zondag 3 augustus 2014

Roman Holiday - deel 3

Het kost me best wat moeite om het fotoverslag van ons minitripje Rome af te krijgen. Ik heb ook zoveel foto's om uit te kiezen. Nou ja, beter laat dan nooit ;-)
Zaterdag 26 juli was het jammer genoeg bewolkt in Rome. Gelukkig wel warm genoeg om zonder jas er op uit te trekken. Die had ik niet eens bij....lol....
We gingen met de metro naar Vaticaanstad. Nog een verhaal op zich, want de kaartjes werkten niet. Wij hadden openbaar vervoer-kaartjes voor 1 dag gekocht en mijn man dacht dat die vanaf het eerste gebruik 24 uur geldig zouden zijn. Nou, niet dus. Vrijdagavond al gebruikt in de bus naar Trastevere en vanaf 00:00 waren ze verlopen. Wisten wij veel. Omdat meer mensen problemen hadden bij de metropoortjes, werden deze door een medewerker opengezet. En daar kwam de overvolle metro aan....mijn man en dochter stapten in en.......daar stond ik dan voor een dichte deur. Manlief kreeg hem nog open en ik glipte naar binnen. Niet nadat ik eerst een beetje klem had gezeten tussen de metrodeur...hihihi....niks aan over gehouden. Niet eens een blauwe plek.Tot 2 x toe hebben we 'zwart' gereisd. Met een beetje (onbedoeld) bluffen kom je best ver ;-)

En nu laat ik de foto's weer het verhaal doen......


Zie die dreigende lucht.......






'Het' balkon

De lucht was niet alleen dreigend, het begon ook nog eens flink te regenen. Toen zijn we gaan schuilen onder de zuilengalerij. Ook leuk...zittend op een betonnen voetstuk van een pilaar en mensen kijken. Verveelt nooit. Toevallig keek ik omhoog en zag dit.......

 Prachtige lantaarn-verlichting

De fontein gaf geen water....de hemel des te meer.....

De regen was 1 van de spelbrekers dat we de basiliek en kapel niet van binnen hebben bezocht. We hadden geen plu en de rij was ENORM!!!!

Het einde van de rij staat hier nog niet eens op.......

Toen het iets minder erg was met de regen, hebben we onze schuilplaats verlaten en zijn we gaan winkelen in die keigave winkelstraat vlakbij bovenstaand St Pietersplein. Ik keek mijn ogen uit. Ik kocht een mooie sjaal en......een paraplu natuurlijk. Ik vond (en vind) hem geweldig.......


Over 1 van de leuke winkels heeft mijn dochter een blogje (klik) geschreven. Eigenlijk mocht je in die winkel geen foto's maken maar het is haar, heel sneaky, toch gelukt......
Ik ben trouwens best wel trots op de prachtige foto's die zij van producten weet te maken. Van mijn taxfree luchtje heeft ze ook een blog gemaakt met geweldige foto's!!!!




Nu weer ff een pauze....rugpijn. Wordt weer vervolgd......
 Roman Holiday - deel 2 vind je hier



4 opmerkingen:

  1. Wij waren een paar jaar geleden in Rome en vonden het een hele mooie stad. Hebben nog lang niet alles gezien, dus we willen absoluut een keer terug. Wat jammer dat jullie het Vaticaan niet hebben bezocht, dat is van binnen zo mooi...indrukwekkend ook. Maar ja...zonder plu zolang in de rij is ook niets. Leuk om Rome hier weer terug te zien.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's zijn dat toch van zo een historische oude stad. Mooi, mooi.
    De zomer is nog niet echt schitterend geweest en precies ook niet in Italië.

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt heerlijke dagen gehad, Marion en veel gezien!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij ons was het echt bloedheet en met een puber dus ook geen optie om in die (te) lange rij te gaan staan. Staat dus nog op mijn lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...