vrijdag 23 maart 2012

Onderweg

Vrijdagochtend, heerlijk weer. Welke schoenen trek ik vandaag aan? Uhh....toch maar die dichte, zo kort na het laarzenseizoen. Oei, die zien er niet meer uit en het zijn nog wel mijn lievelingsschoenen. Al twee jaar lang. Dan maar even op de fiets springen richting stad. Misschien kan ik iets soortgelijks vinden.

Onderweg naar de stad kwam ik weer eens wat tegen waar je je wenkbrauwen voor optrekt.....
Oudere man liet zijn hond op het grasveldje NAAST een basisschool schijten ...eh...zijn behoefte doen. Man had zakje bij zich, want dat stak uit zijn kontzak. Man kijkt om zich geen en loopt zonder blikken of blozen door zonder de troep op te ruimen. En die drol van zijn hond zit nu vast en zeker onder de schoen van één (of meer) schoolkinderen. BAH!!
En nee, ik heb deze meneer (nou ja...vent) niet aangesproken. Geen tijd voor discussies op mijn zoektocht naar schoenen. Ik weet het...zwak van mij.....

Even later bij het stoplicht. Wat is dat voor geluid? Komt er een legertank aan ofzo? Tjee, wat een herrie zeg. Ander stoplicht springt op groen en dan zie je het ineens. Patsertje in zwarte pooierbak scheurt met gierende banden de bocht om. Hij wordt door mij en de rest van de wachtenden meewarig nagekeken. Volgens mij denken we allemaal hetzelfde: Wat een idioot!! En patser denkt vast dat ie stoer is, omdat iedereen naar hem kijkt. Loser!!

Verder met mijn jacht naar schoenen. Op dit moment zijn schoenen met veters helemaal hot en laat ik daar nu net een gruwelijke hekel aan hebben....zucht... Toch maar overstag gegaan, want een mens moet wat, maar helaas was dat éne redelijke paar niet in mijn maat. De winkel besteld ze voor mij dus hopelijk heb ik over een paar dagen weer 'nette' schoenen aan i.p.v. afgetrapte, uitgelopen beschadigde patta's. Heb ik wel nodig met die moeilijke voeten van mij........

Maar mijn ouwe gooi ik nog niet weg hoor....zijn nog steeds mijn lievelingsschoenen.......


12 opmerkingen:

  1. Tja, je bent dus over een paar aso's gestruikeld terwijl je op schoenenjacht ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat herkenbaar dit. Wij hebben zelf ook een hond en lopen altijd met een schepje, maar op het veldje (waar we hem uitlaten) is het een en al drollen. Manlief ruimt af en toe de poep van andermans honden op, maar dat vertik ik.
    En wat die patsertjes betreft: Volgens mij heb je die overal, ze vinden zichzelf idd erg stoer, en hebben helemaal niet door dat iedereen ze meewarig aankijkt.
    Fijn dat je toch nieuwe schoenen hebt kunnen vinden. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh eeeruuugg die hondenpoep blehhh ik heb twee hondjes en altijd zakjes mee doen ze het op een plek waar mensen in kunnen gaan staan ruim ik het netjes op ook al betekend dat dat ik soms een km met een volle poepzak loop omdat er geen bak te bekennen is ........
    Mooi dat je geslaagd bent voor nieuwe schoenen ... ik heb een vreselijke hekel aan sjoppen ... ben vanmiddag toch ff gegaan en gelukkig scoorde ik een heel leuk bloesje ... fijn weekend ...

    Groetsssssssssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een flinke veeg van een hondendrol aan je nieuwe schoenen was helemaal een ramp geweest natuurlijk, gelukkig is dat niet gebeurd :)!!

    Ik wens je een heerlijk lenteweekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb altijd leuke roze zakjes bij me ;-) en die patser denk waarschijnlijk echt dat hij erg cool was...maar fijn dat je nieuwe schoenen hebt gevonden, hopelijk worden dit je lievelingsschoenen!

    Fijn en zonnig weekend, Marion!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, schoenen, moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O schoenendilemma, ik zit nu weer heerlijk met mijn laarzen aan, kan zo moeilijk afscheid nemen:)) Maar jij maakt nog eens wat mee, ik zou die man met die hond toch en die ander...scheurmonster...maar je hebt bijna schoenen en ik hoop dat je er met veel plezier op gaat lopen!!!

    Zonnig weekend,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HHAHAHA verder was je dag wel leuk????? fijn weekend en groetjes van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat schrijf je toch heerlijk Marion!!
    en ik hoop dat je schoenendroom uitkomt, ik weet hoe lastig dat kan zijn moet moeilijke voeten!

    ik wens je een heerlijk lenteweekend,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat kun je onderweg toch een hoop meemaken vind je niet? Maarre die schoenen zijn gelukt!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...