vrijdag 4 oktober 2013

Een werkgerelateerd blogje ;-)

O jee, weer bijna een maand niks geschreven. Komt niet meer goed dit jaar, vrees ik. Weinig inspiratie en ik doe steeds hetzelfde. Ik bezoek eens een rommelmarkt of kringloop, ga lunchen of thee drinken met een vriendin, af en toe een wandeling. Heel saai eigenlijk. Behalve dan de theatershow van Guus Meeuwis. Die was geweldig terwijl ik echt geen die-hard fan ben. Gezellige sfeer, prachtige lichtshow, Guus is heel grappig en hij zingt goed natuurlijk!! Helaas mocht er niet geflitst worden, dus zijn alle foto wazig. Dit is 1 van mijn beste......


Oeps, zet ik 'werkgerelateerd blogje' hierboven en begin ik eerst over allerlei andere zaken. Snel to-the-point komen.
Bij ons op de bieb houden ze het personeel graag scherp dus kregen we afgelopen jaar diverse workshops aangeboden. En die waren eigenlijk best leuk!! Om ons na die workshops niet in te laten zakken werd er een opdracht aan verbonden: Ga aan de slag met een thema dat je aanspreekt en gebruik de tips en trucs uit de trainingen. Nou, dat was even slikken. Hoe pak je zo iets aan? Wat bedoelen ze eigenlijk? Welk thema? En natuurlijk de onzekerheid halverwege het project: Zitten we wel op de juiste weg?

Ons groepje heeft als hoofdthema 'Feit & Fictie'. Dat is heel breed natuurlijk, maar voor onze presentatie hebben we een willekeurig trefwoord gepakt en zijn daar op verder gaan borduren. We zijn boeken, films en informatie gaan zoeken over ONTVOERINGEN. We weten eigenlijk nog steeds niet of we het door ons gekozen onderwerp genoeg uitgediept hebben, maar we zijn wel driftig aan de slag gegaan met sociale media om te kijken of we interactie kunnen krijgen met de 'onzichtbare klant'. Uiteindelijk willen we die lezers IN de bieb krijgen. Binnenkort komt er ook een fysieke presentatie in onze bibliotheek waarin we het programma 'Ontvoerd' (rtl4) van John van den Heuvel centraal zetten. (We hopen stiekem dat er snel een nieuw seizoen komt). Nieuwsgierig naar de boeken die wij gelezen hebben? Deze zijn terug te vinden op het Feit & Fictie-blog


Om sneller de informatie van het blog te kunnen delen, is er ook een Facebook-fanpagina gemaakt. Die is openbaar dus voor iedereen zichtbaar. Maarrr.........voel je hem al aankomen. Die pagina moet natuurlijk gepromoot worden. We willen veel vind-ik-leuks en een grotere bekendheid krijgen dan alleen bij onze VANnU-biebmiepen. Dus als je een Facebookaccount hebt, wil je dan alsjeblieft onze pagina liken. En als het niet teveel moeite is, wil je dan ook onze pagina promoten op je eigen Facebook-pagina. En waarschijnlijk is onze bieb niet bij jullie in de buurt, maar we doen dit voor alle bibliotheken in heel Nederland ;-) Zie het als een soort van etalage die mensen naar de bibliotheek lokt!!
Wij zijn niet de enige werkgroep in onze bieb. Met een beetje geluk mogen we ook de onderwerpen van de andere themagroepen via deze FB-pagina promoten en ik kan je zeggen.....er zitten hele interessante onderwerpen tussen.........

10 opmerkingen:

  1. Je bent niet de enige ,ook hier geen enkele inspiratie .Kringloop bezoek ik niet meer want ze komen Maandag 8 dozen ophalen met tuttemerul erg he!! Ik kan toch niet steeds bloggen over mijn bezoekjes aan het tuincentrum of over mijn vervelende buren ,we wachten nu in spanning af wanneer ze echt weggaan hier ,hopelijk over een paar dagen ! Facebook vind ik echt helemaal niets ,sorry.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een avondje Guus lijkt me heerlijk, ik luister graag naar hem, niet echt een fan, maar wel leuk:)
    Wel leuk zeg om op die manier samen weer iets op te zetten, een workshop moet een doel hebben, lijkt me heerlijk om jullie biepmiepen zo enthousiast te zien lezen, ik ga eens kijken op het blog dat je noemde.

    Fijn weekend!!!
    xxEefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superpromotie hoor. Jij kunt ECHT WEL een wervend stukje tekst schrijven!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zo'n workshop en een onderwerp uitdiepen. Ik heb de site bekeken en er staan al een heel aantal boeken op.
    Lijkt me leuk om met elkaar te doen.
    Helaas ben ik niet op faceboek,
    Een mooi weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n optreden van Guus is niet echt saai te noemen!
    Begrijp het wel wat je bedoelt ...
    En niet alles wil en kun je ook kwijt op het grote www ;-))
    Ik zal eens kijken op jullie FB pagina
    Een heel fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms ben ik ook zo inspiratieloos en éénzijdig, maar ik denk dat wij allen dat gevoel wel kennen...dus niets van aantrekken en doorgaan...
    Leuk zo'n workshop, alvast veel succes met dit leuk project!!

    groetjes
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De bieb weer in ... lastige opdracht als ik zo even naar de bieb van dorpje-dorp kijk. Minder open en openingsuren met zelfbediening en onlangs een heel stuk van hun ruimte verdwenen. Het nodigt niet echt uit om daar eens lekker een uur tussen de boeken te snuffelen. En daarom ben ik juist zo blij met de digitale bieb; ik bestel online en gebruik de dorpsbieb eigenlijk alleen nog maar als haal-en-breng punt.

    Maar ... stiekem mis ik de grote, oude bieb uit mijn jeugd, midden in de stad. Daar kon ik juist wel uren (ver)dwalen tussen de boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar als je de boeken ophaalt, kom je toch ook 'IN' de bieb, Colin. En stel dat er dan een aantrekkelijke boekpresentatie te vinden was. Dan leende je misschien wel een boek extra...it works either way Meer publiek binnen EN meer uitleningen ;-) (tenminste.....in een ideale biebwereld)

      Verwijderen
  8. Jaaaa Guus is altijd leuk! Ik ga jullie pagina liken!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...