vrijdag 30 september 2011

Me and My Shadow......

Like the wallpaper sticks to the wall
Like the seashore clings to the sea
Like you'll never get rid of your shadow
You'll never get rid of me

Heerlijk....zo'n warm zonnetje op mijn spinnenlijf. Echt genieten!!
Heeeey....zie je mijn schaduw. Wat vind je van mijn  mooi strak spinnenfiguurtje? Ziet er lekker uit toch!! Ik dein een beetje op en neer in mijn spinnenweb. Wat heb ik een fantastisch onbezorgd spinnenleven.....nu nog een smakelijk hapje vinden............



donderdag 29 september 2011

Voelt als....ehh.....spijbelen.

Ik heb vandaag een beetje last van schuldgevoelens. Het is een prachtige dag en ik wil er graag van genieten, maar dat lukt niet erg. Waarom niet? Nou eh.....eigenlijk is dit een werkdag maar ik zit ziek thuis. En juist vandaag, op deze schitterende dag, voel ik mij stukken beter.

Het begon eigenlijk maandag al, op het werk. Er kwam een knallende hoofdpijn op zetten en ik dacht nog dat ik te weinig gedronken had die dag en dat het wel weg zou trekken. Niet dus. 's Avonds kon ik niks meer van de splijtende pijn in mijn bovenkamer. Zelfs de computer kon me niet boeien, want het beeldscherm was iets te fel voor mijn overgevoelige oogjes. (Slakkenblog stond in concept) Helaas werkten de migraine-medicijnen ook al niet. Werd een nacht van half-waak, half-slaap. Dinsdag nog steeds hoofdpijn. Nu ben ik nogal een no-nonsense type dus ik ging gewoon door met wat ik van plan was. 's Ochtends een stuk lopen en warempel, de buitenlucht had een gunstig effect op mijn bonzend hoofd. 's Middags op verjaardagsvisite en daar kwam het gedreun helaas weer vrolijk opzetten. Die avond heb ik op pure wilskracht mijn strijk weggewerkt, want het ging niet goed. Tranende ogen, oorpijn, een kaak die aanvoelde of ik er een dreun tegen aan gekregen had en zooo duizelig dat ik blij was dat mijn strijk klaar was en ik naar bed kon. Was een rare nacht met koortsige nachtmerries en de volgende ochtend was ik doodmoe. Mijn neus helemaal verstopt en nog steeds het gevoel alsof ik in de boksring had gestaan. Ping....er ging een lichtje branden....kaakholteonsteking. Had ik jaren terug regelmatig last van en nu herkende ik het.

En tja, ik moest eigenlijk werken woensdag. Dat ging hem niet worden dus ziek gemeld. Heel de dag gehangen. Af en toe eventjes in de tuin geprobeerd, maar dat was geen goed plan. Duizelig en moe een dagje op de bank doorgebracht. Zonder schuldgevoelens want ik voelde me echt ziek.

En toen kwam vandaag. Na een heerlijke nachtrust en lekker uitslapen voel ik me stukken beter. Duizeligheid is verdwenen en de moeheid grotendeels ook bleek in de loop van de ochtend. Daar voor in de plaats is het grote schuldgevoel gekomen, omdat het volgens mijn rooster een werkdag is. Ik ben wel snotterig verkouden en mijn keel  voelt niet helemaal super, maar dat is normaal gezien geen reden om thuis te blijven. Beter melden moeten wij vòòr 9 uur doen en toen kwam ik net uit mijn bed gerold. Was het alvast maar mijn vrije vrijdag. Dan durf ik eindelijk te gaan genieten van deze schitterende nazomer..........

afbeelding van het www

maandag 26 september 2011

Slakkenkwekerij Sjonke

Je verplaatst eens iets en wat kom je dan tegen.....een heuse slakkenkraamkamer. Bah, bah en nog eens bah.
Heel mijn tuin is vergeven van die slijmerige rotbeesten, maar van zo'n hoopje bij elkaar krijg ik de kriebels. Ze zijn trouwens verhuisd....naar een groot groen huis in de vorm van een kliko....gnagna....dat zal ze leren om zich zomaar te vermeerderen op mijn tuinetagere. Enneh....die kliko is inmiddels geleegd dus waar slijmjurk & co nu uithangen weet ik niet......en ik wil het niet weten ook.......


zaterdag 24 september 2011

Zon + rommelmarkt = KOPEN

Wat een zalige zaterdag!! Mooie pleister op de wonde na twee dagen keihard werken. Wat was het druk en chaotisch op ons biebke. En wat had ik weer last van die beknelde zenuw in mijn rug....grrrrr. Maar ik heb het overleefd en na zo'n superzaterdag kan ik er weer tegenaan.

Het werd wederom een uitstapje met mijn pa, want mijn vaste maatje was naar de Efteling (ook leuk) en ik had niks durven plannen omdat ik nooit weet hoe ik me na twee dagen werken voel. Gelukkig kan ik mijn pa bijna altijd 'last-minute' bellen. In de stralende zon fietsten we naar het wijkfeest MET rommelmarkt. Ik wilde na het rommelmarktbezoek nog naar de stad en mijn pa vertelde onderweg dat ma ook nog naar de stad moest. Dusss....toen ik mijn fiets bij de buiten-rommelmarkt stalde, eerst mijn ma gebeld om af te spreken.

Pas daarna keek ik rond en zag meteen spulletjes om van te 'kwijlen'. Mooie lijst, glas-in-lood ramen, poppenhoofdjes. Het glas-in-lood lag helaas een beetje uit elkaar en ik kan dat toch niet repareren dus ik heb het laten staan. De lijst ook....paste niet in de fietstassen. Wat ik wel kocht.......een suikerstrooier, 2 vogelkooitjes waarvan er bij eentje de drink/voerbakjes nog bijzaten, een poppenhoofdje (kweetniet wat ik ermee moet, maar kon het gewoon niet laten staan) en een emaille lepel.

Ik vraag me trouwens af of die vogelkooitjes goed buiten kunnen of dat ze na 1 winter uit elkaar zullen vallen. Ze lijken me zo leuk aan het muurtje bij de voordeur en bij dat muurtje is geen afdak.

Mijn pa nam de kooitjes mee, omdat ik nog naar de stad ging. Ma gebeld dat ik vertrok van de rommelmarkt en even later liepen we al te shoppen. Nou ja...shoppen....eigenlijk gewoon boodschappen doen. Al kocht ik bij het Prijzencircus van V&D nog een leuk tuniek. Toen mijn tas erg zwaar werd ben ik alvast naar huis gereden en ging mijn ma nog iets ruilen. Meteen de kooitjes opgehaald met als gevolg dat mijn fiets zwaarbeladen was. Twee volle fietstassen, vol mandje en nog een tas aan het stuur. Ach ja....moet kunnen!!

Heel de middag lekker uitgerust met een boek in de tuin. Nee....ik heb het zo slecht nog niet.......

woensdag 21 september 2011

Herfstsfeertje met bloemen

Mijn bloemenbijdrage voor deze week........hortensia in herfstkleuren met eikenblad. Geen verhaal erachter, gewoon gekocht omdat ik het mooi vond ;-)


Wel grappig dat hetzelfde hoekje telkens een ander sfeertje krijgt met andere bloemetjes!!!


Meer bloemen op woensdag vind je hier

zondag 18 september 2011

Ik kan het niet laten.......

Deze week weer een paar leuke spulletjes gekocht bij de Kringloop en op een rommelmarkt. Omdat mijn vaste zondagmaatje geen tijd had voor de rommelmarkt, heb ik mijn pa gebeld om te vragen of hij mee wilde. Had ie een keer gezegd, als ik niemand had om mee te gaan, hij zichzelf op zou offeren. Nou, zo'n groot offer was het niet, want jaren terug schuimde hij iedere buurthuisrommelmarkt af. Kocht zelden iets en als hij al wat kocht waren het negen van de tien keer dvd-tjes. En vandaag hobbelde hij met mij mee. Eigenlijk waren we zo uitgekeken. Er was niet zo heel veel wat mijn aandacht trok. Een paar dingen vond ik te duur, maar ik zwichtte voor deze 2 (parfum)flesjes die binnen mijn prijsgrenzen vielen..........

Mijn pa vond het best leuk om weer eens een rommelmarkt te bezoeken. Aansluitend nog een lekker bakkie gedaan bij pa en ma en me te goed gedaan aan chocolaatjes (oei)

Eerder deze week was ik met een collegaatje naar de Kringloop. Zij is misschien nog wel gekker dan ik met het kopen van 'oude troep'. We liggen regelmatig in een deuk als we het over onze hobby hebben en de kleine prijsjes die we voor onze 'schatten' betalen. Laat een ander zich maar druk maken over van alles en nog wat, wij worden helemaal 'zen' van een rondje Kringloop.
Ik viel voor deze twee tegeltjes met een 'zomer' en 'lente' afbeelding. Helaas waren de 'winter' en herfst' nergens te vinden. Ik dacht dat ik een bijzondere vondst had gedaan met deze art-deco achtige tegels, maar bij thuiskomst zag ik pas dat deze ingelijste tegeltjes ooit cadeaus waren bij  'Moeders voor Moeders'. Niet toen ik flessen vol pieste (sorry), want ik had destijds een melamine bordje, schaaltje en beker met een lief bloemenprintje.
Maakt niet uit.....ik vind de tegeltjes evenzogoed heel leuk.


Ook kocht ik een brievenhouder waar ik creatief mee aan de slag wil. Schilderen of beplakken, daar ben ik nog niet uit. Tips zijn meer dan welkom!!! Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ding voor nu even verstopt heb in de la van mijn tuintafel, want  een poosje terug heb ik zo'n dure van Riverdale gekocht. Mijn man flipt als ie deze ziet. Tover ik volgend jaar weer tevoorschijn.........dan kan het geen kwaad meer ;D


Oh ja, nog even terugkomen op mijn 'tag'-blogje waar ik het had over een stand-comedy act. Lijkt me geweldig, maar dat gaat never nooit gebeuren. Ik zou in mijn broek sch*ten van angst en dat zou als stoma-patiënt nog een hele prestatie zijn. En dat is een beetje mijn soort humor.......zelfspot. Daar kan ik zelf het hardst om lachen..........en als iedereen nu even mee lacht ben ik ook weer blij.......

Ik heb nog een blogtip!! Iemand die met flair en humor een verhaaltje kan schrijven (oh, wat ben ik daar jaloers op) Neem eens een kijkje bij: 't Pumpke

vrijdag 16 september 2011

TAG....you're it!.......

.....vrij vertaald: Tikkie, jij bent 'em.


Ik ben afgelopen week getagd door J.edidja. Ik snapte er eerst helemaal niks van. Ben een beetje onderzoek gaan doen in blogland en na het lezen van verschillende 'TAG'-blogjes, denk ik dat het de bedoeling is dat ik 10 willekeurige weetjes over mijzelf deel met jullie allemaal. Normaal zie ik overal wel een blogje in en schrijf ik mij bijna een slag in de rondte over de meest onzinnige dingen, maar over deze moest ik wat langer nadenken.

Eén wetenswaardigheid heb ik al als reactie bij J.edidja achtergelaten en die komt hier bovenaan. Eens kijken of ik er nog 9 weet:
1. Als rasechte Brabantse heb ik mijn man leren kennen tijdens carnaval. Dit was in februari 1982 en op 19 oktober 1984 zijn wij getrouwd.

2. Het meest trots ben ik op mijn 3 kinderen.

3. Ik hou niet van gekookte groente. Was vroeger zelfs een 'appelmoes'-kind.

4. Op 1 december van dit jaar werk ik 30 jaar bij de bibliotheek.

5. Ik ben van huis uit rooms-katholiek maar doe hier niks mee. Mijn kinderen zijn wel gedoopt.

6. Ook al kan ik mij soms druk maken over de kleinste dingen, toch sta ik heel positief in het leven.

7. Het afgelopen jaar ontdekt dat ik rommelmarkten en kringloopwinkels bezoeken heel erg leuk vind.

8. Mijn huisinrichting is een allegaartje en ik heb wel huishoudelijke vaardigheden, maar doe er weinig mee ;-)  Snel afgeleid, blogger is daar de schuld van.....

9. Heb krullen van mijzelf en ben daar heel blij mee.

10. Ik hou van humor en mensen aan het lachen maken. Mijn ultieme overwinning op mijn verlegenheid zou  een  stand-up comedy-act zijn.

Nu mag ik ook 5 mensen 'taggen' die hopelijk ook mee willen doen en een stukje over henzelf willen vertellen.
Hier komen ze:
Gerreke van       http://verhalenencolumns.blogspot.com/
Inge van              http://stapjeterug.blogspot.com/
Tjits van              http://thuisbijtjits.blogspot.com/
Michelle van       http://indezevendehemel.blogspot.com/
Jolanda van         http://spilvanhetgezin.blogspot.com/

Even voor de duidelijkheid:
NIETS IS VERPLICHT!!! En misschien wil iemand spontaan meedoen. Dat mag ook. Zet ik gewoon de link erbij ;-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...