dinsdag 10 september 2013

Vrije zondag en de kermis.

Grr&%#rrrr.....konden Wicky en ik afgelopen zondag eindelijk weer eens een keertje afspreken voor één van onze gebruikelijke zondagsuitjes (te voet richting stad, soms alleen iets drinken, soms tapa's erbij), is het kermis!! De terrassen zijn meer dan gehalveerd om plaats te maken voor dit schreeuwerige volksvertier.
Daar hadden wij absoluut geen zin in. De kermis is niet aan ons besteed. Vroeger, toen de kinderen nog klein(er) waren, hoorde het er bij. En het was ook hartstikke leuk en gezellig. Die glunderende gezichtjes als ze op een politiemotor in de draaimolen zaten of in de vliegtuigjes. Touwtje trekken, ballen gooien. Na afloop een zak oliebollen mee naar huis en smikkelen maar. Maar wij zijn de kermis ontgroeid dus moest er een alternatief verzonnen worden. En daar zijn wij best goed in al zeg ik het zelf.

Aangezien wij dicht bij de Belgische grens wonen en onze zuiderburen tenminste verstand hebben van openbaar vervoerprijzen, tuften we met de auto naar Essen om daar de trein naar Antwerpen te pakken. Voor € 5,40 per persoon kochten we een retourtje naar deze mooie, oergezellige, bourgondische stad en zo'n 40 minuten later kwamen we op het prachtige station van Antwerpen aan.


Omdat foto's maken niet ons doel was, heb ik er maar ééntje van dit station gemaakt. Maar als je nieuwsgierig bent, ga gerust een googelen, want het station is een echt juweel!!

Onze eerste stop was Starbucks voor een lekker bakkie. Jammer dat ik geen koffie lust, want van die verschillende smaken ging ik welhaast watertanden. Ik nam een thee en Wicky een smakelijk uitziende koffie met koek.


Tijdens onze zomervakantie waren mijn man en ik ook naar Antwerpen geweest en hadden toen geluncht bij een alleraardigste tearoom. Ik hoopte stiekem dat ik die terug kon vinden, maar wij waren vanaf een heel andere kant naar het centrum gelopen. Wicky en ik begonnen aan onze zoektocht. Het was gezellig druk op straat ondanks dat de winkels niet open waren. Na een flink stuk gelopen te hebben, was ik het spoor volledig bijster. Ik dacht dat we niet eens in de buurt waren van tearoom Désiré de Lille, dus Wicky ging het vragen bij een Take-Out tentje. Zij vraagt, kijkt opzij, ik kijk omhoog en allebei roepen we 'dit is het, we zijn er al'. Het take-out loket hoort bij Désiré de Lille en een stukje verder in de straat is de tearoom.


We vonden snel een plekje op het verrassend grote terras achter het etablissement en gingen allebei voor de garnalenkroketjes. Jammie....zoooooo lekker. We genoten met volle teugen want het was, ondanks de sombere voorspellingen voor die dag, stralend en zonnig weer!!


En we moeten het uitstapje nog een keer overdoen, want Wicky vergat te lachen op deze foto...hihi.

Op de terugweg naar het station namen we bij het Take-out loket een wafel. Helaas was die niet zo lekker, beetje taai. Desalniettemin was ons uitstapje Antwerpen zeer geslaagd en zeer zeker voor herhaling vatbaar. Klinkt trouwens wel een klein beetje decadent: Kom we gaan ff lunchen in Antwerpen. Is toch buitenland ;-)


What's next??
Shoppen in Milaan of sightseeing in Barcelona. Ik droom nog even verder.....hahahaha......



dinsdag 3 september 2013

Wapentuig en wapenfeiten.

Bij gebrek aan inspiratie duik ik even in het verleden. Geen jaren terug hoor. Eerder een paar maandjes...afgelopen mei. Net na het examen van jongste zoon. Wat er toen gebeurde was zo iets wonderbaarlijks......hij (jongste zoon dus) begon uit zichzelf zijn kamer op te ruimen. Dat was nog nooit eerder vertoond. Een schat aan herinneringen kwam voorbij. Speeltjes uit Happy Meals, werkstukken van de basisschool (Heb ik bewaard, want daar zitten juweeltjes tussen. Vooral de verzonnen enquetes die het werkstuk compleet maakten...hihi), een hoop papieren en ander troep en......het door de jaren heen verzameld plastic wapentuig. Van de 6 vuilniszakken die volledig gevuld uit zijn kamer kwamen heb ik geen foto gemaakt. Van zijn schietgeweertjes wel......


Niet dat hij vaak 'oorlogje' speelde. Maar hij was van heel jongs af aan helemaal bezeten van soldaten, leger, oorlogsfilms en WOII. Heeft ook lang geroepen dat hij soldaat wilde worden. Is ooit met zijn pa naar een open dag van de landmacht geweest en vond onze vakantie in Normandië helemaal geweldig. Inmiddels zit hij op universiteit Tilburg en studeert hij economie. Iets heel anders en dat is een pak van mijn hart.

Om even terug te komen op die 'verzonnen enquetes'. Grappig dat onder zijn schoolfoto, die tijdens de diploma-uitreiking getoond werd, de begeleidende tekst 'levendige fantasie' stond. Dus met veel fantasie door het VWO gerold....lol. Ik ben benieuwd wat dat gaat worden op de universiteit......

Nu iets recenters.....
Een wapenfeit van dochter. Zij ging afgelopen vrijdag met vriendje bij de bouw van een corsowagen kijken en.....werd meteen aan het werk gezet. Ze vond het zo leuk dat ze zaterdag ook nog dahlia's ging 'tikken'. Helaas moest ze tijdens het bloemencorso in Zundert zelf werken, maar wat was ze trots toen ze hoorde dat de wagen, waar zij een kleine bijdrage aan had geleverd, op de derde plaats was geeindigd!!
Vandaag stond er toevallig een artikel in de krant over hoe veel stress de bouwclub heeft gehad om alles op tijd af te krijgen.......


Ik ben benieuwd of het volgend jaar bij haar weer gaat kriebelen, want het schijnt nogal verslavend te zijn.....

En nu nog even mijn wapenfeit. het cadeautje, inclusief kerstkaart, voor mijn kerstgekke vriendin Natasja.


Het was om de mand te doen, maar ze vond de kerstkaart en de uitgeprinte kerstideetje het allerleukste. Vooral omdat op de kaart 'sing Christmas carrols' stond en dat was zij 2 dagen eerder aan het doen toen zij mij belde en ik kerstliedjes op de achtergrond hoorde....lol.

dinsdag 27 augustus 2013

Yes I can!!!

Nou ja........het is in ieder geval 1 keertje gelukt. Onder begeleiding ;-)
Het kriebelde al een tijdje. Ik wilde het echt eens een keer proberen, maar telkens kreeg ik 'cold feet' . Of eerder angstaanvallen....
Waar ik het over heb?
Eh...over het feit dat ik wel een rijbewijs heb, maar niet veel rijervaring. Stadsritjes gaan nog wel, in oostelijke richting naar woonboulevard Breda en in westelijke richting naar Intratuin durf ik ook. En een stukje België in omdat een vriendin in Essen woont is eveneens geen probleem. Lastiger wordt het als ik taxi moet spelen en oudste zoon naar Kruisland moet brengen. Dan moet ik alleen retour en schemering te samen met een bochtige weg bezorgen mij klamme handjes en verkrampte schoudertjes.
En toch ben ik naar....tadaaaa....Rhoon gereden!!! Want in Rhoon was wat te beleven afgelopen weekend (24 + 25 augustus)

Weken geleden had ik de aankondiging al gezien: een Kasteelfair met heel veel brocante, georganiseerd door Corrie van De zoete inval. Daar wilde ik bij zijn. Eerst zou een collega meegaan, maar die had uiteindelijk andere verplichtingen. Toen vriendin Natasja gepolst. Zij zag het wel zitten en durft sowieso overal naar toe te rijden dus we zouden met haar auto gaan. Maarrrrrrr........die kriebels dat ik het zelf wilde proberen kwamen weer opzetten. Natas had er alle vertrouwen in. Ik iets minder, maar uiteindelijk heb ik ZELLUF GEREDEN!! Zij heeft me er doorheen gesleept. Bleef heel rustig en daar werd ik ook weer rustig van. Ik ben best een beetje trots op mezelf al besef ik heel goed dat ik deze overwinning aan Natasja heb te danken. Dus duizendmaal dank, lieve vriendin!!!


Nu terug naar de brocante fair. Die was geweldig!! Perfect georganiseerd. We konden bij de plaatselijke Intratuin parkeren en werden met een pendelbusje naar de plek van bestemming gebracht. Eenmaal binnen leek het bijna een sprookje. De sfeer, de vele kramen met de prachtigste spullen en het weer was ook al perfect. We begonnen met een bakkie thee en iets zoets. Je kon het geen gebakje noemen. Nee......het was met recht patisserie te noemen. Was nog moeilijk kiezen, want er stonden zoveel lekkere taartjes.Na wat wikken en wegen gingen we allebei voor de frambozenclafoutis. Jammie!!!

Eenmaal op het grote veld met de kramen hebben we onze ogen uitgekeken en genoten van al dat moois. Het was een topdag. Halverwege nog een keer aan 'de zoete koek'. Een millionairslice. Mierzoet, veel calorietjes, maar vreselijk lekker. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik deze dag weer inlijst en toevoeg aan mijn hoofdstukje: Mooie herinneringen!!


Wat betreft mijn rij-angst: daarin ben ik niet alleen. Toen ik maandag op mijn werk kwam en over mijn overwinning vertelde, waren er een aantal collega's die precies hetzelfde hebben............

zondag 4 augustus 2013

Op de valreep.....

.....mijn laatste vakantieverslagje. Ik ben niet zo schrijflustig geweest als vorig jaar. Toen kreeg ik het voor elkaar om iedere twee dagen een stukje te schrijven. Maar ja, that was then and this is now. Het was  nu ook veel warmer.
Maandag was de bekende wielerronde 'Draai van de Kaai' en daardoor was ik het grootste deel van de dag alleen thuis. Heb ik snel mijn wc-kes een grondige poetsbeurt gegeven. Yep, als het manvolk van huis is gaat deze dame met wc-borstels en chloor het porselein te lijf en dat voelt zo heerlijk. Een hele dag een fris en vooral schoon toilet ;-) 's Middags gezellig bij een vriendin in de tuin gelounged onder het genot van een lekker bakkie thee, want ik doe niet aan alcoholische versnaperingen.

Dinsdagochtend gewandeld en voor de rest niet veel gedaan die dag. Want woensdag gingen we naar Amsterdam....met de trein. Ik reis nooit met de trein en ik denk dat ik vanaf nu ook NOOIT MEER MET DE TREIN GA REIZEN. Echt, ik vind er niks aan.

Vanaf station Centraal liepen we meteen naar de Dam, want we hadden kaartjes voor Madame Tussaud. Voor de Amsterdamse bestrating had ik duidelijk de verkeerde schoenen aan. Met mijn krakkemikkige rug waren een paar stevige bergschoenen beter geweest, maar ja...da's niet zo elegant. In de rij bij dit wassenbeeldenmuseum heb ik me kapot geërgerd. Er lopen van die 'crewmembers' rond die mensen achter in de rij verleiden met het aanbod dat ze met bijbetaling van 5 euro meteen naar binnen mogen. Het gevolg was dat onze rij niet opschoot. Slim idee om meer geld in het laatje te krijgen natuurlijk, maar zeer vervelend voor de andere wachtenden. Na 10 minuten waren we nog geen centimeter opgeschoten. Toen zijn we weggegaan en hebben eerst wat rondgelopen en geluncht. 

Wat later, bij onze tweede poging, ging de rij wat vlotter. Gelukkig maar, want onze kaartjes waren via internet besteld en ook al afgerekend. Het was er erg druk en dat is niet verwonderlijk natuurlijk. Het viel nog niet mee om foto's te maken zonder medetoeristen al is dat uiteindelijk aardig gelukt. Geen toerist te zien, alleen maar wassen beelden.

Jammer genoeg zijn de foto's die mijn man gemaakt heeft allemaal bewogen.....

Wazig met George, wazig met Robbie en wazig met Sean. Ach, ga ik gewoon nog een keertje terug met mijn dochter. Zij kan veel beter foto's maken. Alhoewel......die treinreis.....

Het was leuk om weer eens een keertje in Amsterdam te zijn, maar dodelijk vermoeiend. Ondanks de vele rustpauzes die we namen......


Voortaan doe ik het wel met de foto's.......


Omdat mijn rug het echt niet meer hield hebben zijn we op de trein gestapt om in Delft, waar onze oudste zoon studeert, weer uit te stappen. Daar hebben we lekker gegeten bij.............

Het koningspaar was er ook. Als grote deurposters op het dames en herentoilet. Jammer dat ik daar dan weer geen foto van heb gemaakt.

Donderdag was ik gebroken. Omdat het weer een zonnige zomerse dag was togen we naar Tholen. De zon was een weldaad voor mijn pijnlijke gewrichtjes al kon ik niet echt mijn draai vinden. Helemaal niet toen oudste zoon belde met de vraag waar de tuinslang lag. Hij had het zwembad weer opgezet en toen wilde ik liefst meteen naar huis zodat ik ook kon poedelen.

s' Avonds zijn we met ons vijfjes uit eten geweest. Was 1 van de weinige dagen dat ons gezin compleet was. Manlief en ik hebben wel vakantie, maar de kids niet. Scheelde mij ook bergen was. Vorig jaar heb ik een paar dagen van MIJN vakantie moeten gebruiken om de vakantiewas van oudste zoon en dochter weg te werken. Nu draai ik wel wasjes, maar ik strijk niet....
Oh...en oudste zoon maakt ook aardige foto's....

Zoals deze, van dochter en mij.

Vrijdag, op de warmste dag van het jaar, heb ik de kunst van het poedelen geperfectioneerd. Zwembad, water en twee grote zwembanden. Oogjes dicht, zon op mijn snoet en ik waande mij in de Middellandse Zee.


Zaterdag waren de temperaturen weer 'normaal' en heb ik wat boodschapjes gedaan.

Vandaag naar Kaatsheuvel gereden. Niet voor de Efteling, Neeeeee. Er was een zomermarkt en....die viel zwaar tegen. Wel leuk was het om de winkel Yvonne's Brocante te bezoeken. Helaas was de eigenaresse (nog) niet aanwezig toen wij er waren.

Op de terugweg een tussenstop gemaakt in Bosschenhoofd..........

Coupe 'lekker' en coupe 'zomer'.....mmmmmm.........

Terugkijkend op de afgelopen weken was dit een hele goeie vakantie!!! Geen inpakstress, geen reisstress, prachtig weer en veel relaxen. Wat wil een mens nog meer!!
Woensdag sta ik ingeroosterd dus dan is het echt gedaan met de pret en begint het 'echte' leven weer.


zondag 28 juli 2013

Na zonneschijn komt........onweer :-(

Die wisselvalligheid in het weer was ff wennen. Soms moesten de plannen worden aangepast. Zoals donderdag, toen na een bewolkt begin toch ineens halverwege de ochtend de zon doorbrak. We stonden klaar om naar de Krabbenfoor (braderie in naburig Bergen op Zoom) te gaan, maar besloten op het laatste moment om toch maar naar de Bergs Diep-sluizen bij Tholen te rijden. Goeie keus, want we hebben weer heerlijk kunnen genieten van het zonnetje!!!

Vrijdag zag het er naar uit dat regen roet in het Krabbenfoor-eten zou gooien. Gelukkig klaarde het na de middag op en ging deze Tullepetoan met manlief naar het 'vijandige' Krabbengat (carnavalsvijanden wel te verstaan...hihi) Het moet gezegd......het is een hele leuke braderie!!!

Het was mooi weer, gezellig druk en er was van alles te zien.

Veel creativiteit:

Line-dance, levende muziek en ander entertainment:

Overvolle terrasjes (hier zaten wij):

Heel veel kramen waaronder deze met Dutch Design-krukjes (het boekenkrukje vind ik super):

Lavendelvelden:

Echt waar:

Het was een zeer geslaagd uitstapje, maar wel ontzettend vermoeiend.

En toen werd het zaterdag...........
Die vergeten we maar snel. Het werd toch tijd om mijn gewrichtjes te laten rusten ;-)

Zondag wilde manlief naar de kermis in Tilburg en ik.....eh, liever niet. Teveel herrie en zo. Als alternatief gingen we op de fiets naar een ontzettend leuk lunchadres, Lodge Visdonk. Ik had er al veel over gehoord en nu ben ik er dan eindelijk een keer geweest!!


Het eten was heerlijk. Was nog moeilijk kiezen met al dat lekkers op de menukaart. (klik voor de site)
Na zo'n supermaal vond ik het niet eens erg dat mijn man een blonde pakte ;-)
Kijk, zijn (doop)naam staat er op!! 

Het was een verkwikkende dag. Niet meer zo klef warm als de afgelopen dagen. Perfect om een tuinkarweitje aan te pakken. Ik heb het 'prikbord'pallet gedeeltelijk geverfd. Was vorig jaar 1 van mijn vakantieprojecten. Ik heb het toen in een donkere beits gezet en dat was ik een beetje beu. Zo somber. Vandaar dat ik een blikje verf in de uitverkoop kocht en de voorste planken een lichtere kleur heb gegeven.


Gewoon over de beits gekwast. We zien wel wat er gebeurt. Ziet er een stuk beter uit.

zaterdag 27 juli 2013

Willen jullie stemmen op mijn foto?

Ik zag vandaag de wedstrijd via de nieuwsbrief van Intratuin en dacht: 'Doe eens gek'. Hij loopt over een paar dagen al af, maar wie weet haal ik net genoeg stemmen voor een klein prijsje ;-)
Hier de link van de foto(collage) die ik afgelopen maandag maakte.
Met mijn voetjes in het babybadje waar alledrie de kids hun ochtendwasje in hebben gekregen toen ze baby waren en met een boek en een mok thee binnen handbereik. Was een tuinmomentje op een zwoele zomeravond ;-)
Ik ben heel benieuwd naar de kracht van de sociale media en wil jullie alvast bedanken voor het stemmen ;-)

woensdag 24 juli 2013

...en de vakantie kabbelde voort.

Oef, wat ben ik blij met een iets koelere dag tussendoor. Kan ik ff bijtrekken. Al geeft dat prachtige zonnige weer wel het gevoel van een ver weg vakantie. Maar dan met mijn eigen luxe, van alle gemakken voorziene vakantiewoning!!!

De weg naar Tholen kan ik bijna dromen. Maandag ging voor de verandering oudste zoon mee. 'Anders lig ik toch maar op bed totdat ik 's avonds moet gaan werken' zei hij. Ik dacht eigenlijk dat het niks voor hem was, maar hij hield het toch vol. Ging zelfs nog met zijn pa 'te water' om extra af te koelen. Was niet echt nodig, want er stond een heerlijk windje.


Naast ons zat een beetje stereotype familie. Je kent ze wel. Dames TE blond en een huid zo bruin en gerimpeld dat het genuine leather leek. De heren met een standaard tribal tattoo op de bovenarm en 1 man was zo donker gebruind dat ik ff twee keer moest kijken of hij nu wel of niet negroide was. Niet dus. Hebben die mensen nog nooit van de gevaren van de zon gehoord?? Ten eerste is het bruin erg onnatuurlijk, ten tweede zeer verouderend en ten derde gewoon levensgevaarlijk. Ik hou van zonnebaden, maar zo bruin hoef ik toch niet te worden.

Dinsdag had ik ff nergens zin in. Mezelf weer in dat strakke badpak hijsen. Zweterig naar Tholen, zweterig daar liggen en zweterig weer naar huis. Ik ga met mijn handicap liever niet in het water, want er zijn geen fatsoenlijke sanitaire voorzieningen aanwezig mocht dat nodig zijn.
Weet je wat we wel gedaan hebben??
We hebben het laatst gekochte zwembad (zo'n 7 jaar geleden) dat zeker 5 jaar ongebruikt in de schuur heeft gelegen weer eens tevoorschijn getoverd. Kids gingen er nooit meer in. Nu was ik blij dat we het niet hebben weggegooid. Daar heb ik, gekleed in een luchtig niet ondersteunend badpak, als een aangespoelde walvis verkoeling in gezocht. En het was heerlijk.


Ik heb de foto een beetje vervaagd. Anders was ie iets te confronterend....hihi. Oudste zoon heeft ook nog gebruik gemaakt van het zwembadje en heeft in heel zijn leven nog nooit zo lang in een tuinzwembadje gezeten als afgelopen dinsdag. Hilarisch. 's Avonds werd de barbecue aangestoken en hebben we gezellig zitten tafelen in de tuin.

Vandaag was de temperatuur een stuk aangenamer dus tijd voor een uitstapje. Vlooienmarkt/curiosamarkt in Zierikzee. Was best wel groot en er was van alles te zien. Zo leuk om te snuffelen en bekende dingen van vroeger tegen te komen. Zoals de oude sleutelhangers in onderstaande collage.....



Uiteraard ben ik niet met lege handen naar huis gegaan. Al ben ik blij dat ik mij niet bij de eerste de beste kraam gek heb laten maken. Ik kocht een grijs gewolkt sauslepeltje met korte steel en een aantal oude sleutels. Bij de ene kraam was het sauslepeltje 4 euro en er kon geen cent van de prijs af. Ik heb er nu één voor 2 euro bij een andere kraam gekocht. Lekker puh! En die sleutels waren maar 20 cent per stuk, terwijl ze bij iemand anders 1 euro per stuk waren...ha, ik trek lekker een lange neus naar die geldwolf.


Vanavond hou ik mij rustig, want het slenteren langs de kramen heeft mijn lijf geen goed gedaan....zucht.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...