Nou ja........het is in ieder geval 1 keertje gelukt. Onder begeleiding ;-)
Het kriebelde al een tijdje. Ik wilde het echt eens een keer proberen, maar telkens kreeg ik 'cold feet' . Of eerder angstaanvallen....
Waar ik het over heb?
Eh...over het feit dat ik wel een rijbewijs heb, maar niet veel rijervaring. Stadsritjes gaan nog wel, in oostelijke richting naar woonboulevard Breda en in westelijke richting naar Intratuin durf ik ook. En een stukje België in omdat een vriendin in Essen woont is eveneens geen probleem. Lastiger wordt het als ik taxi moet spelen en oudste zoon naar Kruisland moet brengen. Dan moet ik alleen retour en schemering te samen met een bochtige weg bezorgen mij klamme handjes en verkrampte schoudertjes.
En toch ben ik naar....tadaaaa....Rhoon gereden!!! Want in Rhoon was wat te beleven afgelopen weekend (24 + 25 augustus)
Weken geleden had ik de aankondiging al gezien: een Kasteelfair met heel veel brocante, georganiseerd door Corrie van De zoete inval. Daar wilde ik bij zijn. Eerst zou een collega meegaan, maar die had uiteindelijk andere verplichtingen. Toen vriendin Natasja gepolst. Zij zag het wel zitten en durft sowieso overal naar toe te rijden dus we zouden met haar auto gaan. Maarrrrrrr........die kriebels dat ik het zelf wilde proberen kwamen weer opzetten. Natas had er alle vertrouwen in. Ik iets minder, maar uiteindelijk heb ik ZELLUF GEREDEN!! Zij heeft me er doorheen gesleept. Bleef heel rustig en daar werd ik ook weer rustig van. Ik ben best een beetje trots op mezelf al besef ik heel goed dat ik deze overwinning aan Natasja heb te danken. Dus duizendmaal dank, lieve vriendin!!!
Nu terug naar de brocante fair. Die was geweldig!! Perfect georganiseerd. We konden bij de plaatselijke Intratuin parkeren en werden met een pendelbusje naar de plek van bestemming gebracht. Eenmaal binnen leek het bijna een sprookje. De sfeer, de vele kramen met de prachtigste spullen en het weer was ook al perfect. We begonnen met een bakkie thee en iets zoets. Je kon het geen gebakje noemen. Nee......het was met recht patisserie te noemen. Was nog moeilijk kiezen, want er stonden zoveel lekkere taartjes.Na wat wikken en wegen gingen we allebei voor de frambozenclafoutis. Jammie!!!
Eenmaal op het grote veld met de kramen hebben we onze ogen uitgekeken en genoten van al dat moois. Het was een topdag. Halverwege nog een keer aan 'de zoete koek'. Een millionairslice. Mierzoet, veel calorietjes, maar vreselijk lekker. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik deze dag weer inlijst en toevoeg aan mijn hoofdstukje: Mooie herinneringen!!
Wat betreft mijn rij-angst: daarin ben ik niet alleen. Toen ik maandag op mijn werk kwam en over mijn overwinning vertelde, waren er een aantal collega's die precies hetzelfde hebben............
dinsdag 27 augustus 2013
zondag 4 augustus 2013
Op de valreep.....
.....mijn laatste vakantieverslagje. Ik ben niet zo schrijflustig geweest als vorig jaar. Toen kreeg ik het voor elkaar om iedere twee dagen een stukje te schrijven. Maar ja, that was then and this is now. Het was nu ook veel warmer.
Maandag was de bekende wielerronde 'Draai van de Kaai' en daardoor was ik het grootste deel van de dag alleen thuis. Heb ik snel mijn wc-kes een grondige poetsbeurt gegeven. Yep, als het manvolk van huis is gaat deze dame met wc-borstels en chloor het porselein te lijf en dat voelt zo heerlijk. Een hele dag een fris en vooral schoon toilet ;-) 's Middags gezellig bij een vriendin in de tuin gelounged onder het genot van een lekker bakkie thee, want ik doe niet aan alcoholische versnaperingen.
Dinsdagochtend gewandeld en voor de rest niet veel gedaan die dag. Want woensdag gingen we naar Amsterdam....met de trein. Ik reis nooit met de trein en ik denk dat ik vanaf nu ook NOOIT MEER MET DE TREIN GA REIZEN. Echt, ik vind er niks aan.
Vanaf station Centraal liepen we meteen naar de Dam, want we hadden kaartjes voor Madame Tussaud. Voor de Amsterdamse bestrating had ik duidelijk de verkeerde schoenen aan. Met mijn krakkemikkige rug waren een paar stevige bergschoenen beter geweest, maar ja...da's niet zo elegant. In de rij bij dit wassenbeeldenmuseum heb ik me kapot geërgerd. Er lopen van die 'crewmembers' rond die mensen achter in de rij verleiden met het aanbod dat ze met bijbetaling van 5 euro meteen naar binnen mogen. Het gevolg was dat onze rij niet opschoot. Slim idee om meer geld in het laatje te krijgen natuurlijk, maar zeer vervelend voor de andere wachtenden. Na 10 minuten waren we nog geen centimeter opgeschoten. Toen zijn we weggegaan en hebben eerst wat rondgelopen en geluncht.
Wat later, bij onze tweede poging, ging de rij wat vlotter. Gelukkig maar, want onze kaartjes waren via internet besteld en ook al afgerekend. Het was er erg druk en dat is niet verwonderlijk natuurlijk. Het viel nog niet mee om foto's te maken zonder medetoeristen al is dat uiteindelijk aardig gelukt. Geen toerist te zien, alleen maar wassen beelden.
Jammer genoeg zijn de foto's die mijn man gemaakt heeft allemaal bewogen.....
Wazig met George, wazig met Robbie en wazig met Sean. Ach, ga ik gewoon nog een keertje terug met mijn dochter. Zij kan veel beter foto's maken. Alhoewel......die treinreis.....
Het was leuk om weer eens een keertje in Amsterdam te zijn, maar dodelijk vermoeiend. Ondanks de vele rustpauzes die we namen......
Voortaan doe ik het wel met de foto's.......
Omdat mijn rug het echt niet meer hield hebben zijn we op de trein gestapt om in Delft, waar onze oudste zoon studeert, weer uit te stappen. Daar hebben we lekker gegeten bij.............
Het koningspaar was er ook. Als grote deurposters op het dames en herentoilet. Jammer dat ik daar dan weer geen foto van heb gemaakt.
Donderdag was ik gebroken. Omdat het weer een zonnige zomerse dag was togen we naar Tholen. De zon was een weldaad voor mijn pijnlijke gewrichtjes al kon ik niet echt mijn draai vinden. Helemaal niet toen oudste zoon belde met de vraag waar de tuinslang lag. Hij had het zwembad weer opgezet en toen wilde ik liefst meteen naar huis zodat ik ook kon poedelen.
s' Avonds zijn we met ons vijfjes uit eten geweest. Was 1 van de weinige dagen dat ons gezin compleet was. Manlief en ik hebben wel vakantie, maar de kids niet. Scheelde mij ook bergen was. Vorig jaar heb ik een paar dagen van MIJN vakantie moeten gebruiken om de vakantiewas van oudste zoon en dochter weg te werken. Nu draai ik wel wasjes, maar ik strijk niet....
Oh...en oudste zoon maakt ook aardige foto's....
Zoals deze, van dochter en mij.
Vrijdag, op de warmste dag van het jaar, heb ik de kunst van het poedelen geperfectioneerd. Zwembad, water en twee grote zwembanden. Oogjes dicht, zon op mijn snoet en ik waande mij in de Middellandse Zee.
Zaterdag waren de temperaturen weer 'normaal' en heb ik wat boodschapjes gedaan.
Vandaag naar Kaatsheuvel gereden. Niet voor de Efteling, Neeeeee. Er was een zomermarkt en....die viel zwaar tegen. Wel leuk was het om de winkel Yvonne's Brocante te bezoeken. Helaas was de eigenaresse (nog) niet aanwezig toen wij er waren.
Op de terugweg een tussenstop gemaakt in Bosschenhoofd..........
Coupe 'lekker' en coupe 'zomer'.....mmmmmm.........
Terugkijkend op de afgelopen weken was dit een hele goeie vakantie!!! Geen inpakstress, geen reisstress, prachtig weer en veel relaxen. Wat wil een mens nog meer!!
Woensdag sta ik ingeroosterd dus dan is het echt gedaan met de pret en begint het 'echte' leven weer.
Maandag was de bekende wielerronde 'Draai van de Kaai' en daardoor was ik het grootste deel van de dag alleen thuis. Heb ik snel mijn wc-kes een grondige poetsbeurt gegeven. Yep, als het manvolk van huis is gaat deze dame met wc-borstels en chloor het porselein te lijf en dat voelt zo heerlijk. Een hele dag een fris en vooral schoon toilet ;-) 's Middags gezellig bij een vriendin in de tuin gelounged onder het genot van een lekker bakkie thee, want ik doe niet aan alcoholische versnaperingen.
Dinsdagochtend gewandeld en voor de rest niet veel gedaan die dag. Want woensdag gingen we naar Amsterdam....met de trein. Ik reis nooit met de trein en ik denk dat ik vanaf nu ook NOOIT MEER MET DE TREIN GA REIZEN. Echt, ik vind er niks aan.
Vanaf station Centraal liepen we meteen naar de Dam, want we hadden kaartjes voor Madame Tussaud. Voor de Amsterdamse bestrating had ik duidelijk de verkeerde schoenen aan. Met mijn krakkemikkige rug waren een paar stevige bergschoenen beter geweest, maar ja...da's niet zo elegant. In de rij bij dit wassenbeeldenmuseum heb ik me kapot geërgerd. Er lopen van die 'crewmembers' rond die mensen achter in de rij verleiden met het aanbod dat ze met bijbetaling van 5 euro meteen naar binnen mogen. Het gevolg was dat onze rij niet opschoot. Slim idee om meer geld in het laatje te krijgen natuurlijk, maar zeer vervelend voor de andere wachtenden. Na 10 minuten waren we nog geen centimeter opgeschoten. Toen zijn we weggegaan en hebben eerst wat rondgelopen en geluncht.
Wat later, bij onze tweede poging, ging de rij wat vlotter. Gelukkig maar, want onze kaartjes waren via internet besteld en ook al afgerekend. Het was er erg druk en dat is niet verwonderlijk natuurlijk. Het viel nog niet mee om foto's te maken zonder medetoeristen al is dat uiteindelijk aardig gelukt. Geen toerist te zien, alleen maar wassen beelden.
Jammer genoeg zijn de foto's die mijn man gemaakt heeft allemaal bewogen.....
Wazig met George, wazig met Robbie en wazig met Sean. Ach, ga ik gewoon nog een keertje terug met mijn dochter. Zij kan veel beter foto's maken. Alhoewel......die treinreis.....
Het was leuk om weer eens een keertje in Amsterdam te zijn, maar dodelijk vermoeiend. Ondanks de vele rustpauzes die we namen......
Voortaan doe ik het wel met de foto's.......
Omdat mijn rug het echt niet meer hield hebben zijn we op de trein gestapt om in Delft, waar onze oudste zoon studeert, weer uit te stappen. Daar hebben we lekker gegeten bij.............
Het koningspaar was er ook. Als grote deurposters op het dames en herentoilet. Jammer dat ik daar dan weer geen foto van heb gemaakt.
Donderdag was ik gebroken. Omdat het weer een zonnige zomerse dag was togen we naar Tholen. De zon was een weldaad voor mijn pijnlijke gewrichtjes al kon ik niet echt mijn draai vinden. Helemaal niet toen oudste zoon belde met de vraag waar de tuinslang lag. Hij had het zwembad weer opgezet en toen wilde ik liefst meteen naar huis zodat ik ook kon poedelen.
s' Avonds zijn we met ons vijfjes uit eten geweest. Was 1 van de weinige dagen dat ons gezin compleet was. Manlief en ik hebben wel vakantie, maar de kids niet. Scheelde mij ook bergen was. Vorig jaar heb ik een paar dagen van MIJN vakantie moeten gebruiken om de vakantiewas van oudste zoon en dochter weg te werken. Nu draai ik wel wasjes, maar ik strijk niet....
Oh...en oudste zoon maakt ook aardige foto's....
Zoals deze, van dochter en mij.
Vrijdag, op de warmste dag van het jaar, heb ik de kunst van het poedelen geperfectioneerd. Zwembad, water en twee grote zwembanden. Oogjes dicht, zon op mijn snoet en ik waande mij in de Middellandse Zee.
Zaterdag waren de temperaturen weer 'normaal' en heb ik wat boodschapjes gedaan.
Vandaag naar Kaatsheuvel gereden. Niet voor de Efteling, Neeeeee. Er was een zomermarkt en....die viel zwaar tegen. Wel leuk was het om de winkel Yvonne's Brocante te bezoeken. Helaas was de eigenaresse (nog) niet aanwezig toen wij er waren.
Op de terugweg een tussenstop gemaakt in Bosschenhoofd..........
Coupe 'lekker' en coupe 'zomer'.....mmmmmm.........
Terugkijkend op de afgelopen weken was dit een hele goeie vakantie!!! Geen inpakstress, geen reisstress, prachtig weer en veel relaxen. Wat wil een mens nog meer!!
Woensdag sta ik ingeroosterd dus dan is het echt gedaan met de pret en begint het 'echte' leven weer.
zondag 28 juli 2013
Na zonneschijn komt........onweer :-(
Die wisselvalligheid in het weer was ff wennen. Soms moesten de plannen worden aangepast. Zoals donderdag, toen na een bewolkt begin toch ineens halverwege de ochtend de zon doorbrak. We stonden klaar om naar de Krabbenfoor (braderie in naburig Bergen op Zoom) te gaan, maar besloten op het laatste moment om toch maar naar de Bergs Diep-sluizen bij Tholen te rijden. Goeie keus, want we hebben weer heerlijk kunnen genieten van het zonnetje!!!
Vrijdag zag het er naar uit dat regen roet in het Krabbenfoor-eten zou gooien. Gelukkig klaarde het na de middag op en ging deze Tullepetoan met manlief naar het 'vijandige' Krabbengat (carnavalsvijanden wel te verstaan...hihi) Het moet gezegd......het is een hele leuke braderie!!!
Het was mooi weer, gezellig druk en er was van alles te zien.
Veel creativiteit:
Line-dance, levende muziek en ander entertainment:
Overvolle terrasjes (hier zaten wij):
Heel veel kramen waaronder deze met Dutch Design-krukjes (het boekenkrukje vind ik super):
Lavendelvelden:
Echt waar:
Het was een zeer geslaagd uitstapje, maar wel ontzettend vermoeiend.
En toen werd het zaterdag...........
Die vergeten we maar snel. Het werd toch tijd om mijn gewrichtjes te laten rusten ;-)
Zondag wilde manlief naar de kermis in Tilburg en ik.....eh, liever niet. Teveel herrie en zo. Als alternatief gingen we op de fiets naar een ontzettend leuk lunchadres, Lodge Visdonk. Ik had er al veel over gehoord en nu ben ik er dan eindelijk een keer geweest!!
Het eten was heerlijk. Was nog moeilijk kiezen met al dat lekkers op de menukaart. (klik voor de site)
Na zo'n supermaal vond ik het niet eens erg dat mijn man een blonde pakte ;-)
Kijk, zijn (doop)naam staat er op!!
Het was een verkwikkende dag. Niet meer zo klef warm als de afgelopen dagen. Perfect om een tuinkarweitje aan te pakken. Ik heb het 'prikbord'pallet gedeeltelijk geverfd. Was vorig jaar 1 van mijn vakantieprojecten. Ik heb het toen in een donkere beits gezet en dat was ik een beetje beu. Zo somber. Vandaar dat ik een blikje verf in de uitverkoop kocht en de voorste planken een lichtere kleur heb gegeven.
Gewoon over de beits gekwast. We zien wel wat er gebeurt. Ziet er een stuk beter uit.
Vrijdag zag het er naar uit dat regen roet in het Krabbenfoor-eten zou gooien. Gelukkig klaarde het na de middag op en ging deze Tullepetoan met manlief naar het 'vijandige' Krabbengat (carnavalsvijanden wel te verstaan...hihi) Het moet gezegd......het is een hele leuke braderie!!!
Het was mooi weer, gezellig druk en er was van alles te zien.
Veel creativiteit:
Line-dance, levende muziek en ander entertainment:
Overvolle terrasjes (hier zaten wij):
Heel veel kramen waaronder deze met Dutch Design-krukjes (het boekenkrukje vind ik super):
Lavendelvelden:
Echt waar:
Het was een zeer geslaagd uitstapje, maar wel ontzettend vermoeiend.
En toen werd het zaterdag...........
Die vergeten we maar snel. Het werd toch tijd om mijn gewrichtjes te laten rusten ;-)
Zondag wilde manlief naar de kermis in Tilburg en ik.....eh, liever niet. Teveel herrie en zo. Als alternatief gingen we op de fiets naar een ontzettend leuk lunchadres, Lodge Visdonk. Ik had er al veel over gehoord en nu ben ik er dan eindelijk een keer geweest!!
Het eten was heerlijk. Was nog moeilijk kiezen met al dat lekkers op de menukaart. (klik voor de site)
Na zo'n supermaal vond ik het niet eens erg dat mijn man een blonde pakte ;-)
Kijk, zijn (doop)naam staat er op!!
Het was een verkwikkende dag. Niet meer zo klef warm als de afgelopen dagen. Perfect om een tuinkarweitje aan te pakken. Ik heb het 'prikbord'pallet gedeeltelijk geverfd. Was vorig jaar 1 van mijn vakantieprojecten. Ik heb het toen in een donkere beits gezet en dat was ik een beetje beu. Zo somber. Vandaar dat ik een blikje verf in de uitverkoop kocht en de voorste planken een lichtere kleur heb gegeven.
Gewoon over de beits gekwast. We zien wel wat er gebeurt. Ziet er een stuk beter uit.
zaterdag 27 juli 2013
Willen jullie stemmen op mijn foto?
Ik zag vandaag de wedstrijd via de nieuwsbrief van Intratuin en dacht: 'Doe eens gek'. Hij loopt over een paar dagen al af, maar wie weet haal ik net genoeg stemmen voor een klein prijsje ;-)
Hier de link van de foto(collage) die ik afgelopen maandag maakte.
Met mijn voetjes in het babybadje waar alledrie de kids hun ochtendwasje in hebben gekregen toen ze baby waren en met een boek en een mok thee binnen handbereik. Was een tuinmomentje op een zwoele zomeravond ;-)
Ik ben heel benieuwd naar de kracht van de sociale media en wil jullie alvast bedanken voor het stemmen ;-)
Hier de link van de foto(collage) die ik afgelopen maandag maakte.
Met mijn voetjes in het babybadje waar alledrie de kids hun ochtendwasje in hebben gekregen toen ze baby waren en met een boek en een mok thee binnen handbereik. Was een tuinmomentje op een zwoele zomeravond ;-)
Ik ben heel benieuwd naar de kracht van de sociale media en wil jullie alvast bedanken voor het stemmen ;-)
woensdag 24 juli 2013
...en de vakantie kabbelde voort.
Oef, wat ben ik blij met een iets koelere dag tussendoor. Kan ik ff bijtrekken. Al geeft dat prachtige zonnige weer wel het gevoel van een ver weg vakantie. Maar dan met mijn eigen luxe, van alle gemakken voorziene vakantiewoning!!!
De weg naar Tholen kan ik bijna dromen. Maandag ging voor de verandering oudste zoon mee. 'Anders lig ik toch maar op bed totdat ik 's avonds moet gaan werken' zei hij. Ik dacht eigenlijk dat het niks voor hem was, maar hij hield het toch vol. Ging zelfs nog met zijn pa 'te water' om extra af te koelen. Was niet echt nodig, want er stond een heerlijk windje.
Naast ons zat een beetje stereotype familie. Je kent ze wel. Dames TE blond en een huid zo bruin en gerimpeld dat het genuine leather leek. De heren met een standaard tribal tattoo op de bovenarm en 1 man was zo donker gebruind dat ik ff twee keer moest kijken of hij nu wel of niet negroide was. Niet dus. Hebben die mensen nog nooit van de gevaren van de zon gehoord?? Ten eerste is het bruin erg onnatuurlijk, ten tweede zeer verouderend en ten derde gewoon levensgevaarlijk. Ik hou van zonnebaden, maar zo bruin hoef ik toch niet te worden.
Dinsdag had ik ff nergens zin in. Mezelf weer in dat strakke badpak hijsen. Zweterig naar Tholen, zweterig daar liggen en zweterig weer naar huis. Ik ga met mijn handicap liever niet in het water, want er zijn geen fatsoenlijke sanitaire voorzieningen aanwezig mocht dat nodig zijn.
Weet je wat we wel gedaan hebben??
We hebben het laatst gekochte zwembad (zo'n 7 jaar geleden) dat zeker 5 jaar ongebruikt in de schuur heeft gelegen weer eens tevoorschijn getoverd. Kids gingen er nooit meer in. Nu was ik blij dat we het niet hebben weggegooid. Daar heb ik, gekleed in een luchtig niet ondersteunend badpak, als een aangespoelde walvis verkoeling in gezocht. En het was heerlijk.
Ik heb de foto een beetje vervaagd. Anders was ie iets te confronterend....hihi. Oudste zoon heeft ook nog gebruik gemaakt van het zwembadje en heeft in heel zijn leven nog nooit zo lang in een tuinzwembadje gezeten als afgelopen dinsdag. Hilarisch. 's Avonds werd de barbecue aangestoken en hebben we gezellig zitten tafelen in de tuin.
Vandaag was de temperatuur een stuk aangenamer dus tijd voor een uitstapje. Vlooienmarkt/curiosamarkt in Zierikzee. Was best wel groot en er was van alles te zien. Zo leuk om te snuffelen en bekende dingen van vroeger tegen te komen. Zoals de oude sleutelhangers in onderstaande collage.....
Uiteraard ben ik niet met lege handen naar huis gegaan. Al ben ik blij dat ik mij niet bij de eerste de beste kraam gek heb laten maken. Ik kocht een grijs gewolkt sauslepeltje met korte steel en een aantal oude sleutels. Bij de ene kraam was het sauslepeltje 4 euro en er kon geen cent van de prijs af. Ik heb er nu één voor 2 euro bij een andere kraam gekocht. Lekker puh! En die sleutels waren maar 20 cent per stuk, terwijl ze bij iemand anders 1 euro per stuk waren...ha, ik trek lekker een lange neus naar die geldwolf.
Vanavond hou ik mij rustig, want het slenteren langs de kramen heeft mijn lijf geen goed gedaan....zucht.
De weg naar Tholen kan ik bijna dromen. Maandag ging voor de verandering oudste zoon mee. 'Anders lig ik toch maar op bed totdat ik 's avonds moet gaan werken' zei hij. Ik dacht eigenlijk dat het niks voor hem was, maar hij hield het toch vol. Ging zelfs nog met zijn pa 'te water' om extra af te koelen. Was niet echt nodig, want er stond een heerlijk windje.
Naast ons zat een beetje stereotype familie. Je kent ze wel. Dames TE blond en een huid zo bruin en gerimpeld dat het genuine leather leek. De heren met een standaard tribal tattoo op de bovenarm en 1 man was zo donker gebruind dat ik ff twee keer moest kijken of hij nu wel of niet negroide was. Niet dus. Hebben die mensen nog nooit van de gevaren van de zon gehoord?? Ten eerste is het bruin erg onnatuurlijk, ten tweede zeer verouderend en ten derde gewoon levensgevaarlijk. Ik hou van zonnebaden, maar zo bruin hoef ik toch niet te worden.
Dinsdag had ik ff nergens zin in. Mezelf weer in dat strakke badpak hijsen. Zweterig naar Tholen, zweterig daar liggen en zweterig weer naar huis. Ik ga met mijn handicap liever niet in het water, want er zijn geen fatsoenlijke sanitaire voorzieningen aanwezig mocht dat nodig zijn.
Weet je wat we wel gedaan hebben??
We hebben het laatst gekochte zwembad (zo'n 7 jaar geleden) dat zeker 5 jaar ongebruikt in de schuur heeft gelegen weer eens tevoorschijn getoverd. Kids gingen er nooit meer in. Nu was ik blij dat we het niet hebben weggegooid. Daar heb ik, gekleed in een luchtig niet ondersteunend badpak, als een aangespoelde walvis verkoeling in gezocht. En het was heerlijk.
Ik heb de foto een beetje vervaagd. Anders was ie iets te confronterend....hihi. Oudste zoon heeft ook nog gebruik gemaakt van het zwembadje en heeft in heel zijn leven nog nooit zo lang in een tuinzwembadje gezeten als afgelopen dinsdag. Hilarisch. 's Avonds werd de barbecue aangestoken en hebben we gezellig zitten tafelen in de tuin.
Vandaag was de temperatuur een stuk aangenamer dus tijd voor een uitstapje. Vlooienmarkt/curiosamarkt in Zierikzee. Was best wel groot en er was van alles te zien. Zo leuk om te snuffelen en bekende dingen van vroeger tegen te komen. Zoals de oude sleutelhangers in onderstaande collage.....
Uiteraard ben ik niet met lege handen naar huis gegaan. Al ben ik blij dat ik mij niet bij de eerste de beste kraam gek heb laten maken. Ik kocht een grijs gewolkt sauslepeltje met korte steel en een aantal oude sleutels. Bij de ene kraam was het sauslepeltje 4 euro en er kon geen cent van de prijs af. Ik heb er nu één voor 2 euro bij een andere kraam gekocht. Lekker puh! En die sleutels waren maar 20 cent per stuk, terwijl ze bij iemand anders 1 euro per stuk waren...ha, ik trek lekker een lange neus naar die geldwolf.
Vanavond hou ik mij rustig, want het slenteren langs de kramen heeft mijn lijf geen goed gedaan....zucht.
zondag 21 juli 2013
Zonnig en bewolkt
Veel zon, deze vakantie en ook een dagje bewolking. Het zag er zaterdag een beetje somber uit, maar die wolkenlucht is wel heel fotogeniek........
En wat dacht je van model haringkar. Ietwat aan de bejaarde kant, maar het geeft een prachtig plaatje.......
Oh, ik hoor jullie denken: BOEIE.......en ja hoor, die heb ik ook........
We kwamen van alles tegen op ons uitstapje naar Yerseke.
Ook al is het bijna doodzonde om GEEN mosselen in Yerseke te eten, toch heb ik dit niet gedaan. Om de eenvoudige reden dat ik geen mosselen lust. Kibbeling daarentegen vind ik onweerstaanbaar. En de kibbeling bij De Viskèète was de allerbeste die ik tot nu toe in mijn leven heb gegeten!!!
Wat we verder allemaal doen. Nou, niet zo veel. Vrijdag was het goed toeven in Tholen en vandaag was ook niet verkeerd. Klein half uurtje rijden en we zitten aan het water. Voor mij geen lange autoritten. Daar heb ik een gruwelijke hekel aan. Het was er vandaag loeidruk en jammer genoeg was ik mijn camera vergeten om die drukte te vereeuwigen. Dit plaatje is dus van vrijdag ;-)
Er zit 1 nadeel aan dit prachtige weer. We hadden komende week 3 dagen naar Parijs willen gaan. Maar met deze temperaturen zien we dat niet zitten. Ach, wat in het vat zit, verzuurt niet. Laten we het daar maar op houden.
En wat dacht je van model haringkar. Ietwat aan de bejaarde kant, maar het geeft een prachtig plaatje.......
Oh, ik hoor jullie denken: BOEIE.......en ja hoor, die heb ik ook........
We kwamen van alles tegen op ons uitstapje naar Yerseke.
Ook al is het bijna doodzonde om GEEN mosselen in Yerseke te eten, toch heb ik dit niet gedaan. Om de eenvoudige reden dat ik geen mosselen lust. Kibbeling daarentegen vind ik onweerstaanbaar. En de kibbeling bij De Viskèète was de allerbeste die ik tot nu toe in mijn leven heb gegeten!!!
Wat we verder allemaal doen. Nou, niet zo veel. Vrijdag was het goed toeven in Tholen en vandaag was ook niet verkeerd. Klein half uurtje rijden en we zitten aan het water. Voor mij geen lange autoritten. Daar heb ik een gruwelijke hekel aan. Het was er vandaag loeidruk en jammer genoeg was ik mijn camera vergeten om die drukte te vereeuwigen. Dit plaatje is dus van vrijdag ;-)
Er zit 1 nadeel aan dit prachtige weer. We hadden komende week 3 dagen naar Parijs willen gaan. Maar met deze temperaturen zien we dat niet zitten. Ach, wat in het vat zit, verzuurt niet. Laten we het daar maar op houden.
donderdag 18 juli 2013
Solden in Antwerpen
Woensdag begon helaas niet zo zonnig als verwacht. In plaats van een ritje Tholen werd het een ritje Antwerpen. Was weer een jaar geleden dat we daar waren. Toen bezochten manlief en ik in de vakantie de Vogelenmarkt. Dit keer werd het de binnenstad.
Ook al is de SOLDEN volop aan de gang in Belgie, ik wist me in te houden. Heb alleen een leuk armbandje gekocht, 70 % korting!!!
En dat dit boek in de uitverkoop lag is niet verwonderlijk natuurlijk ;-)
Zelfs de naam klopt niet meer, want na de troonswisseling schijnt hij de naam 'Phillipe' aan te nemen. Zullen de Vlamingen leuk vinden.
We voelden ons echte toeristen in een stad die voor ons best vertrouwd is, want er waren veel nationaliteiten vertegenwoordigd. Spaans, Engels, Duits, van alles kwam voorbij. Om de eerste honger te stillen kocht ik een lekkere wafel.
Na wat sightseeing en shoppen genoten we van een late lunch bij Désiré de Lille. En.....op de wandeling terug richting auto kwamen we ook een levend standbeeld tegen. Dat vind ik toch altijd zo knap hoe ze dat doen. Perfect gegrimeerd en zo goed stilstaan......
Donderdag was de zon weer terug en toen konden we alsnog een paar uurtjes naar 'het water'.
Oh, wat een rare foto...lol. Twee van die stijve stekken met teenslippers. Maar ja, het was een haastklusje, want ik moest snel op mijn buik om de achterkant te laten bijkleuren ;-) Het heerlijke briesje maakte de felle zon verdraagzaam. Wie weet, morgen weer, want voorlopig blijft het mooi. EN IK HEB NOG TWEEENENHALVE WEEK VAKANTIE!!!!!! I love my staycation.
Ook al is de SOLDEN volop aan de gang in Belgie, ik wist me in te houden. Heb alleen een leuk armbandje gekocht, 70 % korting!!!
En dat dit boek in de uitverkoop lag is niet verwonderlijk natuurlijk ;-)
Zelfs de naam klopt niet meer, want na de troonswisseling schijnt hij de naam 'Phillipe' aan te nemen. Zullen de Vlamingen leuk vinden.
We voelden ons echte toeristen in een stad die voor ons best vertrouwd is, want er waren veel nationaliteiten vertegenwoordigd. Spaans, Engels, Duits, van alles kwam voorbij. Om de eerste honger te stillen kocht ik een lekkere wafel.
Na wat sightseeing en shoppen genoten we van een late lunch bij Désiré de Lille. En.....op de wandeling terug richting auto kwamen we ook een levend standbeeld tegen. Dat vind ik toch altijd zo knap hoe ze dat doen. Perfect gegrimeerd en zo goed stilstaan......
Donderdag was de zon weer terug en toen konden we alsnog een paar uurtjes naar 'het water'.
Oh, wat een rare foto...lol. Twee van die stijve stekken met teenslippers. Maar ja, het was een haastklusje, want ik moest snel op mijn buik om de achterkant te laten bijkleuren ;-) Het heerlijke briesje maakte de felle zon verdraagzaam. Wie weet, morgen weer, want voorlopig blijft het mooi. EN IK HEB NOG TWEEENENHALVE WEEK VAKANTIE!!!!!! I love my staycation.
Abonneren op:
Posts (Atom)



















