zaterdag 31 maart 2012

Waarom doen ze dat toch?

Herken je dit? Je hebt een favoriet product, bv. een bepaalde kleur lippenstift, en ineens is die kleur nergens meer verkrijgbaar. Is mij regelmatig overkomen. O.a. Max Factor, Yves Rocher en het huismerk van Etos hebben mij dit geflikt. Gelukkig heb ik een paar weken terug de perfecte kleur bij Hema gevonden. Kan ik weer stiften.......voor zolang het duurt.....

Head & Shoulders. Ik gebruikte altijd de 'dry scalp' variant. Rook lekker en mijn haar zat altijd goed. Op een dag verdween deze uit de schappen van de drogisterijen en supermarkten. Andere van H&S geprobeerd, maar dat werd geen succes. Gelukkig kon ik bij een budget-drogist nog wat dry scalp-flessen op de kop tikken dus heb ik 'het leed' een poosje uit kunnen stellen. Inmiddels zijn al die flessen leeg en ben ik op de 'itchy scalp' overgegaan. Vreselijk, ik vind hem niet lekker ruiken en mijn haar zit voor geen meter. Misschien eens een huismerk uitproberen......

Al wil dat ook niks zeggen, want mijn laatste ergernis betreft juist een huismerk. Dit keer geen drogisterij-product maar de kandijkoek van Plus. Voor mij al jarenlang de lekkerste van alle peperkoeksoorten. En zo makkelijk, want het waren voorgesneden plakjes. Inderdaad, WAREN, want 'men' vond het blijkbaar nodig om dit te veranderen. Nu is het een vreselijk plakkerige kandijkoek uit één stuk.

Ik snap het niet hoor....waarom sleutelen aan een goed product?
Ik ga in ieder geval op zoek naar andere peperkoek....VOORGESNEDEN. Maakt mij niet uit of 't ie net zo lekker is of niet.....



De laatste tijd heb ik wat minder bloginspiratie. Met het mooie weer en de drie dagen die ik gewerkt heb deze week, vergat ik zelfs regelmatig bij te lezen. Nu het kouder is, zal ik blogland weer gaan bezoeken. Tenminste....als Wordfeud, Draw Something en mijn laatste verslaving, Pinterest, mij niet teveel afleiden.....

Fijn weekend!!!

ps. Nog steeds geen telefoontje gehad van de schoenenwinkel, dus nog geen nieuwe stappers....snik.....

13 opmerkingen:

  1. Dus nu meteen een paar stiften inslaan,grijp je niet snel mis.Ik ken de ergernis.Lippenstift in de kleur die mijn Dochter helemaal top vond ,ik ook wel maar heb de mijne maar aan haar gegeven.Nivea shampoo die mijn haar voller deed aanvoelen ook niet meer verkrijgbaar .Echt om gek van te worden.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat iedereen hier wel mee te maken heeft.....de laatste tijd heb ik dit ook bij Meneer AH.....producten die ik altijd koop....ineens foetsie!!!!!!
    Voor jou ontbijtkoek zou ik een klacht in dienen....wellicht helpt het....je shampoo is hoogst vervelend....ik word ook gek als me haar niet goed zit!!!!!
    Ik wens je nog een fijne Zondag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat doen ze om ons gek te maken??? Volgens mij is het gewoon een verkooptechniek-pushen om iets nieuws te moeten nemen. Waarom iets vervangen wat goed is? Zak in de str...-denk ik dan. Mooie zondag toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar en heel frustrerend. Zo veranderen ze ook de samenstelling van je favoriete luchtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Marion, ook ik herken dit....ook met een lippenstift, een lekker geurtje, levensmiddelen die ik telkens in die winkel ging halen. Ja waarom is dit zo, ik zou het niet weten, maar het is heel vervelend....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja alles moet altijd anders of weg of minder en duurder, tis dikke zever...als je iets gewoon bent, veranderen ze het weer, ik begrijp het ook niet....gek wordt je ervan...

    wat een gedoe nu weer met je schoenen, eerst de stijltang en nu zit je weer te wachten op schoenen...pfff de service tegenwoordig...ik hoop dat je gauw een berichtje krijgt!!

    fijn weekend
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat kan inderdaad vervelend zijn, dat heb ik met dubbelvla hihi. De dames vinden een paar merken lekker, de andere niet te pruimen! Ben ik gewend om het bij een bepaalde supermarkt te halen, stappen ze daar over op een ander (niet lekker) merk waardoor ik speciaal voor de dubbelvla weer naar een andere winkel moet! Er zijn ergere dingen in het leven hoor haha...maar handig is het niet!

    Alvast een fijne zondag! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zit je niet mee, Marion.Maar ik herken wel. Ik heb ook al een paar keer moeten omschakelen.
    Wat ik net zo'n grote ramp vind is dat de winkel ineens helemaal veranderd is en je niets meer kunt vinden. kennelijk denken ze met al die veranderingen hun verkoop te verhogen of zo.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, we bewandelen dezelfde digitale wegen. Ik vind het wel gezellig dat ik je overal tegenkom.

    Enne... wij bekijken de opdruk 'Nu verbeterd !!!' op een verpaking ook altijd met argusogen. Vaak is de verbetering juist geen verbetering.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor mensen met een voedselintolerantie of -allergie extra vervelend en frustrerend: heb je eindelijk een soep of saus of wat dan ook gevonden zonder verboden ingrediënten, veranderen ze de samenstelling ..... Grrrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar Marion!!

    Vind je eindelijke een product waar je je goed bij voelt en plots zonder enige gekende reden zomaar verdwijnt. Dan prijzen ze een andere "gelijkaardig" product aan dat je onbekend in de oren klinkt en waar je je geld tegenaan gooit. Je koopt dus een kat in een zak...maar dat zijn dan weer trucs om de niet verkochte spullen weg te krijgen... Flink vervelend!!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad niet alle veranderingen zijn verbeteringen en al helemaal niet als een artikel niet meer te krijgen is; die mag wel in mijn ergernisjes top 10!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet iedere verandering is een verbetering. Dan snap je idd soms echt niet waarom ze dat doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...