donderdag 2 mei 2013

De laatste....

.....Koninginnedag. Al was het natuurlijk eigenlijk Kroningsdag.
Met kippenvel en een brok in mijn keel heb ik zitten kijken naar de abdicatie, inhuldiging en koningsvaart. Supertrots dat ik Nederlander ben en wel hierom:


Wat zag de vrouw van onze koning er prachtig uit. Iedereen heeft het toch over de jurken van Jan Taminiau. GE-WEL-DIG. Waar een klein land groot in kan zijn. Van mij mag het koningshuis nog lang blijven bestaan. Ook goed voor de handelsbetrekkingen. Dat stond vandaag toevallig in de krant (ik lees BNdeStem).
 'Royals Rule'.

De hele dag was super. Heel anders dan toen Beatrix ingehuldigd werd. Laten we daar maar nooit meer bij stilstaan. Het was een waardig feest voor dit sympathieke koningspaar en hun kinderen. En een heel mooi afscheid van koningin Beatrix, die in de afgelopen 33 jaar ons aller harten gestolen heeft. Mijne wel in ieder geval. Van een zakelijke afstandelijke vrouw is zij door de jaren heen veranderd in een warme en betrokken koningin. Nu kan ze lekker gaan genieten en oma zijn.


Trouwens, ik heb niet de hele dag voor de buis gehangen, want er moest een vrijmarkt bezocht worden. Samen met Wicky. Op fb kreeg ik de vraag of Wicky en ik ook wel mannen hebben, omdat wij nogal vaak samen op pad zijn. Ja, we zijn allebei getrouwd, maar onze mannen houden niet van dit soort uitstapjes. En wij des te meer. Volgens mij was dit ons lustrum wat betreft Koninginnedag en dat hebben we goed gevierd. Omdat de terrasjes op de Markt overvol waren, belandden wij in de tuin van één van de horecagelegenheden alwaar wij ons op de loungebank neervlijden, ver van alle drukte. Heerlijk relaxed en met het zonnetje op onze snoet de kaart bestudeerd. We waren er snel uit.....het moesten tapa's zijn. Dat was Genieten met een hoofdletter. Het was tenslotte een feestdag!!
Uiteindelijk heb ik de vrijmarkt ook nog wat weten te scoren. Een schattig armbandje en een leuke bonbon-etagère.

Die foto linksonder is door een andere vriendin (Gosia) gemaakt. We lachen nogal uitbundig, omdat we op dat moment zagen dat zij onverwacht een foto wilde maken. Gosia is namelijk vergroeid met haar camera. Foto's maken is een grote hobby van haar en wij kregen door dat wij 'slachtoffer' waren. Maar die foto geeft precies het gevoel weer van die dag!!!

Het was een mooie dag met een Koninklijk randje.



11 opmerkingen:

  1. Volgens mij heeft heel Nederland genoten...ik in ieder geval wel, met als jij. Het was een heerlijke en gezellige dag en we mogen inderdaad trots zijn op zo'n mooi koningspaar!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vond het allemaal even mooi op de tv van kroningsdag, heb heerlijk ervan genoten hoor.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Marion,
    Het was geweldig! We hebben genoten, volgens haar weer maar dan op Koningsdag. Liefs xxx Wicky

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgend jaar weer maar dan op Koningsdag, moet het zijn, mijn mobiel doet raar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben ook enorm genoten. Heerlijk dat er niets is misgegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond de ceremonie ook ontroerend! De derde jurk van Maxima vond ik het mooist, de eerste eigenlijk niet zo… Dat vond ik een beetje een samengeraapt zootje, een beetje dit, een beetje dat, een beetje zus, een beetje zo.

    Maar superfijn dat er die dag geen wanklanken waren zoals toen bij Beatrix.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, ik vind het ook een indrukwekkende dag en gebeurtenissen.
    En zo feestelijk allemaal.
    Een mooi weekend Marion!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige dag was het, ik heb er ook zo van genoten!!

    fijn weekend Marion en tot op FB of WF:)
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb net als jij ook zo genoten en ook ik moest af en toe een traantje wegpinken.
    Wat een superleuke foto van jou, het plezier straalt er af.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En wat hebben we er met z'n allen van genoten! :-)
    Prachtige foto's Marion! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...