Jaja, het onmogelijke is gebeurd. De kinderen hebben voor een ontzettend leuke verrassing gezorgd, deze Moederdag. Twee jaar geleden schreef ik er al over (klik). Over mijn grootste wens op mijn moederdagverlanglijstje: een mooie foto van mijn driespan. Destijds heb ik tijdens ons tripje Parijs verschillende foto's van hun drieën gemaakt en op de mooiste foto presteerde jongste zoon het om niet één, maar twee middelvingers omhoog te steken (rechtsonder in collage)
Dit jaar had ik wederom 'de foto' op mijn verlanglijst gezet en zie hier....de aanhouder wint. Toen de andere cadeautjes waren uitgepakt, zei oudste zoon ineens dat er nog een cadeautje was maar daar moest ik naar zoeken. Volgens het koud, koud, warm, warm spelletje....wat een klier.
Maar toen ik eindelijk het laatste presentje vond was ik sprakeloos en schoot ik helemaal vol. Een prachtige foto van mijn drie kanjers. Oudste zoon had iedereen 'gemobiliseerd'. Dochter had de camera met de zelfontspanner ingesteld en jongste zoon (van die middelvingers) werkte zowaar een beetje mee wat op zich al een klein wonder is.
En ook al is deze foto misschien niet helemaal perfect belicht, voor mij is ie van onschatbare waarde!!!
dinsdag 14 mei 2013
zaterdag 4 mei 2013
Met grof geweld.
Al een aantal keertjes heb ik geschreven over mijn megagrote hibiscus in mijn postzegeltuintje. En evenzoveel keer over mijn gebrek aan snoeikwaliteiten. In een reactie bij 1 van die blogjes kwam de tip dat je een hibiscus ook kunt knotten (volgens mij van Eefie), maar dat is natuurlijk best eng. Vorig jaar heb ik het niet niet aangedurfd en dit jaar.......tja, wat zal ik zeggen. Ik wilde niet meteen een groot gapend inkijkgat in mijn tuin dus ik heb een compromis gemaakt. De hibiscus is voor de helft geknot. En dat heb ik niet zelf gedaan natuurlijk. Ik zaag zo ongeveer 3 kwartier op 1 tak. Jongste zoon heeft voor mij het zware werk gedaan. In een tempo waar mijn mond van openviel. Hij heeft ook geholpen met het opruimwerk en dat was een gezellig moeder/zoon momentje.
De hibiscus ziet er nu best een beetje raar uit en als ie het niet overleefd is het pech gehad. Dan heb ik geen andere keus dan hem helemaal te verwijderen. Als dat gebeurt zal ik hem missen, want hij staat al een eeuwigheid en tig tuinveranderingen verder op hetzelfde plekje. De tijd zal het leren, dus.......
.........wordt vervolgd
De hibiscus ziet er nu best een beetje raar uit en als ie het niet overleefd is het pech gehad. Dan heb ik geen andere keus dan hem helemaal te verwijderen. Als dat gebeurt zal ik hem missen, want hij staat al een eeuwigheid en tig tuinveranderingen verder op hetzelfde plekje. De tijd zal het leren, dus.......
.........wordt vervolgd
donderdag 2 mei 2013
De laatste....
.....Koninginnedag. Al was het natuurlijk eigenlijk Kroningsdag.
Met kippenvel en een brok in mijn keel heb ik zitten kijken naar de abdicatie, inhuldiging en koningsvaart. Supertrots dat ik Nederlander ben en wel hierom:
Wat zag de vrouw van onze koning er prachtig uit. Iedereen heeft het toch over de jurken van Jan Taminiau. GE-WEL-DIG. Waar een klein land groot in kan zijn. Van mij mag het koningshuis nog lang blijven bestaan. Ook goed voor de handelsbetrekkingen. Dat stond vandaag toevallig in de krant (ik lees BNdeStem).
'Royals Rule'.
De hele dag was super. Heel anders dan toen Beatrix ingehuldigd werd. Laten we daar maar nooit meer bij stilstaan. Het was een waardig feest voor dit sympathieke koningspaar en hun kinderen. En een heel mooi afscheid van koningin Beatrix, die in de afgelopen 33 jaar ons aller harten gestolen heeft. Mijne wel in ieder geval. Van een zakelijke afstandelijke vrouw is zij door de jaren heen veranderd in een warme en betrokken koningin. Nu kan ze lekker gaan genieten en oma zijn.
Trouwens, ik heb niet de hele dag voor de buis gehangen, want er moest een vrijmarkt bezocht worden. Samen met Wicky. Op fb kreeg ik de vraag of Wicky en ik ook wel mannen hebben, omdat wij nogal vaak samen op pad zijn. Ja, we zijn allebei getrouwd, maar onze mannen houden niet van dit soort uitstapjes. En wij des te meer. Volgens mij was dit ons lustrum wat betreft Koninginnedag en dat hebben we goed gevierd. Omdat de terrasjes op de Markt overvol waren, belandden wij in de tuin van één van de horecagelegenheden alwaar wij ons op de loungebank neervlijden, ver van alle drukte. Heerlijk relaxed en met het zonnetje op onze snoet de kaart bestudeerd. We waren er snel uit.....het moesten tapa's zijn. Dat was Genieten met een hoofdletter. Het was tenslotte een feestdag!!
Uiteindelijk heb ik de vrijmarkt ook nog wat weten te scoren. Een schattig armbandje en een leuke bonbon-etagère.
Die foto linksonder is door een andere vriendin (Gosia) gemaakt. We lachen nogal uitbundig, omdat we op dat moment zagen dat zij onverwacht een foto wilde maken. Gosia is namelijk vergroeid met haar camera. Foto's maken is een grote hobby van haar en wij kregen door dat wij 'slachtoffer' waren. Maar die foto geeft precies het gevoel weer van die dag!!!
Het was een mooie dag met een Koninklijk randje.
Met kippenvel en een brok in mijn keel heb ik zitten kijken naar de abdicatie, inhuldiging en koningsvaart. Supertrots dat ik Nederlander ben en wel hierom:
Wat zag de vrouw van onze koning er prachtig uit. Iedereen heeft het toch over de jurken van Jan Taminiau. GE-WEL-DIG. Waar een klein land groot in kan zijn. Van mij mag het koningshuis nog lang blijven bestaan. Ook goed voor de handelsbetrekkingen. Dat stond vandaag toevallig in de krant (ik lees BNdeStem).
'Royals Rule'.
De hele dag was super. Heel anders dan toen Beatrix ingehuldigd werd. Laten we daar maar nooit meer bij stilstaan. Het was een waardig feest voor dit sympathieke koningspaar en hun kinderen. En een heel mooi afscheid van koningin Beatrix, die in de afgelopen 33 jaar ons aller harten gestolen heeft. Mijne wel in ieder geval. Van een zakelijke afstandelijke vrouw is zij door de jaren heen veranderd in een warme en betrokken koningin. Nu kan ze lekker gaan genieten en oma zijn.
Trouwens, ik heb niet de hele dag voor de buis gehangen, want er moest een vrijmarkt bezocht worden. Samen met Wicky. Op fb kreeg ik de vraag of Wicky en ik ook wel mannen hebben, omdat wij nogal vaak samen op pad zijn. Ja, we zijn allebei getrouwd, maar onze mannen houden niet van dit soort uitstapjes. En wij des te meer. Volgens mij was dit ons lustrum wat betreft Koninginnedag en dat hebben we goed gevierd. Omdat de terrasjes op de Markt overvol waren, belandden wij in de tuin van één van de horecagelegenheden alwaar wij ons op de loungebank neervlijden, ver van alle drukte. Heerlijk relaxed en met het zonnetje op onze snoet de kaart bestudeerd. We waren er snel uit.....het moesten tapa's zijn. Dat was Genieten met een hoofdletter. Het was tenslotte een feestdag!!
Uiteindelijk heb ik de vrijmarkt ook nog wat weten te scoren. Een schattig armbandje en een leuke bonbon-etagère.
Die foto linksonder is door een andere vriendin (Gosia) gemaakt. We lachen nogal uitbundig, omdat we op dat moment zagen dat zij onverwacht een foto wilde maken. Gosia is namelijk vergroeid met haar camera. Foto's maken is een grote hobby van haar en wij kregen door dat wij 'slachtoffer' waren. Maar die foto geeft precies het gevoel weer van die dag!!!
Het was een mooie dag met een Koninklijk randje.
zondag 28 april 2013
Oef, dat was druk......
....maar ik heb het overleefd!! Ik heb er zelfs nog wat extra activiteiten bij gedaan. In mijn voorlaatste blogje had ik een lijstje van mijn agenda van die week geplaatst en daar is nog een woensdagmiddagwandeling met mijn eerste wandelmaatje Carla bijgekomen, donderdagmiddag naar de stad met dochter en 's avonds meegelopen met de hond uitlaten met Wicky. En vrijdag was daar.....RUST. Nou ja, dat viel wel mee, want in mijn huisje moest van alles gebeuren. Ik ben als een witte tornado tekeer gegaan. Alles lukte en toen ik 's avonds het laatste stuk gestreken had, had ik een heerlijk voldaan gevoel. Maar wat heb ik genoten van al die gezellige uitstapjes. Ik heb alleen niet overal foto's van en daar baal ik dan weer van. Wel de camera mee en dan vergeten door de gezelligheid. Van de high tea heb ik wel een paar foto's. Al hadden we de helft al opgegeten voordat ik er aan dacht....lol......
Bij Intratuin meteen mijn cadeaubon besteed. Al heb ik daar weer geen foto's van. Het was gezellig bijkletsen met Carla en Mariette of zoals op de theepot stond....blablabla......
En tijdens het etentje met collega's op woensdagavond werd er weer vrolijk verder gebabbeld. Ik was er hees van. Ik kan terugkijken op een geweldige week met een hoop gezellige mensen!!
En vandaag.......was het koopzondag en ging ik met Wicky naar de stad waar we dit bijzonder muzikale voertuig tegenkwamen in het overdekte winkelcentrum........
Vond ik wel grappig!!
Bij Intratuin meteen mijn cadeaubon besteed. Al heb ik daar weer geen foto's van. Het was gezellig bijkletsen met Carla en Mariette of zoals op de theepot stond....blablabla......
En vandaag.......was het koopzondag en ging ik met Wicky naar de stad waar we dit bijzonder muzikale voertuig tegenkwamen in het overdekte winkelcentrum........
Vond ik wel grappig!!
zondag 21 april 2013
Zondagochtend gefröbel
Omdat een envelopje met geld saai is om te geven als cadeautje, flanste ik vandaag iets anders in elkaar.
De ingrediënten:
minipotje met neptulpjes, een verbogen paperclip, 10 euro, roze wol, breinaalden en een haaknaald. Na een uurtje (denk ik, time flies when you're having fun) had ik dit.......
Het linker
bloempotje in een gehaakt jasje en het rechter in een gebreid, centen tussen
de paperclip geklemd en bij de tulpjes gestoken. Met een folietje en een roze krulletje zag het er extra feestelijk uit:
Gelukkig vonden de jarigen het een leuk cadeautje. Dat maakte dat ik eer had van mijn werk. Maar oh, wat was dit leuk om te doen. Blij dat ik brei (en haak...hihi)
De ingrediënten:
minipotje met neptulpjes, een verbogen paperclip, 10 euro, roze wol, breinaalden en een haaknaald. Na een uurtje (denk ik, time flies when you're having fun) had ik dit.......
Gelukkig vonden de jarigen het een leuk cadeautje. Dat maakte dat ik eer had van mijn werk. Maar oh, wat was dit leuk om te doen. Blij dat ik brei (en haak...hihi)
dinsdag 16 april 2013
Druk, druk, druk.....maar wel errug leuk.
Het was een beetje druk de afgelopen dagen en voor komende week staat er weer van alles op het programma. Niet dat ik zo'n enerverend leven heb. Integendeel. Maar nu de sneeuw en ijzel verdwenen zijn komen de gezellige uitjes weer op gang. En niet alleen uitjes hoor. Ook voor de eerste keer gewerkt op de tot servicepunt verbouwde Tolberg-vestiging (thuiswedstrijd voor mij). En heel veel gebreid zoals ik in mijn vorige blogje al liet zien. Vorige week donderdag ging ik 's ochtends naar de flat van mijn collega kijken (ze woont er al anderhalf jaar) en 's avonds hadden we eindelijk de lang-in-de-planning-gezeten minireünie van 'ons oude' donderdagteam. Dat was een lange zit van zo'n vijfenhalf uur maar o zo gezellig. Heerlijk gegeten en heel veel gelachen. Al schuwden we serieuze onderwerpen ook niet hoor........
Na deze gezellige avond had ik op de parkeerplaats een vreselijk stressmomentje. De kosten van het parkeren waren 3 euro in contanten. Thuis had ik al gezorgd voor 3 losse euromunten en die had ik bij vertrek even op het dashboard gelegd. Omdat ik de andere kant uit moest dan de anderen zat ik alleen in de auto, maar ik had gevraagd of ik als eerste door de poort mocht....voor het geval dat...... En ja hoor....eenmaal bij de poort kon ik maar 1 munt vinden. Die andere 2 waren tussen het dashboard (daar waar de kilometerteller en benzinemetertje zit) geglipt. Ik snel uitgestapt, lichtelijk panikerend zwaaiend naar mijn collega's in de andere auto. Zij gierden van het lachen natuurlijk en toen er gelukkig nog wat euromunten uit een portemonnee tevoorschijn kwamen, kon ik ook weer lachen. Die 2 euro zitten er nog steeds. Leuke spaarpot toch!!??
Tussen de bedrijven door een wildbrei-bijdrage gemaakt. Die heb ik zaterdag ingeleverd tijdens de brei-inloop bij de bieb.
Tijdens een eerdere brei-inloop zijn er foto's gemaakt. Sta ik ook op. Ben net even druk in gesprek met een collega......lol........Ik zat daar niet eens te breien, maar te haken.
Zaterdag was er een kofferbakverkoop in één van de R'daalse parkeergarage's en daar vond ik deze keigave, gebutste koffiebus.
Ik was samen met een vriendin en uiteraard sloegen we een terrasje niet over. Dat deden we zondag zelfs nog eens dunnetjes over. Toen gingen we te voet richting stad om op ons vaste terrasje een bakkie te doen. Het zit 'm in die amaretto met slagroom (slecht voor mij, lactoseintolerantie....oei) waardoor dit ons favo terras is ;-)
Ben begonnen met een volgend breiproject. Daar heb ik een fleecedeken voor in reepjes geknipt. Wat een karwei. Ik hoop dat het een tas wordt al zou het ook een fiasco kunnen worden. We zien wel. Het houdt mij van de straat zullen we maar zeggen. Maar vandaag ben ik wel de straat op geweest. Een flinke wandeling gemaakt met 2 buurvrouwen inmiddels. We zijn al bijna een wandelclub ;-)
Nu mijn lijstje voor komende week. Ik hoop dat ik het volhoud.
Woensdag shoppen en lunchen met oudste zoon.
Donderdag een hele dag werken.
Vrijdag proberen iets aan mijn huishouden te doen en mijn ma komt op de koffie.
Zaterdag een paar uurtjes werken.
Zondag naar de jarige tweeling van Wicky
Maandag naar de markt met Natasja.
Dinsdag High Tea bij Intratuin met Carla en Mariette
Woensdag eerst werken en daarna etentje met collega's ter afscheid van Anja.
Volgens mij heb ik nog nooit zo'n volle agenda gehad. Dit is echt uitzonderlijk. Het mag van mij best wat rustiger. Ach, ik laat het maar even over me heen komen. Hierna wordt het vast weer heel erg rustig. En als het zonnetje tevoorschijn komt, rust ik uit in mijn tuintje......met mijn breiwerk.
Na deze gezellige avond had ik op de parkeerplaats een vreselijk stressmomentje. De kosten van het parkeren waren 3 euro in contanten. Thuis had ik al gezorgd voor 3 losse euromunten en die had ik bij vertrek even op het dashboard gelegd. Omdat ik de andere kant uit moest dan de anderen zat ik alleen in de auto, maar ik had gevraagd of ik als eerste door de poort mocht....voor het geval dat...... En ja hoor....eenmaal bij de poort kon ik maar 1 munt vinden. Die andere 2 waren tussen het dashboard (daar waar de kilometerteller en benzinemetertje zit) geglipt. Ik snel uitgestapt, lichtelijk panikerend zwaaiend naar mijn collega's in de andere auto. Zij gierden van het lachen natuurlijk en toen er gelukkig nog wat euromunten uit een portemonnee tevoorschijn kwamen, kon ik ook weer lachen. Die 2 euro zitten er nog steeds. Leuke spaarpot toch!!??
Tussen de bedrijven door een wildbrei-bijdrage gemaakt. Die heb ik zaterdag ingeleverd tijdens de brei-inloop bij de bieb.
Tijdens een eerdere brei-inloop zijn er foto's gemaakt. Sta ik ook op. Ben net even druk in gesprek met een collega......lol........Ik zat daar niet eens te breien, maar te haken.
Zaterdag was er een kofferbakverkoop in één van de R'daalse parkeergarage's en daar vond ik deze keigave, gebutste koffiebus.
Ik was samen met een vriendin en uiteraard sloegen we een terrasje niet over. Dat deden we zondag zelfs nog eens dunnetjes over. Toen gingen we te voet richting stad om op ons vaste terrasje een bakkie te doen. Het zit 'm in die amaretto met slagroom (slecht voor mij, lactoseintolerantie....oei) waardoor dit ons favo terras is ;-)
Ben begonnen met een volgend breiproject. Daar heb ik een fleecedeken voor in reepjes geknipt. Wat een karwei. Ik hoop dat het een tas wordt al zou het ook een fiasco kunnen worden. We zien wel. Het houdt mij van de straat zullen we maar zeggen. Maar vandaag ben ik wel de straat op geweest. Een flinke wandeling gemaakt met 2 buurvrouwen inmiddels. We zijn al bijna een wandelclub ;-)
Nu mijn lijstje voor komende week. Ik hoop dat ik het volhoud.
Woensdag shoppen en lunchen met oudste zoon.
Donderdag een hele dag werken.
Vrijdag proberen iets aan mijn huishouden te doen en mijn ma komt op de koffie.
Zaterdag een paar uurtjes werken.
Zondag naar de jarige tweeling van Wicky
Maandag naar de markt met Natasja.
Dinsdag High Tea bij Intratuin met Carla en Mariette
Woensdag eerst werken en daarna etentje met collega's ter afscheid van Anja.
Volgens mij heb ik nog nooit zo'n volle agenda gehad. Dit is echt uitzonderlijk. Het mag van mij best wat rustiger. Ach, ik laat het maar even over me heen komen. Hierna wordt het vast weer heel erg rustig. En als het zonnetje tevoorschijn komt, rust ik uit in mijn tuintje......met mijn breiwerk.
donderdag 4 april 2013
Wedgwood en Tupperware......
....koop je gewoon bij de kringloop. Tenminste, dat deden mijn collega Petra en ik vandaag. Was een gezellig avontuur met veel lachbuien, want Petra is een doorgewinterde kringloopbezoekster met vele anekdotes. Zij kijkt op een heel andere manier naar al die oude, stoffige spullen en zo zie ik ook ineens veel meer dan wanneer ik alleen zou gaan. We worden allebei heel blij van het kopen van spulletjes voor een prikkie. Hebben twee kringloopwinkels bezocht en die ook twee keer rondgelopen. Want stel dat we iets zouden missen. Moet je toch niet aan denken.
Mijn aanwinsten voor vandaag: 2 sjaals (voor jongste zoon die er sinds februari al 3 is kwijtgeraakt), 2 Wedgwood bordjes (ik de boterhambordjes en Petra de diepe borden), verenkransje (inmiddels geplukt als een kip...hihi...), kruik, Tupperware vakkenschaal met deksel (voor allebei eentje), weckpotje, oranje magnetronschaaltjes en heel veel oude bakvormpjes.
En het leukste van alles is het bedrag dat ik heb uitgegeven. € 3,70. Daar kan ik zo van genieten.
Nog even terugkomen op die sjaals. Zondag was ik begonnen een sjaal te breien. Ik had die wol nog liggen en dacht...dat doe ik wel even. Valt dat ff tegen. Nu was het heel, heel, heel erg lang geleden dat ik voor het laatst gebreid had, maar toch heb ik er de afgelopen dagen een aardige snelheid in gekregen. Tot mijn grote spijt ben ik nog maar op de helft, terwijl ik tussen de bedrijven door steeds mijn breiwerk pak. Ik hoef in ieder geval niet meer te stressen, want zoon heeft nu een goedkope sjaal van de kringloop en tegen de tijd dat de mijne af is, zal de lente wel begonnen zijn. Trouwens heel erg verslavend, dat 'gebrei'.
't Is geen mooie sjaal, maar dat hoeft niet. Als ie maar warm is (en af voor de volgende winter....lol...)
Door deze nieuwe verslaving pakte ik ook maar meteen het wildbreien op de bieb mee al was mijn bijdrage daaraan minimaal. Ik heb nog een kans op 17 april, want dan wordt er weer aan wildbreien gedaan op de bieb!! Ik heb aan die breitafel wel hele leuke ideetjes opgedaan dus ik blijf voorlopig nog even breien.
Er moeten rond en om het huis nog meer dingen gebeuren en omdat vandaag de zon lekker scheen heb ik meteen wat snoeiwerk verricht. De vlinderstruik en kamperfoelie moesten er aan geloven. De groencontainer zat meteen vol. Nu maar hopen dat het goed komt met mijn tuintje...........
Mijn aanwinsten voor vandaag: 2 sjaals (voor jongste zoon die er sinds februari al 3 is kwijtgeraakt), 2 Wedgwood bordjes (ik de boterhambordjes en Petra de diepe borden), verenkransje (inmiddels geplukt als een kip...hihi...), kruik, Tupperware vakkenschaal met deksel (voor allebei eentje), weckpotje, oranje magnetronschaaltjes en heel veel oude bakvormpjes.
En het leukste van alles is het bedrag dat ik heb uitgegeven. € 3,70. Daar kan ik zo van genieten.
Nog even terugkomen op die sjaals. Zondag was ik begonnen een sjaal te breien. Ik had die wol nog liggen en dacht...dat doe ik wel even. Valt dat ff tegen. Nu was het heel, heel, heel erg lang geleden dat ik voor het laatst gebreid had, maar toch heb ik er de afgelopen dagen een aardige snelheid in gekregen. Tot mijn grote spijt ben ik nog maar op de helft, terwijl ik tussen de bedrijven door steeds mijn breiwerk pak. Ik hoef in ieder geval niet meer te stressen, want zoon heeft nu een goedkope sjaal van de kringloop en tegen de tijd dat de mijne af is, zal de lente wel begonnen zijn. Trouwens heel erg verslavend, dat 'gebrei'.
't Is geen mooie sjaal, maar dat hoeft niet. Als ie maar warm is (en af voor de volgende winter....lol...)
Door deze nieuwe verslaving pakte ik ook maar meteen het wildbreien op de bieb mee al was mijn bijdrage daaraan minimaal. Ik heb nog een kans op 17 april, want dan wordt er weer aan wildbreien gedaan op de bieb!! Ik heb aan die breitafel wel hele leuke ideetjes opgedaan dus ik blijf voorlopig nog even breien.
Er moeten rond en om het huis nog meer dingen gebeuren en omdat vandaag de zon lekker scheen heb ik meteen wat snoeiwerk verricht. De vlinderstruik en kamperfoelie moesten er aan geloven. De groencontainer zat meteen vol. Nu maar hopen dat het goed komt met mijn tuintje...........
Abonneren op:
Posts (Atom)














