maandag 16 mei 2011

GENIETMOMENT

Wat is mijn ultieme genietmoment?? Eerlijk gezegd zou ik het niet weten. Is het als ik mijn ouders weet te verrassen? Of voor het eerst in het voorjaarszonnetje een boterham eet in mijn tuintje? Met mijn hele gezin tegelijk aan tafel? Of zoals afgelopen zaterdag met een collega lunchen op een bank in het park, gierend van het lachen? Afspreken met vriendinnen?

Als ik mijn blogjes teruglees zitten er heel wat genietmomenten tussen. Ik heb iedere dag wel momentjes waarop ik mij blij en gelukkig voel. Ook mindere momenten hoor, maar die zijn nodig om juist de genietmomenten beter te kunnen waarderen!!!

Even denken......genietmoment...........nou, deze foto komt heel dicht bij.......


Het stiekeme kiekje dat ik gemaakt heb van mijn dierbaren die nietsvermoedend naar de Arc de Triomphe staan te kijken. Ons tripje Parijs was één groot genietmoment. Vooral omdat we SAMEN waren. En dat is tegenwoordig een zeldzaamheid met baantjes, studie en sport......

Meer genietmomenten kun je teruglezen op het blog van Renny van http://bizzyathome.blogspot.com/2011/05/genietmomentjechallenge.html

zondag 15 mei 2011

Fietsen, wandelen en een cadeautje

Ik maak tegenwoordig van bijna iedere zondag een vriendinnendag. Deze week ook weer. Manlief naar de voetbal, kids slapen uit. Zelfs als ze niet uitslapen hebben ze ma niet nodig dus.....ik kan gaan en staan waar ik wil. Heerlijk is dat.

Ik heb twee hele goeie vriendinnen die voor mij het gemis van een zus (ik heb ook geen broers) compenseren en waar ik alles mee kan bespreken. En zij uiteraard ook met mij. Echte hartsvriendinnen. We spreken heel af en toe met zijn drieen af, maar meestal apart. Zo kwam het dat ik vandaag met Wicky op de fiets naar 2 verschillende rommelmarkten ging met de nadruk op rommel dus niks gekocht. En op een, ietwat winderig,  terrasje (what's new...hihi) belandde. Later op de middag heb ik met andere vriendin Natasja een stevige wandeling gemaakt. Bijkletsen, wat filosoferen, beetje klagen EN lichaamsbeweging....de perfecte manier om een iets te koude zondagmiddag door te komen.
Was weer gezellig.......

Even terug naar gisteren, toen ik na een lange, saaie werkdag thuis kwam (ik zou op zaterdag ook niet naar de bieb gaan) was daar een verrassing. De give-away van Bella Bosso was aangekomen. Dat betekende.....CADEAUTJES UITPAKKEN. Wat voor moois er in het pakket zat??........hier komen de foto's!!


Uit het pakketje kwamen een geweldig mooie dekschaal met lieve blauwe bloemetjes, twee harten, 1 van porselein met blauwe bloemetjes en 1 metalen met een mooie lavendelafbeelding en een schattig geurzakje met de geur van ....CHOCOLA.....mmmmmmm.


Ik wil Colinda en Jeroen van Bella Bosso langs deze weg  hartelijk bedanken voor deze ontzettende leuke cadeautjes. Ik heb er een mooi plekje voor gevonden en de dekschaal komt perfect uit bij de botervloot die van mijn oma is geweest. Het vaasje met mijn wijwaterbakje past er ook goed bij. Ik ga er alleen een andere kan bij zoeken.



p.s Voor het geval dat iedereen denkt dat ik een hele zondag gelummeld heb......valt mee....tussen de bedrijven door 4 wassen gedraaid. Gaat allemaal gewoon door en voor mijn vriendinnen is het niet anders....

vrijdag 13 mei 2011

WAAAATTTTT....STAPELEN GESTOPT??!!....


....net nu ik heel veel nieuwe stapel-inspiratie heb.
En die storing op Blogger gisteren en vandaag was ook al zo'n beproeving. Ik heb jullie allemaal gemist.
Vorige week stond er bij mij een stapel-blog voorgeprogrammeerd, omdat ik toen niet thuis was. In de hoop dat hij vanzelf op het aangegeven tijdstip gepubliceerd zou worden. Alleen gebeurde er niks (kan dat eigenlijk wel?). Die stapel bewaar ik tot na de zomerstop, want Irma heeft beloofd dat 'Stapelen op vrijdag' terugkomt.

Voor deze week heb ik zo'n leuke stapel verzonnen, dat ik hem evenzogoed plaats.
Vorige week was ik met mijn dierbaren in het prachtige Parijs (mocht je het nog niet meegekregen hebben, dan is het nu wel duidelijk....hihihi). Daar werden we belaagd door heel veel Eiffeltorentjes-verkopers.
 Hier zijn er een paar.......


Vooral jongste zoon had er last van. Was een beetje zijn eigen schuld, want hij vond het grappig om af te dingen op de prijs. Dat terwijl hij helemaal niet van plan was om iets te kopen.
We hebben deze mannen een poosje geobserveerd. Zodra er een agent in de buurt kwam, stoven ze alle kanten op en waren ze in no-time uit het zicht verdwenen. Om even later weer vrolijk terug te keren en door te gaan met hun opdringerige verkooppraktijken.
Ik vraag me trouwens af wat het verhaal is achter deze straatventers. Worden ze gedwongen? Zijn ze illegaal in Frankrijk en proberen ze op deze manier wat bij te verdienen? Valt er überhaupt  iets mee te verdienen?
Er waren genoeg toeristen op de been, maar er werd bitter weinig verkocht.
Ach ja, op deze vragen zal ik waarschijnlijk nooit antwoord krijgen.

En dan nu......tadaaaaaa......de stapel


Jaja, jongste zoon kocht maar liefst 12 Eiffeltoren-sleutelhangers....IN EEN SOUVENIRWINKEL!!!!! Om aan 'chickies'(straattaal van tegenwoordig) te geven. De reden waarom hij ze in een winkel kocht en niet bij de venters wil ik jullie niet onthouden. Hij beweerde dat de sleutelhangers van de straatverkoopers veel sneller kapot zouden gaan. Wat denk je van metaalmoeheid...ze lopen er een hele dag mee te rammelen.
Daar zit natuurlijk wat in, maar ik moest wel heel erg hard lachen om zijn verklaring.

Nu nog even een foto van de enige echte..........

woensdag 11 mei 2011

Pièces de Paris

Stukjes Parijs, een klein beetje anders.........


Beeldige balkonnetjes


Vergane glorie, maar nog steeds statig
 
De mooiste reclamezuilen


Bomvolle boot

Mooiste foto van dochter...lijkt wel een filmster ;-)


Bob Marley


Uitrusten

Hij leek zo dichtbij.......



Schitterende fontein


Tweedehands boeken



Geweldige gevel
 
Pech in Parijs


Ze aten uit je hand

Au Bonne Marché - fournituren

Da's duidelijk.....


Daktuin, te zien  vanuit ons hotelraam

Hier leken wij de toeristische attractie

Kunstwerk bij Grand Arche - La Defense

Grafdecoratie

Pere Lachaise

Mmmmmmmmmmm

Au Bonne Marche

De foto's staan in willekeurige volgorde. Zo hebben wij Parijs OOK beleefd. Je komt van alles tegen. Er zijn zoveel mooie, BIJZONDERE dingen te zien. Het is een HEERLIJKE stad om al wandelend op ontdekkingsreis te gaan......

maandag 9 mei 2011

Moederdag kwam te vroeg dit jaar.

Althans voor mij. Dat vergt enige uitleg.....
Ik heb de afgelopen weken veel te doen gehad. Was heel erg bezig met de tuin en spulletjes hiervoor te kopen. Had die spataderbehandeling waardoor ik een paar dagen minder mobiel was. Ik was met van alles bezig behalve met mijn verlanglijstje voor Moederdag. En mijn kinderen eisen een lijstje. Liefst met een stuk of 5 dingen er op zodat ik niet precies kan weten wat ik ga krijgen.

Dit jaar was ik het dus vergeten. Op het laatste moment de folders doorgespit en ik vond iets. Ik had eigenlijk maar 1 wens. Overlegd met de kinderen of ze dat goed vonden, want ze willen het liefst alledrie apart een cadeautje geven. Gelukkig vonden ze het niet erg om dit keer een gezamenlijk cadeau te geven. Laat nu dat éne wat ik graag had willen hebben (een nieuwe compacte waterkoker, in de kleur zwart, voor een schappelijke prijs) uitverkocht zijn. Manlief was er, in opdracht van de kinderen, op af gegaan. Helaas niet meer voorradig. Aangezien dit precies 1 dag voor ons tripje Parijs was, wist ik niks meer te verzinnen en hadden de kinderen geen tijd meer om nog iets te gaan kopen.

Ach, ik vind het niet eens erg. Ik had in Parijs een nieuwe wens en dat was foto's maken waar ze alledrie opstonden. Klein beetje chantage erbij want 'jullie hebben geen cadeautje' hihihi. Toen ze klein waren, maakten we veel vaker van dat soort foto's. Een portretfoto laten maken bij een echte fotograaf zou helemaal top zijn, maar is bijna niet te doen. Baantjes, sport, studie.....we zitten al bijna nooit meer met zijn vijven tegelijk aan tafel, denk je dat een afspraak bij een fotograaf wel gaat lukken?


Nu heeft jongste zoon, van kleins af aan, de onhebbelijke gewoonte om gek te doen op familiefoto's. En helaas....puber als hij is, hij is het nog niet verleerd. De mooiste foto van mijn driespan, waarop ze alledrie leuk lachen, is niet te gebruiken om uit te vergroten.....niet 1, maar 2 middelvingers.....zucht.......


Maf kind. Maar gisteren ging hij, op zondag, wel even voor mij naar de supermarkt en da's beter dan een mooie foto of cadeautje.......

Mijn moeder wist ik wel te verrassen. Ik had een mooi Parijs-lijstje gekocht. Het was niet eens kitscherig, spijt dat ik er geen voor mijzelf heb meegebracht. Van bovenstaande foto heb ik een collage gemaakt en ik kan je zeggen.....het was een groot succes......


Mijn Parijs-blogje vind je hier

zaterdag 7 mei 2011

PARIJS IS....eh....pijn lijden??!!

Nou ja....voor mij dan toch. Neemt niet weg dat ik GENOTEN heb van ons 3-daagse tripje PARIJS. Ondanks dat mijn lijf nu op instorten staat (eigenlijk al ingestort is). Ik waggel als een dronken eend. Echt...er is geen spier in mijn lijf die ik NIET voel. Ze zijn allemaal prominent aanwezig. Dit weekend maar even bijkomen en maandag hoef ik gelukkig maar 4 uurtjes te werken.


Ahhhh....PARIJS....ik hou zo van die stad. In mei 2007 en mei 2008 zijn we ook geweest. Nu dus voor de derde keer en de weergoden waren ons gunstig gezind, want we hadden wederom geen jas nodig. 's Avonds een vest aan was genoeg. Daar was het ons om te doen, Paris by Night beleven. Dat hadden we de vorige keren niet meegemaakt, mede door mijn lichamelijke beperkingen. Maar al doende leert men. Rustpauzes inlassen.....veeeeeeel rustpauzes en dan is het best te doen.



Alhoewel....die eerste dag hebben we heel wat kilometers gemaakt. Heel de dag 'bovengronds' gebleven en overal te voet naar toe gegaan. Hoeveel kilometers het waren...kweetniet. Tegen 3 uur stapten we uit de RER bij Forum des Halles. Vandaaruit naar Centre Pompidou, via wat zijstraatjes naar Hôtel de Ville, Seine over richting Notre Dame, het Quartier Latin in (foodheaven voor onze jongens - hier hebben we ook gegeten natuurlijk).


Langs de Seine naar het Louvre gewandeld. Via het Louvre en de Tuilerieen kwamen we op Place de la Concorde en toen leek die Eiffeltoren heel erg dichtbij. Ahum.....was dus niet het geval. Ook nog eens via een omweg, want we zochten een toiletje. Grappig verhaal. We kwamen voorbij een gymzaal (in een mooi oud gebouw) en daar zijn dochter en ik sneaky naar binnen geslopen om van het toilet gebruik te maken. Eenmaal bij de Eiffeltoren waren we uitgeput (ik helemaal gesloopt), maar het uitzicht was tres magnifique. Het was toen rond half 10. Van alle kanten hebben we hem gefotografeerd. Gelukkig heeft dochter een betere camera dan ik, dus we hebben een paar juweeltjes.
Eenmaal terug in ons hotel in Joinville-le-Pont was ik het liefst met kleren en al mijn bed in gedoken.


Dag twee heben we iets rustiger gehouden. Eerst naar Cimitière du Père Lachaise. Voordat we de metro naar de Moulin Rouge pakten, een tussenstopje bij een Boulanger gemaakt. In een stadstuin met bankjes, aan de snoeperij. Na de Moulin Rouge wandelend naar het nabij gelegen  Montmartre. Bijna vanzelfsprekend om eventjes langs de suikerta...eh Sacre Coeur te lopen. Daar zagen we de beste straatartiest die we ooit tegen gekomen zijn. Wat die man voor trucs uithaalde. Met een bal op een stokje in zijn mond, klom hij bovenin een lantaarnpaal. Ongelooflijk knap!!! Hij heet Iya Traore en op Youtube zijn vele filmpjes terug te vinden.


Place du Tertre niet overgeslagen. Al zijn we daar maar heel even geweest. De vele trappen naar beneden om bij het metrostation  Abbesses te komen en toen gingen we de mist in. Ik wilde graag naar Au Bonne Marché, een groot warenhuis. Helaas was het niet wat ik er van verwacht had. Toch iets te sjiek naar mijn zin. Dan kun je in Lafayette nog anomiemer rondlopen omdat het daar veel voller staat. Deze Marché had trouwens een fourniturenafdeling om je vingers bij af te likken. Lintjes, knopen, stofjes, garen...noem maar op, het was er allemaal.
Wat nu? Na nog een doelloze tussenstop (alhoewel......in Parijs is niks doelloos, want mooie gebouwen vind je bijna overal) gingen we terug naar de Eiffeltoren voor de foto's 'by day'.

Toen onze magen begonnen te knorren gingen we op zoek naar het eettentje waar we de vorige keren hebben gegeten. Het bestond nog, onder een andere naam weliswaar, maar met dezelfde medewerkers. 'Oh Ma Mie' was veranderd in 'Golden 5'. Na een heerlijke maaltijd vertrokken we (metro!!!) naar de Arc de Triomphe en de Champs-Elysées. Daar kun je  best goed shoppen. Tegenwoordig zijn er ook betaalbare winkels en als de jongens  bordjes met 50 % korting zien, zijn ze niet te houden. Trui voor Nils en bermuda voor Jesper gekocht. Inmiddels waren bij de Arc de lichtjes aan dus voor de tweede keer camera's in de aanslag.

Dag drie was meer een shop-dag. Er is toch niks leukers dan om te kunnen zeggen dat je dat hippe truitje in Parijs hebt gekocht. De markt in Belleville was niet aan ons besteed. We gingen er snel weer weg, we leken de enige toeristen daar.  Maar het ondergronds winkelparadijs van het Forum des Halles was niet verkeerd. Hier kochten de jongens nog shirtjes. Dochter Daphne had eerder al haar slag geslagen bij Zara.
We wilden nog 1 stop maken: le Grand Arche. Zo imposant. Een aangezien oudste bouwkunde studeert in Delft is La Défense sowieso errug interessant voor hem.


Omdat mijn pijnlijke lijf echt niet meer wilde, zijn we van het oorspronkelijke plan afgestapt. De bedoeling was om tegen 8 uur 's avonds huiswaarts te gaan, maar het werd ff na 4 uur. Geen last gehad van de spits bij Parijs wel drukte bij Lille en flinke file bij Antwerpen door een ongeluk (we zagen een volledig uitgebrande auto...brrrr) Om 9 uur terug thuis in ons huisje en da's na zo'n vermoeiend tripje ook genieten ;-)

maandag 2 mei 2011

Zit ff stil.......

Probeer ik een foto te maken van de bijtjes op mijn bloeiende ceanothus, zitten die nijvere beestje natuurlijk niet stil. Misschien zijn ze 'a bit camera-shy'. Komt nog bij dat mijn goedkope 'reserve'-cameraatje niet zulke geweldige foto's maakt. Maar ik geniet weer van de mooie blauwe kleur en het heerlijke zoemconcert.






Een nieuwe camera moet nog even wachten......we hebben eerst een ander beeldscherm voor de pc moeten kopen. En aangezien die mooie ceanothus geen geld produceert, wacht ik eventjes mijn vakantiegeld af voordat ik een fototoestel koop.



p.s. Is er toevallig iemand op die aanbieding van een tuinprint van Wibra afgegaan. Ik ben vandaag 2 x naar de stad gefietst en ben het vergeten. Geen lijstje gemaakt, dan krijg je dat...zucht. Ik wil eigenlijk weten of het wat is. Misschien dat ik dan morgen nog even ga kijken......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...