte toeristen in een stad die voor ons best vertrouwd is, want er waren veel nationaliteiten vertegenwoordigd. Spaans, Engels, Duits, van alles kwam voorbij. Om de eerste honger te stillen kocht ik een lekkere wafel.


Na wat sightseeing en shoppen genoten we van een late lunch bij Désiré de Lille. En.....op de wandeling terug richting auto kwamen we ook een levend standbeeld tegen. Dat vind ik toch altijd zo knap hoe ze dat doen. Perfect gegrimeerd en zo goed stilstaan......


Donderdag was de zon weer terug en toen konden we alsnog een paar uurtjes naar 'het water'.

Oh, wat een rare foto...lol. Twee van die stijve stekken met teenslippers. Maar ja, het was een haastklusje, want ik moest snel op mijn buik om de achterkant te laten bijkleuren ;-) Het heerlijke briesje maakte de felle zon verdraagzaam. Wie weet, morgen weer, want voorlopig blijft het mooi. EN IK HEB NOG TWEEENENHALVE WEEK VAKANTIE!!!!!! I love my staycation.




dinsdag 16 juli 2013

Hoe laat het is???

Ik zou het niet weten!! Ik ga weer een tijdje tijdloos door het leven, want de vakantie is begonnen. En wat blijkt.....wij zijn helemaal hip met onze staycation. Stond een geweldig artikel in de Flair van deze week en die heb ik natuurlijk meteen gekocht om door te spitten. Ik blijk zelfs een doorgewinterde staycation-vierder. De meeste tips die gegeven werden, waren voor mij niet onbekend. Zoals deze.......

..............en deze...............
Lekker in het zonnetje zitten met een goed boek of nu eindelijk eens dat ene museum bezoeken. Niets hoeft en alles mag. Bovendien geen zenuwslopende autorit in het vooruitzicht.

Vandaag had ik meteen het juiste vakantiegevoel mede door het prachtige weer. Daarom begon mijn dag met een wandeling. Onderweg een boodschapje gedaan (nee, geen kleine boodschap in de bosjes...ik zou niet durven) en daarna een bakkie bij mijn ouders. Manlief deed een klusje thuis. 's Middags heerlijk relaxt in de tuin zitten lezen en 's avond aan de barbecue.We moeten rustig beginnen nietwaar ;-)

De afgelopen dagen waren ook niet verkeerd. Zondag ging ik, met een vriendin, naar Rosada, het outletcenter in mijn stadje. Daar heeft mijn dochter een baantje en het leek ons leuk om haar te 'overvallen'. We hebben niet alleen de horecagelegenheid bezocht waar dochter werkt, maar zeker ook de vele winkels. Ik heb zelfs een hele leuke jurk gescoord bij River Woods. (Mijn vriendin is niet te zien op de foto, want daar houdt zij niet van.)

En maandag marktdag werd weer een gezellig uitje met vriendin Natasja. Doen we tegenwoordig iedere maandag die ik vrij ben en dat is 1 keer per 3 weken. Verder willen manlief en ik deze vakantie onze hoofdstad te bezoeken. Treinkaartjes zijn inmiddels online besteld en verder zien we wel wat er op ons pad komt. Wordt vervolgd.........

vrijdag 12 juli 2013

Een onwetende dierenbeul.

Dat ben ik dus. Het is echt waar. Ik heb onnodig beestjes dood gemaakt door mijn gebrek aan kennis. Ik hoop niet dat jullie het mij kwalijk nemen. Het volgende is gebeurd.........

Mijn vlinderstruik begint nogal reusachtig te worden en daarom wilde ik een paar takken weghalen. Toen zag ik dat ie er aan de onderkant niet zo florissant uitzag. Bij nadere inspectie bleken er ook nog eens 'enge' beestjes in te zitten die ik meteen de schuld gaf van de witachtige smurrie in mijn vlinderstruik. Ik ging ogenblikkelijk aan de slag om die beestjes te vangen en in de container te deponeren. Sommige heb ik geplet, sommige gingen er levend in maar ik ben niet van plan om ze er weer uit te vissen.

Toch ging het een beetje knagen. Een paar jaar terug had ik rode wantsen in mijn hibiscus en die bleken helemaal niet schadelijk te zijn voor mijn reusachtige boomstruik. Toch maar even de pc aangeslingerd (nog geen nieuw modem dus iPad is geen optie) en gezocht op 'beestjes in de vlinderstruik'. En ja hoor.....ik kreeg antwoord. Die griezelig uitziende beestjes zijn dus gewoon larven van het lieveheersbeestje. Ik zit nu met een enorm schuldgevoel, want juist lieveheersbeestjes zouden wel eens de oplossing kunnen zijn voor de problemen aan de onderkant van mijn vlinderstruik.


Ik vrees dat ik met dit schuldgevoel moet leren leven en ik hoop maar dat de lieveheersbeestjes geen wraak gaan nemen en mij gaan treiteren als ik weer eens in mijn tuintje zit.

maandag 8 juli 2013

Het was niet mijn week!

Maar gelukkig is er weer een nieuwe week gestart.
Het begon vorige week zondag toen mijn iPad ineens geen reactie meer gaf. Lag niet aan de iPad, maar de router die het wifi-signaal moet doorgeven begon raar te doen.


De andere dag heeft manlief bij onze internetprovider geregeld dat we een nieuw modem (met ingebouwde router) krijgen, maar dat kan wel 2 weken duren. 1 week voorbij, nog 1 te gaan. Tot nu toe behelp ik mij met het telkens weer opnieuw aanzetten van de router en tussendoor even af laten koelen. Heb ik iedere keer 20 minuutjes internet op mijn iPad. Net genoeg voor mijn wordfeud-verslaving.

Dinsdag dus de schoenenramp die ik in mijn vorige blogje heb omschreven.
En woensdag..........hadden we ineens geen telefoon meer. Toch lastig, want mijn mobieltje is een beetje antiek en kan geen zwaar telefoonverkeer meer aan. Tot overmaat van ramp werd op donderdag ook nog eens mijn beltegoed bevroren omdat ik niet tijdig had opgewaardeerd...zucht. 
Die donderdag dus eerst een beltegoedkaart gehaald en mijn roze Samsungetje opgewaardeerd en daarna even troost gezocht in de plaatselijke Kringloop.


De telefoonstoring werd veroorzaakt door een kabelbreuk werd gezegd bij KPN. Al bleken wij de enige in onze straat die daar last van hadden.....grrrrr.

Toen werd het donderdag en die verliep ook al niet vlekkeloos, want halverwege de middag viel internet helemaal uit. Lag overigens niet aan onze kapotte router. Waar het wel aan lag weet ik eigenlijk niet. Ik voelde me volledig van de buitenwereld afgesloten. Pas 's avond om 11 uur waren we weer online. Nou ja, toen was mijn huisje schoon...hihi. Het is waar:

Vrijdag kabbelde voorbij. Als er al wat mis ging in ons huis, dan had ik er geen weet van. Ik was namelijk tot 8 uur op mijn werk. Vanaf die middag was onze vaste telefoon weer operationeel dus ik heb vrijdagavond een tijdje aan de telefoon gehangen ;-)

En alles wat hier bovenstaat is eigenlijk 'peanuts' met wat er zaterdag gebeurde. MIJN WASMACHINE GAF DE GEEST. En dat met een gezin met 3 kinderen. Voordat ik ging werken merkte ik dat de machine wel heel erg stil was. Er brandde een rood lampje en da's fout boel. Mijn manneke heeft nog van alles geprobeerd om hem aan de praat te krijgen, maar helaas. Toen ik tegen tweeën van mijn werk thuiskwam, bleek er nog weinig leven in te zitten. Dus wat kon ik doen op die prachtige zonnige zomerdag......met tassen was naar mijn ma. En dat doe ik nu nog steeds. Ik heb vandaag online een nieuwe Miele besteld en ik hoop dat ie woensdag of anders donderdag in mijn badkamertje staat te shinen.

Oh, en zaterdagavond gebeurde dit.........


........en ik hoop dat die scherven, net als het gezegde, geluk zullen brengen!!!!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...