zondag 29 april 2012

Over gebroken nachten en Pinterest

Wat die twee met elkaar te maken hebben?
Helemaal niets, maar ik prop gewoon ff twee onderwerpen in één verhaaltje....

Pasgeleden had ik weer een idiote nacht. De kids zijn de nachtelijke flesjes en troostmomentjes allang ontgroeid, maar de gebroken nachten zijn voor mij sinds hun pubertijd en het daarbij horende uitgaansgedruis gewoon teruggekomen!!
Dochter ging als introducee mee naar een schoolfeest van het Grafisch Lyceum in Rotterdam. Ze gingen met zijn viertjes en pakten de laatste trein van hier naar 'Roffa'. Het begon veel eerder, maar ze wilden niet te vroeg aankomen. Het feest zou nl. tot 5 uur 's nachts duren en dan was de overbrugging naar de eerste trein terug (06:10 uur) niet zo heel groot.
Omdat ik een nogal overbezorgde ma ben, stelde dochter voor om regelmatig een berichtje te sturen. Komt nog bij dat jongste zoon naar het examen-stuntfeest van zijn eigen school was, dus het was weer 'dolle pret'.....NOT.
Hier de waakmomenten van deze ernstig onderbroken nacht:
00:30 - zoon komt thuis
01:20 - sms dochter dat ze in de club is waar het feest plaatsvindt


05:30 - sms dochter dat ze op Rotterdam Centraal staat te wachten met haar 3 party-vrienden
06:30 - wekker van oudste zoon loopt af. Hij moet gewoon naar Delft (studeert op de TU)
07:05 - dochter komt thuis

Manlief slaapt overal doorheen en was gelukkig degene die er 's ochtends uitging. Kon ik nog even blijven liggen en proberen een extra uurtje slaap te pakken. Helaas toch een gammele dag gehad. Dochter heeft het wel naar haar zin gehad, maar ze was keimoe, omdat voor haar die dag al om kwart over 6 begonnen was. Eerst naar school in Rotterdam, terug thuis proberen te slapen en toen terug naar Rotterdam voor een nachtelijk feest.....was zelfs voor zo'n jonge blom iets te zwaar.....

En dan nu Pinterest.......
Kennen jullie mijn 'kamp'-vaasjes nog. Een paar weken geleden heb ik deze op mijn Pinterest-pagina gezet en vorige week werd hij ineens krankzinnig vaak gerepinned. De vaasjes zijn dus een succes. Vond ik zoooo grappig dat ik dat even wilde delen........


Pinterest is trouwens helemaal fantastisch. Eerst snapte ik het hele concept niet. Inmiddels ben ik een fervent gebruiker. Wat je allemaal wel niet tegenkomt......geweldig. Overal kun je pins (foto's) van vinden en als er toevallig een link bijstaat ben ik in no-time aan het verdwalen op de leukste websites, waar ik dan ook weer pins van op mijn pagina plaats. Heb een zwak voor doe-het-zelf, knutsel en huishoudelijke ideetjes en via Pinterest kan ik mijn hart ophalen. Maar als je voor mooie foto's, reizen of prachtige interieurs gaat, kun je net zo goed genieten. Je kunt het zo gek niet verzinnen of je vindt het........
En nee....ik krijg geen geld voor dit reclamepraatje.....hahahaha........

Wie weet, kom ik binnenkort nog meer blogvrienden tegen op Pinterest ;-)
Mijn link: http://pinterest.com/sjonke/

Voor iedereen heel fijn weekend en plezierige Koninginnedag!!!!!

9 opmerkingen:

  1. oooooooh wat geweldig die vaasjes (de onderste versie dan) !! Ik zit ook vaak op pinterest, gewoon weg te dromen, ik heb me nog niet aangemeld. Maar misschien moet ik dat toch ook maar eens doen, het is té leuk.
    En die vazen, ik bedenk me dat ik een gruwelijk kaststel van mijn moeder op zolder heb liggen. Doe ik niet weg want ja van mijn moeder... maar in het zwart of roze... jaaaaaaaaaaa da's tof !
    Dank voor het idee!
    Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze oudste dochter was gisternacht om 01.30 uur thuis, vannacht kwam ze om 01.00 uur binnenwaaien en aankomende nacht zal het wel 05.00 uur worden...we weten er ook alles van! Maar dat ze zo geniet van het leven vind ik ook wel weer erg leuk hoor!

    Aan Pinterest begin ik maar niet, ik vind één verslaving al meer is al genoeg hihi! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff ik vind het echt niet erg om geen pubers meer thuis te hebben!! Ik kan me voorstellen dat je pas gerust bent als ze thuis zijn.Pinterest kijk ik wel een een enkele keer,nee daar begin ik niet aan.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken het helemaal en als alles thuis is dan pas kun je met een gerust hart gaan slapen. Ben ik toch al gaan slapen dan wordt ik wakker zodra de sleutel in het sleutelgat gaat. Die overbezorgde moeders toch he....
    Pinterest vind ik echt te gek, zelf pin ik nog niet want ook ik weet bij god niet hoe dat zou moeten....de foto's zijn geweldig en soms "leen"ik ze wel eens om op mijn blog te zetten, of dit mag weet ik eigenlijk niet.....lieve groet en fijne Koniginnedag....Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahaa... volgens mij was jij het wordfeudje dat diep in de nacht zoemde op mijn nachtkastje :-) Maakt niet uit, ik draaide me om en sliep weer verder, tot 11 uur vanmorgen ;-)

    En ja... pinterest... pin pin pin, en geen tijd om al die ideeen uit te voeren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja Marion, loslaten is moeilijk he! Maar ik kan me het heel goed voorstellen.!
    Ik heb wel eens op pinterest gezeten, maar snap er weinig van, maar doe er ook geen moeite voor. Ik heb eigenlijk zo wel genoeg.
    Hele fijne Koninginnedag morgen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Middelste ging naar Koninginnenacht in A'dam. Gelukkig was ik zelf ook niet thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee, daar zijn ze weer, de 'kampvaasjes', haha. Wat leuk dat ze op pinterest zo'n succes blijken!
    Je nachten mogen dan gebroken zijn, je vaasjes gelukkig niet. ;-)
    Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je vaasjes zo'n succes zijn op Pinterest; af en toe neem ik wel eens een kijkje, maar één 'verslaving' vind ik wel even genoeg ;))

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...