donderdag 4 april 2013

Wedgwood en Tupperware......

....koop je gewoon bij de kringloop. Tenminste, dat deden mijn collega Petra en ik vandaag. Was een gezellig avontuur met veel lachbuien, want Petra is een doorgewinterde kringloopbezoekster met vele anekdotes. Zij kijkt op een heel andere manier naar al die oude, stoffige spullen en zo zie ik ook ineens veel meer dan wanneer ik alleen zou gaan. We worden allebei heel blij van het kopen van spulletjes voor een prikkie. Hebben twee kringloopwinkels bezocht en die ook twee keer rondgelopen. Want stel dat we iets zouden missen. Moet je toch niet aan denken.

Mijn aanwinsten voor vandaag: 2 sjaals (voor jongste zoon die er sinds februari al 3 is kwijtgeraakt), 2 Wedgwood bordjes (ik de boterhambordjes en Petra de diepe borden), verenkransje (inmiddels geplukt als een kip...hihi...), kruik, Tupperware vakkenschaal met deksel (voor allebei eentje), weckpotje, oranje magnetronschaaltjes en heel veel oude bakvormpjes.


En het leukste van alles is het bedrag dat ik heb uitgegeven. € 3,70. Daar kan ik zo van genieten.

Nog even terugkomen op die sjaals. Zondag was ik begonnen een sjaal te breien. Ik had die wol nog liggen en dacht...dat doe ik wel even. Valt dat ff tegen. Nu was het heel, heel, heel erg lang geleden dat ik voor het laatst gebreid had, maar toch heb ik er de afgelopen dagen een aardige snelheid in gekregen. Tot mijn grote spijt ben ik nog maar op de helft, terwijl ik tussen de bedrijven door steeds mijn breiwerk pak. Ik hoef in ieder geval niet meer te stressen, want zoon heeft nu een goedkope sjaal van de kringloop en tegen de tijd dat de mijne af is, zal de lente wel begonnen zijn. Trouwens heel erg verslavend, dat 'gebrei'.


't Is geen mooie sjaal, maar dat hoeft niet. Als ie maar warm is (en af voor de volgende winter....lol...)
Door deze nieuwe verslaving pakte ik ook maar meteen het wildbreien op de bieb mee al was mijn bijdrage daaraan minimaal. Ik heb nog een kans op 17 april, want dan wordt er weer aan wildbreien gedaan op de bieb!! Ik heb aan die breitafel wel hele leuke ideetjes opgedaan dus ik blijf voorlopig nog even breien.

Er moeten rond en om het huis nog meer dingen gebeuren en omdat vandaag de zon lekker scheen heb ik meteen wat snoeiwerk verricht. De vlinderstruik en kamperfoelie moesten er aan geloven. De groencontainer zat meteen vol. Nu maar hopen dat het goed komt met mijn tuintje...........






9 opmerkingen:

  1. Jeetje, Wedgwood bij de kringloop .... 't moet niet gekker worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De laatste tijd slaag ik er minder vaak, maar de kringloop blijft leuk! Mooie aanwinsten heb je gescoord, zelfs Wedgwood!

    En met de tuin komt het vast goed.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kringloop was voor 2 jaar geleden nog een paradijs maar nu hebben meerdere mensen de weg gevonden en hier bij ons kopen veel verkopers 's morgens in alle vroegte kijken en nemen de beste spulletjes mee en gaan ze doorverkopen. Jammer vind ik dat.
    Nou breien is aan mij niet besteed, ik heb er een pesthekel aan en heb toevallig voor mijn kerststuk een klein stukje moeten breien....ik vind er werkelijk niets aan en hoe ik het ook doe opeens heb ik minder steken of ineens meer....geniet maar lekker van je spulletjes en een fijn weekend....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig wat een vondsten, Marion! Das nog eens leuk kringlopen zo!
    Fijn weekend!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezelligheid om samen de kringloop te bestormen...maar gelijk heb je, je ziet dan meer dan alleen!!!
    Wat leuk dat je aan het breien bent, het is idd verslavend en het is heerlijk ontspannen!!!


    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed geslaagd bij de kringloop en ook nog voor een leuk bedrag!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig om samen te gaan en dan ook nog leuke spullen scoren .Hier is er tegenwoordig niets leuks meer te vinden jammer genoeg!
    Fijn weekend.Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zouden wij zijn zonder kringloop :-)
    Ik kan deze winkels echt niet missen en inderdaad wat een gevoel zo van kijk eens wat ik hier allemaal gekocht heb en dat voor enkele euro's, gewoon geweldig toch!!

    Ben weer terug in blogland en dus kom ik regelmatig even kijken.

    Veel liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 3 euro 70? Dan heb je hele leuke dingen gescoord! Zelf hebben wij hier ook een kringloop, maar daar hebben ze lijkt wel alleen spullen die ze uit grijze bakken hebben gepulkt. Wat een bende en wat een viezigheid! Het stinkt ook helemaal, maar als ik dit soort posten voorbij zie komen, dan denk ik toch dat ik maar eens bij een ander ga kijken.

    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...