zondag 28 april 2013

Oef, dat was druk......

....maar ik heb het overleefd!! Ik heb er zelfs nog wat extra activiteiten bij gedaan. In mijn voorlaatste blogje had ik een lijstje van mijn agenda van die week geplaatst en daar is nog een woensdagmiddagwandeling met mijn eerste wandelmaatje Carla bijgekomen, donderdagmiddag naar de stad met dochter en 's avonds meegelopen met de hond uitlaten met Wicky. En vrijdag was daar.....RUST. Nou ja, dat viel wel mee, want in mijn huisje moest van alles gebeuren. Ik ben als een witte tornado tekeer gegaan. Alles lukte en toen ik 's avonds het laatste stuk gestreken had, had ik een heerlijk voldaan gevoel. Maar wat heb ik genoten van al die gezellige uitstapjes. Ik heb alleen niet overal foto's van en daar baal ik dan weer van. Wel de camera mee en dan vergeten door de gezelligheid. Van de high tea heb ik wel een paar foto's. Al hadden we de helft al opgegeten voordat ik er aan dacht....lol......

Bij Intratuin meteen mijn cadeaubon besteed. Al heb ik daar weer geen foto's van. Het was gezellig bijkletsen met Carla en Mariette of zoals op de theepot stond....blablabla......

 En tijdens het etentje met collega's op woensdagavond werd er weer vrolijk verder gebabbeld. Ik was er hees van. Ik kan terugkijken op een geweldige week met een hoop gezellige mensen!!

En vandaag.......was het koopzondag en ging ik met Wicky naar de stad waar we dit bijzonder muzikale voertuig tegenkwamen in het overdekte winkelcentrum........
Vond ik wel grappig!!




zondag 21 april 2013

Zondagochtend gefröbel

Omdat een envelopje met geld saai is om te geven als cadeautje, flanste ik vandaag iets anders in elkaar.
De ingrediënten:

 

minipotje met neptulpjes, een verbogen paperclip, 10 euro, roze wol, breinaalden en een haaknaald. Na een uurtje (denk ik, time flies when you're having fun) had ik dit.......

 

Het linker bloempotje in een gehaakt jasje en het rechter in een gebreid, centen tussen de paperclip geklemd en bij de tulpjes gestoken. Met een folietje en een roze krulletje zag het er extra feestelijk uit:


Gelukkig vonden de jarigen het een leuk cadeautje. Dat maakte dat ik eer had van mijn werk. Maar oh, wat was dit leuk om te doen. Blij dat ik brei (en haak...hihi)





dinsdag 16 april 2013

Druk, druk, druk.....maar wel errug leuk.

Het was een beetje druk de afgelopen dagen en voor komende week staat er weer van alles op het programma. Niet dat ik zo'n enerverend leven heb. Integendeel. Maar nu de sneeuw en ijzel verdwenen zijn komen de gezellige uitjes weer op gang. En niet alleen uitjes hoor. Ook voor de eerste keer gewerkt op de tot servicepunt verbouwde Tolberg-vestiging (thuiswedstrijd voor mij). En heel veel gebreid zoals ik in mijn vorige blogje al liet zien. Vorige week donderdag ging ik 's ochtends naar de flat van mijn collega kijken (ze woont er al anderhalf jaar) en 's avonds hadden we eindelijk de lang-in-de-planning-gezeten minireünie van 'ons oude' donderdagteam. Dat was een lange zit van zo'n vijfenhalf uur maar o zo gezellig.  Heerlijk gegeten en heel veel gelachen. Al schuwden we serieuze onderwerpen ook niet hoor........


Na deze gezellige avond had ik op de parkeerplaats  een vreselijk stressmomentje. De kosten van het parkeren waren 3 euro in contanten. Thuis had ik al gezorgd voor 3 losse euromunten en die had ik bij vertrek even op het dashboard gelegd. Omdat ik de andere kant uit moest dan de anderen zat ik alleen in de auto, maar ik had gevraagd of ik als eerste door de poort mocht....voor het geval dat...... En ja hoor....eenmaal bij de poort kon ik maar 1 munt vinden. Die andere 2 waren tussen het dashboard (daar waar de kilometerteller en benzinemetertje zit) geglipt. Ik snel uitgestapt, lichtelijk panikerend zwaaiend naar mijn collega's in de andere auto. Zij gierden van het lachen natuurlijk en toen er gelukkig nog wat euromunten uit een portemonnee tevoorschijn kwamen, kon ik ook weer lachen. Die 2 euro zitten er nog steeds. Leuke spaarpot toch!!??

Tussen de bedrijven door een wildbrei-bijdrage gemaakt. Die heb ik zaterdag ingeleverd tijdens de brei-inloop bij de bieb.

 Tijdens een eerdere brei-inloop zijn er foto's gemaakt. Sta ik ook op. Ben net even druk in gesprek met een collega......lol........Ik zat daar niet eens te breien, maar te haken.


Zaterdag was er een kofferbakverkoop in één van de R'daalse parkeergarage's en daar vond ik deze keigave, gebutste koffiebus.


Ik was samen met een vriendin en uiteraard sloegen we een terrasje niet over. Dat deden we zondag zelfs nog eens dunnetjes over. Toen gingen we te voet richting stad om op ons vaste terrasje een bakkie te doen. Het zit 'm in die amaretto met slagroom (slecht voor mij, lactoseintolerantie....oei) waardoor dit ons favo terras is ;-)

Ben begonnen met een volgend breiproject. Daar heb ik een fleecedeken voor in reepjes geknipt. Wat een karwei. Ik hoop dat het een tas wordt al zou het ook een fiasco kunnen worden. We zien wel. Het houdt mij van de straat zullen we maar zeggen. Maar vandaag ben ik wel de straat op geweest. Een flinke wandeling gemaakt met 2 buurvrouwen inmiddels. We zijn al bijna een wandelclub ;-)


Nu mijn lijstje voor komende week. Ik hoop dat ik het volhoud.
Woensdag shoppen en lunchen met oudste zoon.
Donderdag een hele dag werken.
Vrijdag proberen iets aan mijn huishouden te doen en mijn ma komt op de koffie.
Zaterdag een paar uurtjes werken.
Zondag naar de jarige tweeling van Wicky
Maandag naar de markt met Natasja.
Dinsdag High Tea bij Intratuin met Carla en Mariette
Woensdag eerst werken en daarna etentje met collega's ter afscheid van Anja.

Volgens mij heb ik nog nooit zo'n volle agenda gehad. Dit is echt uitzonderlijk. Het mag van mij best wat rustiger. Ach, ik laat het maar even over me heen komen. Hierna wordt het vast weer heel erg rustig. En als het zonnetje tevoorschijn komt, rust ik uit in mijn tuintje......met mijn breiwerk.


donderdag 4 april 2013

Wedgwood en Tupperware......

....koop je gewoon bij de kringloop. Tenminste, dat deden mijn collega Petra en ik vandaag. Was een gezellig avontuur met veel lachbuien, want Petra is een doorgewinterde kringloopbezoekster met vele anekdotes. Zij kijkt op een heel andere manier naar al die oude, stoffige spullen en zo zie ik ook ineens veel meer dan wanneer ik alleen zou gaan. We worden allebei heel blij van het kopen van spulletjes voor een prikkie. Hebben twee kringloopwinkels bezocht en die ook twee keer rondgelopen. Want stel dat we iets zouden missen. Moet je toch niet aan denken.

Mijn aanwinsten voor vandaag: 2 sjaals (voor jongste zoon die er sinds februari al 3 is kwijtgeraakt), 2 Wedgwood bordjes (ik de boterhambordjes en Petra de diepe borden), verenkransje (inmiddels geplukt als een kip...hihi...), kruik, Tupperware vakkenschaal met deksel (voor allebei eentje), weckpotje, oranje magnetronschaaltjes en heel veel oude bakvormpjes.


En het leukste van alles is het bedrag dat ik heb uitgegeven. € 3,70. Daar kan ik zo van genieten.

Nog even terugkomen op die sjaals. Zondag was ik begonnen een sjaal te breien. Ik had die wol nog liggen en dacht...dat doe ik wel even. Valt dat ff tegen. Nu was het heel, heel, heel erg lang geleden dat ik voor het laatst gebreid had, maar toch heb ik er de afgelopen dagen een aardige snelheid in gekregen. Tot mijn grote spijt ben ik nog maar op de helft, terwijl ik tussen de bedrijven door steeds mijn breiwerk pak. Ik hoef in ieder geval niet meer te stressen, want zoon heeft nu een goedkope sjaal van de kringloop en tegen de tijd dat de mijne af is, zal de lente wel begonnen zijn. Trouwens heel erg verslavend, dat 'gebrei'.


't Is geen mooie sjaal, maar dat hoeft niet. Als ie maar warm is (en af voor de volgende winter....lol...)
Door deze nieuwe verslaving pakte ik ook maar meteen het wildbreien op de bieb mee al was mijn bijdrage daaraan minimaal. Ik heb nog een kans op 17 april, want dan wordt er weer aan wildbreien gedaan op de bieb!! Ik heb aan die breitafel wel hele leuke ideetjes opgedaan dus ik blijf voorlopig nog even breien.

Er moeten rond en om het huis nog meer dingen gebeuren en omdat vandaag de zon lekker scheen heb ik meteen wat snoeiwerk verricht. De vlinderstruik en kamperfoelie moesten er aan geloven. De groencontainer zat meteen vol. Nu maar hopen dat het goed komt met mijn tuintje...........






zaterdag 30 maart 2013

Venus vs Mars

Het was me afgelopen week weer heel erg duidelijk dat wij vrouwen van een hele andere planeet komen dan onze mannen. En dat het ook niet leeftijdsgebonden is hoe mannen denken.

Ik had afgesproken met een vriendin om naar de schouwburg te gaan. We waren een beetje over en weer aan het berichten wie zou rijden dus ik vroeg aan mijn man die late dienst had: rij jij zometeen zelf naar je werk of kun je met iemand meerijden? Hij reed zelf.
'Waarom dan', vroeg hij.
'Ik ga naar de schouwburg', antwoordde ik.
En toen kwamen daar de bijna legendarische woorden: Dan kun je toch met de fiets.

Afijn, we hebben sinds een paar maanden een ander, goed rijdend, tweede autootje waar ik ook mee overweg kan. Maar ik moest even met oudste zoon (21 jaar oud) overleggen, want stel dat hij eerdere plannen had gemaakt. Dan was er een probleem. Een berichtje gestuurd en hij vroeg meteen waar ik de auto voor nodig had. Toen ik het over de schouwburg had, kreeg ik een berichtje terug. 'Dan kun je toch met de fiets'.

's Avonds haalde ik mijn vriendin op en begon bovenstaand verhaal te vertellen. Nog voordat ik klaar was met vertellen wist zij al wat ik bedoelde want haar man had zo ongeveer hetzelfde gezegd: Dan ga je toch met de fiets.

Nu is de schouwburg inderdaad niet heel erg ver fietsen. Maar snappen mannen dan niet, dat als wij vrouwen een avondje uitgaan, wij niet helemaal ingepakt (sjaal, oorwarmers, wanten) ergens aan willen komen, verwaaid haar en een loopneus van de kou. Snappen ze dat echt niet???

We zijn dus gewoon met auto gegaan, naar een voorstelling met alleen maar mannen...lol....


De Bourgondisch Belgen. De poster klopt niet helemaal, want bij deze voorstelling was het Arie Koomen die het zaakje aan elkaar praatte. Best veel gelachen, maar soms ook niet. Want ja, heey, die typische, schunnige mannenhumor is iets teveel 'MARS'.

Nu nog even wat Paasei-humor er in gooien.........denk hieraan als je een eitje eet....hihihi.....


Ik wens iedereen een heel fijn Paasweekend!!

woensdag 27 maart 2013

Begrijpend lezen

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je iets leest en dat het in werkelijkheid iets heel anders is dan het beeld wat je in je hoofd krijgt. Mij overkomt dat regelmatig, want begrijpend lezen is nooit mijn sterkste kant geweest. Laatst ook weer en ik vond mijn versie eigenlijk veel leuker.
Ik zal het even uitleggen.....

Op Twitter zag ik dit berichtje voorbij komen:




Ikea-tv als eerste bij zuiderburen

'Wat leuk' dacht ik. Een nieuw programma. Gaat zeker over hoe je het Billy bouwpakket op de snelste manier in een boekenkast veranderd. Of leuke tips met Ikea 'hacks'. Die vind je ook zoveel terug op internet. Een bestaand Ikea product dat of op een andere manier gebruikt wordt, of zodanig gepimpt wordt dat zelfs de die-hard Ikeafan zou denken dat het een duur design-stuk van een gerenommeerd ontwerper is.
Bijvoorbeeld deze saladeschalen die gegroepeerd en omgekeerd onder een zwevende kast gezet een heel apart effect geven.....je moet er maar op komen.


Op deze site (klik) is nog veel meer terug te vinden. Ik begon me al een beetje te verheugen op IKEA-tv. Totdat ik op de link in het twitterberichtje klikte.....

Wat blijkt: Ikea gaat eigen smart-tv's verkopen in hun grote woonwarenhuis. Ik was best een beetje teleurgesteld :-(
Misschien moet ik toch maar Reinout Oerlemans van Eyeworks een mailtje sturen, want ik vind mijn idee TE leuk om te laten schieten. Wie weet staat mij een nieuwe carrière te wachten als bedenkster van nieuwe programma-formats. Met mijn kronkelhersens en fantasie moet dat toch niet zo moeilijk zijn. Enneh.....jullie hebben het als eerste hier gezien!!!

zaterdag 23 maart 2013

Terug naar Oegstgeest.....

.....eigenlijk 'Terug VAN Oegstgeest'. Oftewel hoe een uitstapje een survival-avontuur werd ;-)

Afgelopen donderdag was ik de gelukkige (vijfde keus, maar dat mag de pret niet drukken...lol) die met vriendin Gosia mee mocht naar de Hortus Botanicus in Leiden. Zij had gratis kaartjes via de krant en wilde er graag heen om haar nieuwe camera-onderdelen uit te proberen. Omdat de trein prijziger was dan met eigen vervoer gingen we gewoon lekker met de auto. Gelukkig voor mij is Gosia niet zo'n bangerik op de weg dan ik. Tomtom stond aan en wij babbelden er vrolijk op los. Totdat de Tomtom er opeens mee ophield. Batterij leeg en de oplader werkte niet goed. Dan de borden naar Leiden maar volgen. En we babbelden nog steeds. Totdat Gosia ineens vanuit haar linkerooghoek een vliegtuig aan zag komen. Waar zitten we eigenlijk??
Tja.........

We waren dus ietsie pietsie te ver gereden. Meteen de afslag gepakt en weer terug. Andere oplader voor Tomtom gezocht in het handschoenvakje en verhip, hij deed het weer. De rest van de autorit was een fluitje van een cent en al snel kwamen we op het geadviseerde parkeerterrein terecht. De Hortus is namelijk in de binnenstad en heeft geen eigen parkeergelegenheid. Gosia ging een parkeerkaartje kopen en ik bestudeerde de stadsplattegrond. Hoefde niet volgens Gosia want zij had immers een navigatie-app op haar telefoon. Voelen jullie hem al aankomen???

Die app heeft ons volledig de verkeerde kant uitgestuurd. Ik had daags tevoren nog opgezocht hoelang het lopen was van de parkeerplaats naar de Hortus. Ongeveer 10 minuten. Toen we zo'n twintig minuten aan de wandel waren, kregen we allebei argwaan.


Het muntje viel pas helemaal toen we het plaatsnaambord Oegstgeest tegen kwamen.  WE LIEPEN LEIDEN UIT!!! Gelukkig stond er weer een plattegrond in de buurt. Even bestudeerd en wat bleek, we waren juist verder weg van de Hortus en moesten dat hele stuk weer terug. Maarrrr......als we niet verkeerd waren gelopen, hadden we nooit deze ooievaars in het wild gezien.....

....of dit stukje Leiden....


Het wandelleed was snel vergeten. We hadden zelfs de grootste lol, want eenmaal bij het station hebben we ons eigen navigatiesysteem gemaakt. Een foto van de stadsplattegrond met mijn vinger op de plek van de Hortus Botanicus. Who needs apps...ha...we don't!!!


We kwamen al snel op de plaats van bestemming en na een warm bakkie met een overheerlijke punt pruimentaart gingen we de Hort(us) op. Gosia kon zich heerlijk uitleven met het maken van macrofoto's (kan ik niet laten zien, want ze heeft ze nog niet geüpload). En ik was ook in mijn element. Beetje fotootjes maken met mijn pocketcameraatje (mijn hobby is schrijven, niet fotograferen), beetje binnen gluren in de gebouwen die aan het Hortus terrein grensden en mensen kijken. Jammer dat het buitengebeuren nog in winterstand was en dat niet alles open was i.v.m. renovatie. We moeten gewoon een keertje terug als het beter weer is.

En dan nu.......mijn fotokes.....






Vooral deze doorkijkjes vond ik geweldig......al hebben die weinig met de natuur te maken...


Al met al was het een zeer geslaagde dag ook al verliep ie niet helemaal rimpelloos. Moraal van dit verhaal: met apps kom je nog eens ergens....behalve op de plek van bestemming....hahahahaha..

Oh ja, wie dacht dat dit blogje over het boek van Jan Wolkers ging? Sorry hoor, ik heb het boek nooit gelezen, maar als biebmiep wel heeeeeel vaak in mijn handen gehad ;-)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...