Het was een perfecte zaterdag voor een braderie. Samen met manlief (jaja, hij was de klos) naar de Krabbenfoor in het naburige Bergen op Zoom geweest. Het was weer een paar jaar geleden dat we er voor de laatste keer waren. Heb hele leuke herinneringen aan de Krabbenfoor. In onze verkeringstijd en begin van ons huwelijk gingen we er ieder jaar heen. En met de kinderen zijn we ook menigmaal naar de Bergse Krabbenfoor geweest. Eén keer ging ik met buurvrouw/vriendin en een nog heel jonge oudste zoon. Dat was de eerste keer dat oudste zoon met de trein reisde. Het was een geweldige dag.
Normaal doe ik zoiets liever niet op zaterdag i.v.m. de drukte, maar het was de enige dag dat mijn manneke en ik samen vrij waren. Je kunt je voorstellen dat het goed druk was. Op een bepaald stukje was het zowel heen als terug voetje voor voetje vooruit schuifelen. Hebben we op de terugweg niet gedaan hoor. We zijn van het traject afgeweken en hebben een sluiproute genomen ;-)
Op een rustig pleintje was er een kleine rommelmarkt en daar kwam ik mijn favoriete emaille tegen. Zodoende heb ik mijn grijs gewolkte verzameling weer een beetje kunnen uitbreiden. Een vergiet heb ik links laten liggen, daar werd 7 euro voor gevraagd. Ja doeiiiiiii....dat vond ik teveel. Maar het pannensetje was gelukkig niet zo duur. Ik weet eigenlijk niet precies wat het is, ik vermoed een soort van stoompannetje omdat er gaatjes in de éne helft zitten. Als iemand het weet, hoor ik het graag....
In een woonwinkel vond ik een leuk houten rekje voor een zacht prijsje. Dat wil ik eigenlijk voor buiten gebruiken, maar ik weet niet goed waarmee ik het rekje dan moet behandelen. Ik vermoed een blanke lak of zoiets. Wie geeft mij de gouden tip??
Met de buit van vandaag begint het al op een echte verzameling te lijken!!!!
Ik begin een beetje gewend te raken aan het nieuwe uiterlijk van mijn blogger-dashboard. Het schijnt dat alleen blogger draft vernieuwd is, dus als je die niet gebruikt zal er waarschijnlijk weinig veranderen.
zaterdag 9 juli 2011
Fruitcocktail
Ideetje van mijn dochter. Gemaakt voor een snoepliefhebster:
Dienblad is een pakje magnetron popcorn ingepakt in alu-folie. Het cocktailglas is van kunststof. Kleurrijke fruitsnoepjes. Het rietje en dienblaadje zijn gedecoreerd met minigespjes. Alles gekocht bij X.enos. Kan natuurlijk ook voor een volwassene. Ik zie het al voor me met F.errero Rocher.....mmmmmm.
Nog even terugkomend op mijn vorige blogje: Ik vrees dat mijn bloggerdashboard zo zal blijven. En ik voorspel dat straks iedereen aan dat nieuwe dashboard vastzit. 't Is errug wennen.....
Zo ziet het er uit:
Dienblad is een pakje magnetron popcorn ingepakt in alu-folie. Het cocktailglas is van kunststof. Kleurrijke fruitsnoepjes. Het rietje en dienblaadje zijn gedecoreerd met minigespjes. Alles gekocht bij X.enos. Kan natuurlijk ook voor een volwassene. Ik zie het al voor me met F.errero Rocher.....mmmmmm.
Nog even terugkomend op mijn vorige blogje: Ik vrees dat mijn bloggerdashboard zo zal blijven. En ik voorspel dat straks iedereen aan dat nieuwe dashboard vastzit. 't Is errug wennen.....
Zo ziet het er uit:
vrijdag 8 juli 2011
Vernieuwing.....zucht
Vreeeeeeeselijk.....het nieuwe dashboard hier bij Blogger. Zoveel handigheidjes die ik NIET meer kan gebruiken. Zoals statistieken, reacties en mijn blog met de rechtermuisknop in een nieuw tabblad openen. (Mocht iemand weten hoe dat wel kan, laat het me alsjeblieft weten) Echt irritant. Vernieuwing betekent in dit geval geen vooruitgang. Nu 'moet' ik gewoon alle tabbladen open laten staan en F5-en (ja, ik ben er zo één) om snel op de hoogte te blijven van reacties. En ik heb er al zoveel openstaan, want ik zit op Hyves, speel games (maar liefst 3 en ieder op een apart tabblad al doe ik dat niet de hele dag hoor!!!) op Facebook en hou ondertussen mijn g-mail bij. Gelukkig ben ik niet zo'n tweet-fanaat dus mijn Twitter hoeft niet open te staan.
Iets soortgelijks is me ook al overkomen met het stoma-materiaal wat ik gebruik. Hebben ze de sluiting van de zakjes 'verbetert'. Nou....niet dus....ik ga op zoek naar andere zakjes. Komt waarschijnlijk binnenkort een vette klaagblog over op About Sjonke.
Anyway.....dit worden een paar ergerlijke 'wen'-dagen.
Iets soortgelijks is me ook al overkomen met het stoma-materiaal wat ik gebruik. Hebben ze de sluiting van de zakjes 'verbetert'. Nou....niet dus....ik ga op zoek naar andere zakjes. Komt waarschijnlijk binnenkort een vette klaagblog over op About Sjonke.
Anyway.....dit worden een paar ergerlijke 'wen'-dagen.
afbeelding www
....enige minuten later........
Gevonden hoe ik één en ander met mijn rechtermuisknop kan openen!!! Als ik op het huisje klik kan ik een tabblad openen. Maar nog steeds niet direct op statistieken en berichten. Ik zoek nog even verder........
woensdag 6 juli 2011
Bloemetje op woensdag...Ode aan....
....DE CHRYSANT.......
Jaren heb ik deze bloem links laten liggen. Och, hij zat wel eens in een gemengd boeket, maar als losse bos kopen....nee, dat deed ik niet. Tot afgelopen zaterdag. Ik zag een mooi, zachtroze kleurtje met een bijna brocante uitstraling tussen al die andere bloemenkleurtjes staan en was meteen verkocht.
Kijk, een gele sprietchrysant zul je in mijn huis nooit of te nimmer tegenkomen, maar deze is niet verkeerd.
Meer bloemetjes op woensdag vind je bij 'Een sneller kloppend hart ♥'
Jaren heb ik deze bloem links laten liggen. Och, hij zat wel eens in een gemengd boeket, maar als losse bos kopen....nee, dat deed ik niet. Tot afgelopen zaterdag. Ik zag een mooi, zachtroze kleurtje met een bijna brocante uitstraling tussen al die andere bloemenkleurtjes staan en was meteen verkocht.
Kijk, een gele sprietchrysant zul je in mijn huis nooit of te nimmer tegenkomen, maar deze is niet verkeerd.
Meer bloemetjes op woensdag vind je bij 'Een sneller kloppend hart ♥'
maandag 4 juli 2011
Kijk eens in mijn mandje.......
Afgelopen zaterdag moest ik even voor een boodschap naar B.oerenBond. Zag ik daar lavendel in de aanbieding. Kon ik niet laten staan. Ontspannen fietste ik naar huis met de geur van heerlijke lavendel in mijn neus....hihi. Eenmaal thuis MOEST ik gewoon een foto maken. Vond het zo'n fleurig tafereeltje. (En check mijn Jip&Janneke fietstassen...past wel bij een biebmiep) Uiteindelijk heb ik de lavendel toch maar in een pot gezet en heb ik de piespot, bij gebrek aan wat anders, als krukje gebruikt.......
zondag 3 juli 2011
Opvallend.
Even wat luchtigs tussendoor als tegenhanger voor de ´zware´verhalen op mijn andere blog.....
Deze week kwam ik een paar opvallende dingen tegen bij het doorspitten van de folders. Vind ik heerlijk om te doen...voor mij geen ´nee-nee´ sticker op mijn brievenbus. Bij de hamstersupermarkt nam ik het gratis blad W.at H.andig mee. Eigenlijk 1 grote reclamefolder. Daarin staat een item met als titel ´De handige 119 voor deze z.omer´. En wat is er echt onmisbaar deze zomer: ONDERBROEKEN. ´t Is toch niet te geloven....ik moest heel hard lachen toen ik dat zag. Alsof we in de winter geen ondergoed dragen en het een exclusief zomerartikel is. Zo kan ik het ook verkopen....gewoon alle gebruiksartikelen als onmisbare zomerartikelen bestempelen.....slim marketing of juist niet?
En in de K.ruidvat-folder vond ik het volgende: ´B.lue W.onder´ in de varianten vloerreiniger, sanitairreiniger en allesreiniger. Vraag ik me af waar die vloer en sanitair voor nodig zijn als er een ALLESreiniger-variant is. Je reinste geldklopperij. Eigenlijk is soda en zachte zeep voldoende, maar ik beken....ik gebruik de superkracht van C.ilit BANG (en het vuil is weg). Ook al in diverse varianten verkrijgbaar. Voor mij alleen de power cleaner vet & vloer en daar durf ik gerust de wc mee te poetsen....hahaha.
Vandaag weer met vriendin W. naar de stad gewandeld. Voor de middag al gegaan, want het was Beachvolleybaltoernooi en dan wil het ´s middags wel eens druk worden op de terrasjes. Wij hadden volop plek en hebben genoten van een bakkie thee en een heerlijke Luikse wafel.....jammie. Ik kreeg nog een cadeautje van W. Daar liep ze gisteren tegenaan en ze moest meteen aan mij denken. Lief hè!!! De komende zondagen moet ik haar missen, want dan is zij op vakantie. Manlief is gewaarschuwd......de volgende twee zondagen is hij de klos....hihi.
Deze week kwam ik een paar opvallende dingen tegen bij het doorspitten van de folders. Vind ik heerlijk om te doen...voor mij geen ´nee-nee´ sticker op mijn brievenbus. Bij de hamstersupermarkt nam ik het gratis blad W.at H.andig mee. Eigenlijk 1 grote reclamefolder. Daarin staat een item met als titel ´De handige 119 voor deze z.omer´. En wat is er echt onmisbaar deze zomer: ONDERBROEKEN. ´t Is toch niet te geloven....ik moest heel hard lachen toen ik dat zag. Alsof we in de winter geen ondergoed dragen en het een exclusief zomerartikel is. Zo kan ik het ook verkopen....gewoon alle gebruiksartikelen als onmisbare zomerartikelen bestempelen.....slim marketing of juist niet?
En in de K.ruidvat-folder vond ik het volgende: ´B.lue W.onder´ in de varianten vloerreiniger, sanitairreiniger en allesreiniger. Vraag ik me af waar die vloer en sanitair voor nodig zijn als er een ALLESreiniger-variant is. Je reinste geldklopperij. Eigenlijk is soda en zachte zeep voldoende, maar ik beken....ik gebruik de superkracht van C.ilit BANG (en het vuil is weg). Ook al in diverse varianten verkrijgbaar. Voor mij alleen de power cleaner vet & vloer en daar durf ik gerust de wc mee te poetsen....hahaha.
Vandaag weer met vriendin W. naar de stad gewandeld. Voor de middag al gegaan, want het was Beachvolleybaltoernooi en dan wil het ´s middags wel eens druk worden op de terrasjes. Wij hadden volop plek en hebben genoten van een bakkie thee en een heerlijke Luikse wafel.....jammie. Ik kreeg nog een cadeautje van W. Daar liep ze gisteren tegenaan en ze moest meteen aan mij denken. Lief hè!!! De komende zondagen moet ik haar missen, want dan is zij op vakantie. Manlief is gewaarschuwd......de volgende twee zondagen is hij de klos....hihi.
Cadeautje van W.
zaterdag 2 juli 2011
Rechts voorrang??!!
Ja, zo was het toch? Op gelijkwaardige wegen heeft verkeer van rechts voorrang....toch.....ja??? 't Is lang geleden dat ik mijn verkeersexamen gedaan heb, maar dit staat mij nog redelijk helder bij. Waarom twijfel ik nu dan?
OMDAT IK TEGENWOORDIG NERGENS MEER VOORRANG KRIJG ALS IK VAN RECHTS KOM!!!!
Als ik naar mijn werk fiets via het 'veilige' fietspad (of naar de stad, is zelfde kant uit) word ik zeker twee keer per week bijna in de wielen gereden door een fietser VAN LINKS!!! En roep niet dat het de jeugd is, want het zijn juist vaker ouderen waar de bijna-botsing mee gebeurt. Die zijn vaak niet meer bij machte om een noodstop te maken dus kan ik telkens vol in de remmen. En dan die electrische fietsen. Volgens mij denken de ouwetjes dat ze MET motortje snelverkeer zijn en dus voorrang hebben. Grrrrr......
(Wil niemand bewust beledigen, zelfs mijn pa heeft zo'n fiets, maar moet mijn frustratie kwijt)
Wat nog veel erger is....ik fiets vandaag met dochter vanuit de stad naar huis. Komt een fietser van rechts, ik zeg tegen dochter: die mevrouw heeft voorrang hoor. En wat doet die eigenzinnige dochter van mij......ze zet een trapje bij en zoeft vlak voor deze mevrouw d'r wiel voorlangs. Oh....daar kan ik mij zo over opwinden. En ja, ik ben diep teleurgesteld in dit eigenwijze, roekeloze gedrag van mijn dochter. Ik ga iets verzinnen om haar zwaar terug te pakken......iets met ventieldopjes denk ik....... (Dochter, als je dit leest: IK BEN BOOS!!)
Abonneren op:
Posts (Atom)






