woensdag 6 augustus 2014

Roman Holiday - de laatste ronde

Mijn Rome-verhaal schiet maar niet op. Straks ben ik alles vergeten dus ik knal er even wat willekeurige, onbewerkte foto's door. Normaal wil ik nog wel eens wat bijsnijden of lichter maken, maar dan duurt het nog langer en ik moet errug veel werken de komende weken....zucht.....

Waar was ik gebleven??
Oh ja....ik weet het weer. Het werd ons laatste ritje met de verlopen metrokaartjes (we wisten het echt niet). Poortje ging weer niet open, maar een vriendelijke medewerkster liet ons, die hulpeloze toeristen, toch door. We stapten uit bij station Flaminio en bezochten Piazza del Popolo.....

(D)

Piazza del Popolo (D)

Deel van een fontein

En hierna....durfden we niet meer verder met de metro, want toen was het kwartje gevallen dat we toch echt 'zwart' reisden. We gingen te voet verder. Eerst weer richting Spaanse Trappen en van daaruit richting hotel. Was een flink eind lopen en dat vond mijn lijf niet zo leuk. Toen het echt niet meer ging en we 'in the middle of nowhere' liepen, was daar ineens een eettentje in een leegstaande galerij. De enige klanten waren lokale mensen, geen toerist te zien. We wilden graag een ijsje en oh boy, wat hebben we daar een overheerlijke gelato op!!!

ijsje ;-)

We kwamen ook deze hele aparte fontein tegen.......


En toen we bijna bij het hotel waren, liepen we weer verkeerd en zag ik dit.....


In heel Rome zijn dit soort juweeltjes te vinden!!!!

Na een lange rustpauze begonnen we aan ons avondprogramma. Ik wilde in ieder geval 1 bezienswaardigheid 'by night' bezoeken en aangezien het Colosseum het dichtste bij was, wandelden we daar naar toe. We hebben aan de overkant van dit imposante bouwwerk gedineerd....wat een uitzicht: BELLISIMO!!!!


Uitzicht (iphonefoto)

Natuurlijk iets dichterbij ook nog foto's gemaakt..........





Dat groene licht bovenin is niks buitenaards hoor......zijn die irritante verkopers met laserlichtjes.....


KLAAR!!
Wat ik vroeger in een schriftje schreef, heb ik nu hier op Blogger geplaatst. Sorry dat ik het zo uitgemolken heb....hihi..... Het was een tripje om nooit te vergeten en ik wil zeker nog een keertje terug naar deze prachtige stad!!!

THE END (voor deel 3: klik hier)

5 opmerkingen:

  1. Gezien de foto's heb je toch een prachtige vakantie gehad.
    En nu moet je natuurlijk extra werken zodat een collega op vakantie kan.
    Bekijk je foto's af en toe nog maar een keer om het gevoel nog even vast te houden.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er geweldig uit allemaal, prachtige stad. Nu nagenieten met de foto's.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf! Ik dacht in eerste instantie even dat je in Florence was, maar Rome ziet er ook heel erg mooi uit. Wij zijn op vakantie geweest,en ik begrijp dat ik een verhaal over een metro kaart heb gemist.. soms is lopen helemaal zo gek nog niet als je dan op onverwachte ijsjes en beelden stuit. Hoewel je lijf daar inderdaad wel anders over zal hebben gedacht.

    Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet gewoon terug hoe dan ook want dat 'by night' ging net een week later in dan dat wij er waren. Ondertussen zoveel redenen om nog eens te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn niet 'binnen' geweest hoor Colin. De verlichtte buitenkant was voor mij al magisch genoeg ;-) Maar hoe meer ik naar de foto's kijk, hoe meer ik weer terug wil.....zucht.....

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...