.....zit je op zaterdagmiddag zomaar even op facebook te gluren. Kom je een berichtje tegen waar je vrijkaartjes kunt winnen voor de
Harvest Winterfair in Wouwse Plantage, je hoeft alleen maar een reactie achter te laten. Voor de gein doe je dit en een uurtje later krijg je een berichtje dat je kaartjes hebt gewonnen!! Wat een geluk. Ik had deze zondag sowieso al afgesproken met vriendin Wicky en zij vond het helemaal niet erg dat onze bestemming veranderde. I.p.v. met de trein naar Breda gingen we met de auto naar WP. We hebben een TOP-uitje gehad. Zooooo ontzettend leuk. Ook nog vreselijke gelachen en da's heel gezond natuurlijk........
Eerst was ik nog een beetje nerveus. Zou dat wel goed komen? Lagen die kaartjes echt wel klaar op mijn naam? Voor de zekerheid had ik de bevestigings-mail uitgeprint en meegenomen. Maar het kwam goed hoor. Ik kreeg de twee vrijkaartjes en we konden het terrein op. Sinds een aantal jaren worden er een zomerfair en winterfair gehouden op Landgoed Wouwse Plantage. In een grijs verleden ben ik eens naar de zomereditie geweest met man en kids. Nog nooit de wintereditie bezocht, maar het was echt geweldig.
Bij binnenkomst werden we uitbundig begroet door een hele jonge, slanke (?) kerstman. Natuurlijk moesten we op de foto!! En daarna kon het snuffelen beginnen. Eh...nee...we hebben niet aan die kerstman gesnuffeld...hihi. Er waren overdekte kramen met heel veel leuke spulletjes. En smakelijke spullen. Nee, het gaat weer niet over de kerstman. Ik heb het over griekse salades, gevulde olijven en pepers, garnalen en we mochten alles proeven. Ik heb, toen we naar huis gingen, een heerlijke mozzarella-salade gekocht.
Bij de eerste de beste kraam was het al prijs en kocht ik een slinger van wit hout. We keken onze ogen uit, zagen veel mooie woonaccessoires en omdat het tegen etenstijd liep, hebben we uiteraard in de koffietent geluncht. Je kon op de fair verschillende workshops volgen. Wicky en ik gingen voor het vilten kerstengeltje. We kregen les van Heidi van
Atelier de Viltbloem en hadden dolle pret tijdens het knutselen. Met een beetje hulp van Heidi zijn onze engeltjes aardig gelukt!! Ik ben er best een beetje trots op ;-)
Op het landgoed is ook een brandweermuseum. Prachtig om die oude brandweerwagens te bezichtigen. Evenals de oude gebouwen die het landgoed rijk is.
Tussendoor waren er verschillende optredens. Heel bijzonder waren de White Horses die een kunststukje op stelten lieten zien. Maar daar hebben we eigenlijk ook heel hard om moeten lachen. Hoe dat zo? Nou, deze als paarden verklede dames droegen grijze maillots met witte naad. Daarover hadden ze een vleeskleurige slip, want ja, maillots willen wel eens afzakken en met stelten aan je handen trek je dat niet makkelijk op. Nu zat bij 1 van de optredende dames de naad van haar maillot zo scheef dat het net leek of er een inlegkruisje uit die vleeskleurige slip piepte. Ik zag het en Wicky zei het (zachtjes hoor) en dat werkte nogal op onze lachspieren, Maar voor de rest niks dan respect voor deze dames. Je zal maar een hele dag op 4 stelten balanceren....knap hoor.

Het was een super-uitje!! En na afloop heel spannend, want het parkeerterrein waar de auto stond was een vreselijk drassig, blubberig weiland. Het zou er om spannen of we weg konden rijden of vast zouden komen te zitten. Er stond zelfs een soort tractor klaar om auto's los te trekken. Gelukkig hadden we die niet nodig en met een beetje modderspuiten reden we vlotjes weg. Ik zit nog steeds na te genieten...........